Gjest ->>- Skrevet 11. februar 2008 #76 Skrevet 11. februar 2008 Drit i den nye bilen og ta med familien til Mexico et halvår.
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #77 Skrevet 11. februar 2008 Jeg pleier å drite i dass, det er på en måte litt mer - ja, hva skal man si..- hygienisk ;-PP
mammamammamammamor Skrevet 11. februar 2008 #78 Skrevet 11. februar 2008 kom på en til : heng et ark på kjøleskapet, eller en aen praktisk plass og skriv ned ting som du trenger eller går tom for med en gang, så har du en god handlelapp når du skal handle
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #79 Skrevet 11. februar 2008 meld deg inn på vings nyhetsbrev der du får gode tilbud på turer! du kan gjøre et skikkelig kupp! reis og kos dere prioriter en tur istedet for dill dall og nye møbler for eks. d kan vente litt til reise gir oss livsgnist og en god pust i bakken, mer familietid og mer kos |
♥ DAME Skrevet 11. februar 2008 #80 Skrevet 11. februar 2008 Lag huskelister og heng dem opp på innsiden av soveromsskapene. Har laget en liste som jeg bruker om og om igjen når jeg skal til syden. I begynnelsen savnet jeg et par ting, føyde det til på lista når jeg kom hjem Husk å ha noen linjer du ikke har skrevet noe på. Har også en list for hyttetur Deilig å slippe å begynne å tenke på hva jeg må huske å ha med meg hver gang jeg skal ut å reise )
roxanne Skrevet 12. februar 2008 #82 Skrevet 12. februar 2008 Send inn dine beste tips til ukeblader, Pluss tid o.l. Kommer de på trykk kan du vinne ting, flax lodd m.m. Familiens såpebehov har vært dekket et års tid på grunn av tips jeg har sendt inn til Pluss tid. Så dette er GARANTERT det beste tipset:-)
Bærta å babyn Skrevet 12. mars 2008 #83 Skrevet 12. mars 2008 koke rabarbra i ti min i kjeler som er flekkete så blir de blanke igjen
Kebbelife Skrevet 12. mars 2008 #84 Skrevet 12. mars 2008 Mitt beste anti-stresstips er å bruke Outlook. Jeg skriver ned alle ting jeg må huske å gjøre, så slipper jeg å huske så mye. Jeg må bare huske å gå innom Outlook hver dag. Det er deilig å krysse av når jeg har gjort en oppgave og det hindrer meg i å tenke på jobb hjemme.
Fiona- Skrevet 12. mars 2008 #85 Skrevet 12. mars 2008 Her var det jammen mange gode ja!!!! Føyer til: Når oppvaskkosten er rød/orange etter å ha vasket noe med tomat i og den ikke vil bli ren igjen - vask den i oppvaskmaskinen. Neste gang kaster jeg inn tannbørsten også Mot hikke: trekk pusten og hold så lenge du klarer, når du nesten ikke klarer mer trekk inn litt til luft, hold, trekk inn litt til... Funker alltid på meg! Mot fyllesyke: har hørt at det er bra å drikke et stort glass melk før man legger seg. Har ikke prøvd da jeg ikke tåler melk men... Det hjelper også å få i seg litt mat ja. Ellers skal visst reisesyketabeletter før man legger seg også fungere fint! Og inspirert av Mexikjexi (som forøvrig helt klart er dagens tipser! takk for mange gode) - jeg også går rundt med totalt ubrukelig informasjon. Et godt råd, som jeg tviler på noen av oss noen gang får bruk for, men skulle uhellet være ute: For å løpe fra en krokkodille: løp sikk-sakk! De er innmari raske å løpe rett frem, men trege å snu, så det må være store "sikk-sakker" så den må snu masse :-D Hvorfor går man rundt å husker slikt? Jaja...
Kjukka Skrevet 13. mars 2008 #86 Skrevet 13. mars 2008 -Kok svidde kasseroller i Cola. Har du klart å svi maten i bunn av en gryte, vask bort det du kan med Zalo og vann, ta litt Cola i bunn av gryta og kok det. Gryta blir gullren igjen -Ser kasserollene dine gamle ut i bunn. Kok de i rabarbra og vann. Skjær opp 2 - 3 stilker med rabarbra, fyll på med vann og kok det. Og grytene blir gullrene igjen. Jeg har nemlig sett på Ekstrem oppussing, og der er det mange gode tips å få. Og iallefall siden jeg er verdens dårligste husmor
Mikkemafian Skrevet 13. mars 2008 #87 Skrevet 13. mars 2008 Bruk det du har.... Ha "tømme frysen uke" en gang i blant, så slipper du å kaste ting som har ligget for lenge i frysen...
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #88 Skrevet 13. mars 2008 * Legg denne tråden til på Favoritter(Stjernen under adresseboksen) så kan du ta den frem å "pugge" når du trenger det:) Ellers; * Gnikk fingrene i kjønnenvasken etter du har kuttet opp løk, det fjerner nemlig løklukten;)
ღOscar skal bli storebror:):) Skrevet 13. mars 2008 #89 Skrevet 13. mars 2008 Ha plastikk kurver i kjøleskapet til pålegg,1 for oster,1 for tuber,og en for leverpostei smør etc:) MYE ryddigere og mer oversiktelig:):)
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 13. mars 2008 #90 Skrevet 13. mars 2008 gi halv døde blomster litt salmiakk så våkner de til live igjen
klaes22 Skrevet 13. mars 2008 #91 Skrevet 13. mars 2008 I disse påsketider: Klipp stilken på tulipanen ca 1 cm før de settes i vann, stå med plasten på en halv time og ha vann ca 1 cm opp på stilkene - fyll på etterhvert ( Tulipaner drikker med hele stilken, så dersom du fyller helt opp, så forspiser de seg og spretter ut med en gang for så å falle død om.. har vi ikke alle opplevd det?) Sett blomstene kaldt om natten. De holder seg garantert mye lenger!!
Sessa ruger igjen... Skrevet 13. mars 2008 #92 Skrevet 13. mars 2008 Genial tråd!!! Lagret under favoritter nå. - Ha faste avtaler på hvem som gjør hva og når i forhold til barna så slipper man og irritere seg over at ikke den ene tar i et tak. (Her er kveldene blitt så behagelige etter at vi fordelte oppgavene mellom oss) - Gulpekluter er geniale for de som har gulpekluter. Ha en under hodet til babyen i senga, i bilstolen, på stellebordet. Sparer deg for mye vask! Brett de gjerne til trekantskjerf og bruk som smekker ved gulping og sikling. Litt flere lag å gulpe/sikle gjennom før det kommer inn på kroppen... - Legg tørre vaskeservietter under baken på babyen når du skifter bleie før babyen får fast føde. Bæsjen er gjerne så pass rennende og gjerne litt overalt bak og foran, greit å slippe nytt håndkle for hvert skift. - Lag fruktmos, f.eks av pære og frys i terninger som du legger i grøten. Det kjøler den ned til perfekt temperatur og gir litt smak. - Ha alltid en klut liggende på kjøkkenet til vask av hender og ansikt etter måltid. - La barna hjelpe til med å rydde så tidlig som mulig. Det gjør det at det blir en del av hverdagsrutinene. Her er frøkna blitt en reser til å rydde.
Skravlemamman Skrevet 13. mars 2008 #93 Skrevet 13. mars 2008 God gammeldags sun light sepe ....., tar alt av flekker ( fra blåbær til rødvin)
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #95 Skrevet 20. mars 2008 Hvis sausen eller gryteretten mangler "noe", så er cayennepepper svaret. Vidunderkrydder for god saus. Frys ned rødvinsrester i isterningsposer- glimrende å ha til matlaging. Tupperware har verdens beste isskje!
aa11bb22 Skrevet 20. mars 2008 #96 Skrevet 20. mars 2008 Hvis barnet ditt har fått tyggi i håret, så ta natusan baby olje med såpe i. Da glir tyggien av håret.
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #97 Skrevet 20. mars 2008 Kjøp vaskepulver og skyllemiddel på Binders. Der får man store kartonger med vaskepulver som varer i evigheter. DET sparer man penger på
littanonym Skrevet 20. mars 2008 #98 Skrevet 20. mars 2008 Bland olivenolje, sukker og litt honning og eventuellt litt duft olje så får du en nydelig bodyscrub. Men ikke lag for mye for jeg tror ikke holdbarheten er evig:) Bland slik at du får en tykk masse. Skrubb deg i dusjen.
EnUndreneMor Skrevet 20. mars 2008 #99 Skrevet 20. mars 2008 legger til at sukker og salt smelter for i andre vesker så vær rask å bruk det fort.. hehe legger til: *frysing av bunnbrus så man har isbiter til neste gang. *teposer underøya mot poser og blåeringer *babyolje før man barberer seg her og der.. oxo bra før soling så blir man ikke så tørr *bruk en hvit kajal før du napper bryn, tegn påå for så å napp.. så napper du ikke feil *damp ansikt over kokende vann for så og ta ansiktet under ISKALDT vann da kommer alle sorte prikker ut av seg selv *grønnsåpe i fot bad *grønnsåpe på sår *lavendel på sår *lavendel under hodeputa på en baby som ikke vil sove *lavendel under din egen pute om du ikke får sove *lavendel i fotbad for slitne bein *drikk to glass vann før mat og ett etter om du skal ned i vekt, det gjør at kroppen blir mett og maten sveller *kald dyne-legg den over ovnen før du legger deg eler da med vifta og ta under dyna(bakenden er åpen liksom) *ta fruktpure og vann på flaska til barnet.. vips så har du sunn saft:) *frys ned sviskesaft olign. i isbit poser så har du rett posjon når du trenger det. *baby olje kan brukes som hårkur.. blankt og mykt hår *vask en hånduk med ull så blir ikke ulla nuppete eller misfarget *ukesmeny på middag *smør lunch og eller frokost på kvelden(sparer tid) *salt innkjørsel\trapp med salt på kvelden så er den is\snøfri på morgenen *spis kun godteri på lørdag.. da er det mye mer koselig og godt ikke minst *samme med brus * posjoner ut leker til barna.. så di hele tiden har forskjellige leker omtrent.. da maser di ikke etter nye leker. *vask oppvaskmaskina med finish en gang i blant, oxo den trenger rengjøres *rens filter på vaskemaskin og tørketrommel og støvsuger så slipper du tenke på det.
mamman til to gutter Skrevet 20. mars 2008 #100 Skrevet 20. mars 2008 Zalo fjerner rødvin! Reddet vegg-til-vegg-teppet på hybelen med det... Skrubb kjøkkenvasken med oppvaskmaskinpulver så blir den skinnende igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå