Gå til innhold

Hva er ditt absolutte BESTE TIPS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du søler rødvin, hell på hvitvin, og flekken løser seg opp.

Ser flere andre anbefaler ukemeny, det er genialt.

Handleliste: på Europris har de sånne blokker med magnet på baksiden, heng en på kjøleskapet og skriv opp med en gang du går tom for noe.

Handle en gang i uka.

Tegneblokk til barna: Nille har store blokker med tjukke ark. Str. fra A3 til A5, og det er rimelig. Akvarellark er det egentlig.

Hvis du er en rotekopp/samler, les: Rotekoppens ryddebok(undertittel: Få ting på plass og kvitt deg med resten) av Rita Emmett. Den har blitt min bibel;-)

Et av de beste rådene jeg noen gang har hørt for å holde det ryddig er fra den boka: Hvis det tar under ett minutt, gjør det med en gang! F.eks. sett inn i oppvaskmaskina for hver gang du har brukt noe/ Rydd boka du nettopp ble ferdig med inn i hylla med en gang/Sortér vekk det fra posten som du ikke kommer til å lese med en gang du har hentet den osv.

Ikke kjøp bøker/blader, lån dem på biblioteket! Men husk å levere/fornye i tide, ellers kan det bli dyrt...

Silikonspray kan brukes til det meste som skal smøres, dørhengsler/låser osv.

Hvis du får rødlig belegg i dusjen(fliser), spray med klorvann, for det tar alger(det er det som er rødt).

Hvis du tar mange bilder med digitalkamera, sortér dem i mapper etter dato med en gang du legger dem inn på pc, så slipper du å rydde tusenvis av bilder senere.

Ha en ekstern harddisk til backup av bilder, så forsvinner de ikke ved datakrasj. Evt. kan du ha cd/dvd-kopier, eller begge deler!

Husk at salt ødelegger betong/mur, så har du murtrapp eller lignende, ikke strø den med salt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker bedre kiropraktorer til slike ting jeg(altså hjelp til ting med barna som nevnt over)

Skrevet

Hvis du har fått mus i hus, finn ut hvor de kommer inn og tett igjen den lille åpningen med stålull. Mus klarer ikke gnage gjennom stål.

Ta en skikkelig rydde-runde på barne rom et par ganger i året, rydd vekk leker som barna har vokst i fra og kast leker som er ødelagte. Sorter i kasser. Da er det lettere å ha oversikten over lekene.

Skal du lage skinkestek så stikk hull med en kniv og dytt i hele eller halve hvitløksfedd. Gir en utrolig god smak.

Lag marsipankaken opp-ned. så får man et fint jevnt trekk.

Ha en plast kurv i matskapet til poser (supper, sauser etc.)

Legg litt oasis i bunnen på pottebloster så har de vann litt lenger.

Skrevet

En til:

For å fornye middagsutvalget. Gå igjennom gamle ukeblader og se over middagstips. Dette gjorde mamma da jeg var liten. Hun gjorde det på søndager og da var jeg og min bror med på å bestemme ukens middag. Det ble noe nytt og godt. Noen av rettene vi fant er blitt en av våre favoritter. Gamle ukeblader kan man jo kanskje få fra foreldre eller besteforeldre.

Skrevet

et av mine beste tips er:

- for å unngå å gråte når jeg skjærer løk, bruker jeg svømmebriller. De ligger klar i kjøkkenskuffen sammen med sleiver og andre kjøkkenting og tang. Fungerer utmerket!

Ellers vil jeg takke for mange gode tips og ideer!

Skrevet

Vil du ha frisk og god lukt fra støvsugeren?

Hver gang du skifter støvsugerpose, hell litt vaskepulver oppi posen først..Jeg heller alltid omo oppi posen, og det lukter nyyydelig hver gang jeg støvsuger=)

Skrevet

-fryse morsmelk i isbitformer, fint å tine til grøt.

-lage menyliste for f-eks 4 uker

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg fant denne gamle tråden og måtte bare dytte ... for det er så mye bra her :-D

• 8 måneder senere...
Skrevet

Veldig gode Tips!!

Hiver meg på denne da jeg ikke tror det er nevnt.

Mesoft til engangskluter til babyer! Det er engangs-gassbind, kjempemyke og fine også slipper man å bruke våtservietter. Koster kun 25,- for 100 stk på apoteket.

Skrevet

Enda billigere er vaskeserviettene fra Ica, husker ikke hva de koster men det er ikke mange kronene for 100 stykk. Bruker dem sammen med vann, og olje hvis nødvendig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...