Gå til innhold

Pumper dere melk til grøt og mos og sånn? Hvor lenge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 7 mnd, og jeg pumper fortsatt melk til alle grøtmåltider og potetmos og sånn. I tillegg ammer jeg jo (men mindre og mindre, han er ikke så interessert lenger). Men jeg lurer på hvor lenge jeg gidder det, det tar jo litt tid og blir slitsomt. Hva er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det har jeg aldri gjordt... fullammet til ca 6 mnd ,etter det får han vann i grøten... hvorfor gjør du det ?

Skrevet

Jeg har en jente på nesten 7 mnd. Vi bruker 6 mnds grøter som blandes med vann.

Jeg pumpet til 4 mnds grøt i begynnelsen, men de grøtene likte hun ikke.

Jeg pumper fortsatt til potet- og grønnsaksmos, men det er fordi hun ikke vil spise det uten mm i. Prøver å trappe gradvis ned med mer kokevann og mindre mm. Hadde hun spist annen middag, hadde jeg sluttet med en gang. Ammer fortsatt 5-6 ganger i døgnet, så da synes jeg hun får nok mm.

Skrevet

Jeg er imponert!! Skulle ønske jeg hadde orket å pumpe meg til grøten, men er dessverre for lat :( Så lillegutt får pupp først, og så grøt laget med vann. Potetmos o.l. lager meg med mme. Han er 7 mnd, og heldigvis kjempeglad i puppen enda :)

Skrevet

Fullammet til 6 mnd og pumpet melk til grøt litt over en mnd. Gikk deretter over til grøt som tilsettes vann

Skrevet

Takk for svar. Jeg fullammet til nesten 6 mnd og han har til nå bare fått 4mndgrøt. Nå har vi begynt med 6mndgrøt, som altså kan blandes med vann, men jeg pumper fortsatt... Kommer nok til å fortsette med det en stund til, for han er veldig lite interessert i amming nå, det er visst bare teit og barnslig... Håper det går over, mange sier at det gjør det, sånn at jeg kan tenke at han får nok morsmelk uten at jeg pumper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...