roxanne Skrevet 8. februar 2008 #26 Skrevet 8. februar 2008 -Bruk klesrulle (den med lim) for å fjerne støv på lampeskjermer.
pjokkemamma*07+10* Skrevet 8. februar 2008 #27 Skrevet 8. februar 2008 sitt godt til rette, lukk øynene, og tenk at varmt mykt lys strømmer over deg; tenk så at en venn sitter ved siden av og får det samme lyset og varmen, tenk så det samme for en bekjent, og til slutt til en du ikke liker så godt. du blir kvitt masse negativ energi :-)
~Roskva~ Skrevet 8. februar 2008 #28 Skrevet 8. februar 2008 Nå som "alle" har masse børstet stål på kjøkkenet - her er et tips for å få vekk fingermerker og denslags: Bruk mikrofiberklut med zalo på. Funker som bare det :-) Og hvis du har svidd noe SKIKKELIG fast i bunnen av gryta: Fyll vann i gryta, og hell et lag med oppvaskmaskin-pulver i bunnen. Det får hva som helst til å løsne! Hvis klærne har blitt liggende i tørketrommelen og har blitt veldig krøllete, kjør dem på et kort program selv om de er tørre. De blir slette igjen når de blir varme.
mirredutt Skrevet 8. februar 2008 #29 Skrevet 8. februar 2008 Genial tråd! Bli kvitt bananfluer: - sett et par glass 50/50 med zalo og eddik der fluene er Unngå misfarging på guacamolen: - la steinen ligge i skåla med guacamolen, (skrives det sånn???)
LINDA*** Skrevet 9. februar 2008 Forfatter #30 Skrevet 9. februar 2008 Jammen, så dytter vi denne opp igjen da;)
Yo&La+spire Skrevet 9. februar 2008 #31 Skrevet 9. februar 2008 Bruk speltmel! Kan brukes til både brød og kaker og er kjempesunt! (men bollene blir ikke grove liksom.....) Dessuten, siden speltmelet må blandes med appelsinjuice, blir det en skikkelig frisk, fin smak:)
Kaffemocca Skrevet 9. februar 2008 #32 Skrevet 9. februar 2008 - Klorin er genialt til å få vekk vond lukt fra sluk - Heng opp klær med klesklyper, de tørker MYE fortere da enn hvis de henger dobbelt Det var vel det jeg kom på i farta..
samuraibeibi Skrevet 9. februar 2008 #33 Skrevet 9. februar 2008 sitronsåpe til rødvinsflekker (...og tran- og bæsjeflekker osv)
LINDA*** Skrevet 9. februar 2008 Forfatter #34 Skrevet 9. februar 2008 * Mange som sikkert sier fy-fy, men jeg pleier å sette på vaske-og oppvaskemaskin før jeg legger meg eller om jeg skal ut. Så er det ferdig til jeg står opp/kommer hjem:) Sparer mye tid og slipper å høre susinga der;) * Legge pålegg i bokser! Holder seg mye bedre:) * Ha på god _nattkrem_ før du legger deg. Huden blir supermyk når du våkner:) * Oppbevar ting i bokser. Så slipper du at ting flyter overalt!
Gjest Skrevet 9. februar 2008 #35 Skrevet 9. februar 2008 Sorter bestikket når du setter det i oppvaskemaskinen (gafler for seg, kniver for seg etc) Går mye fortere å rydde ut av.
hvorlangtkandetteegentligvære. Skrevet 9. februar 2008 #36 Skrevet 9. februar 2008 her er mine: -unn deg en vaskehjelp. Koster ikke all verden og frigjør tid, og mest av alt: irritasjon. - Bakepulver fjerner røyklukt - handle 1 gang i uke (helt supert tips:) - Gå masse tur mens du ammer - da går du ned i vekt samtidig som du får luftet deg selv og babyen
Gjest Lille jenta mi Skrevet 9. februar 2008 #37 Skrevet 9. februar 2008 Så koselig tråd:-) Mitt beste tips (hvis du har motesans da...) er og kjøpe klær på salg. Jeg har utrolig mye fine klær, også til jenta vår også...noen har jeg kjøpt til vanlig pris men det aller meste har jeg funnet på salg...skikkelig kupp...jeg er en mester i og finne fine klær på salg. Så setter jeg sammen forsjellige klær, og vips blir det kjempefint:-)
~Roskva~ Skrevet 9. februar 2008 #38 Skrevet 9. februar 2008 Bytt ut vanlig hvitt mel med "Sammalt hvete finmalt" fra Mølleren, når du baker brød, rundstykker og pizzabunner. Det melet er så finmalt at det oppfører seg på samme måte som hvitt mel. Baksten blir like fin og "myk" som loff, men du får i deg masse fiber og alle godsakene fra grovt brød.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 9. februar 2008 #39 Skrevet 9. februar 2008 Skal du vaske bort blodflekker så bruk kaldt vann.
n_baby Skrevet 10. februar 2008 #41 Skrevet 10. februar 2008 Slik får du de økonomisk tøffe månedene til å fordufte: Det krever litt tid, men det er verdt det. Finn ut hvor store alle utgiftene dine er i løpet av året, legg sammen bhg-regninger, strømregninger, lån, telefon osv... Den sluttsummen er ganske kjip å se, men men... Del dette beløpet på 12, da får du hvor mye du har i gjennomsnitt av regninger pr. måned. Sett dette beløpet ++ inn på konto hver måned - i perioder med lite regninger vil kontoen fylle seg til perioder med mye regninger. Da får du en forutsigbar økonomi, og du slipper å tenke på tøffe perioder... Og du har alltid penger til å betale regningene med.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 10. februar 2008 #42 Skrevet 10. februar 2008 Gni speil inn med barberskum,så dugger det ikke på speilet. Bruk baby olje isteden for skum når man barberer seg.
trompetisten Skrevet 10. februar 2008 #43 Skrevet 10. februar 2008 Seriøst??? Tannbørste i oppvaskmaskinen??? Kjøper heller nye jeg... Tannglass, såpeskåler etc skjønner jeg jo, men sorry, ikke tannbørste i oppvaskmaskinen... - Hvit tøy blitt rosa? Legg det i vann med litt sun oppvaskmiddel (for oppvaskmaskin), og tøyet blir hvit igjen.
Odd Molly Skrevet 10. februar 2008 #44 Skrevet 10. februar 2008 Kjøp vintertøy til barna på salget, har kjøpt Polarn og Pyret sin svindyre vinterjakke til 40 %, blir god å ha til neste år.
## lille blomst ## Skrevet 11. februar 2008 #45 Skrevet 11. februar 2008 Mange kjempebra tips her:)) Dytter denne litt jeg.
Mamma til en prins+spire Skrevet 11. februar 2008 #46 Skrevet 11. februar 2008 ha med hundeposer i stelebagen, så har du alltid noe å legge skitten bleie i:) Ha en våt klut i en brødpose i stellebagen så slipper du våtservietter Ha alltid med en myk leke til poden på resturant så forstyrrer han ikke de andre gjestene... Heng opp klsvasken systematisk, lettere å ta den raskt ned igjen Skjær opp agurk, tomat ol og legg dem i bokser, enklere når man har dårlig tid undersøk om klubber ol du er medl av gir rabatter Evt meld deg inn i kubber som gir det
TurangaLeela Skrevet 11. februar 2008 #47 Skrevet 11. februar 2008 Ha dynetrekkene på vranga, bare vrenger dem på dyna når du tar nytt trekk på.
Trine & co Skrevet 11. februar 2008 #48 Skrevet 11. februar 2008 Sentralstøvsugeren: hva slags sitronsåpe da? Sliter litt med dette nå skjønner du
dione Skrevet 11. februar 2008 #49 Skrevet 11. februar 2008 Spis 4 eller 5 måltider i døgnet. Dette setter igang forbrenningen og er mye sunnere for kroppen spis alltid frokost viss du har lyst på noe søtt, unn deg det, men spis noe grovt brød etc først. Da demper du det høye blodsukkeret man får om man spiser søtt når man har lavt blodsukker.
(0_o) Skrevet 11. februar 2008 #50 Skrevet 11. februar 2008 - Pusse vinduene med avispapir for å få de skinnende blanke. - Rengjøre termoser med bakepulver, fjerner alle kaffelukt ol. - Skylle oppvasken i glovarmt vann (for de som ikke har oppvaskmaskin), så tørker den fortere. - Skal du sote rutene på bilen din med film, ta en tapebit på hver side i hjørnet på sotningsfilmen så får du den fra hverandre - Ha en egen skittentøyskurv til sokker, truser og boksere. Så slipper du å leite i de andre skittentøyskurvene og alle sokkeparene ligger på et sted. - Når du skal fylle vinduspylervæske på bilen, ikke hell med tuten forover. Ha en hånd i hanken og en under kanna og hell med siden opp. Da unngår du å søle og at der skvulper over. - Skal du helle juice fra pappkartong uten plastikktut på, stikk et hull i motsatt side av åpningen. Slipper luft inn i kartongen og det slutter å skvulpe. - Har du forhjulstrekk på bilen din, men sliter med å komme deg opp en bakke f.eks i innkjørselen, rygg opp. Funker hver gang. Eller kast ut de som sitter i baksetet hvis de er tunge. - Får du ikke opp syltetøyglasset, stikk en kniv mellom lokket og glasset og slipp ut vakuumet. - Sitter to glass fast i hverandre, varm opp det ytterste glasset. Varme gjør at ting ekspanderer og du får ut det innerste glasset. - Skal du rengjøre microen, ha eddik i en liten skål og kjør en runde med den inni microen først. Fett og smuss løsner så lett som bare det. - Eddik funker også hvis du har brent deg på brennesle. Smør litt på huden og det slutter å klø. - Smør løser opp tyggis. - Har du brent mat nederst i kjelen og det ikke er en teflonkjele, ha litt cola i kjelen og kok opp. Blir gullende rent etterpå. - Cola løser forresten opp det meste. - Sitron også. - Stålull og litt vann fjerner rust på blanke overflater. - Har du brent deg gjør iskaldt vann vondt bare verre. Hold stedet du har brent deg under lunkent vann i stedet. - Er du tom for sminkefjerner, lån en våtserviett av mini i huset. Gjør omtrent samme nytten - Dildorens er knall for sår hud etter barbering. - Når du farger håret, vask de stedene på huden hvor du har fått hårfarge på med en klut med litt shampoo på mens fargen virker i håret, da slipper du å slite med stygge flekker i panna og rundt ørene etterpå. - Vil du ha skinnende blankt og fint hår, vask det i øl Husk å skylle GODT etterpå. - Gjennomsiktig neglelakk hvis strømpebuksa revner. - Gjennomsiktig neglelakk på vorter. - Gjennomsiktig neglelakk bak på f.eks søljer eller smykker hvis du har nikkelallergi. - Cola mot kvalme (inneholder mye sukker som gjør at gassen du føler deg kvalm av brytes ned, pluss at du får rapet litt). - Smør zalo på flekker på klær før du vasker de i vaskemaskinen. - Klorin til rosa klær som egentlig skulle vært hvite. - Klorin hvis det lukter vondt i sluk. - Kaffe inneholder MASSE antioksidanter. - For å bli kvitt midd, frys ned dyna og puta, da dør midden. - Midd liker seg ikke der det er luft, enda en god grunn til ikke å re opp senga. - Hvitløk hjelper mot mark i magen (har jeg blitt fortalt) - Skal du strø i innkjørselen, bland litt salt i grusen. Da fryser grusen fast til isen og blir liggende som et sandpapir. Det var omtrent alt jeg klarte å få vridd ut av hjernen min, håper noen av tipsene kommer til nytte en dag =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå