Gå til innhold

Hva er ditt absolutte BESTE TIPS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av alle ting.... Eneten det er vasketips, økonomi, billigsted, nettside + +

Mitt er:

skrive handlelapp én gang i uka for å handle alt du trenger uka gjennom. = sparte penger.

Prøv, så skal du se;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri dra på handel sulten!

Skrevet

signerer den ! Vi gikk fra 300kr dagen til 900 kr uka (aner ikke hvordan det går an, men det er sant) Sparer deg også for trøtte, slitne, sultne unger i butikken :)

Egen TV-stue. Har aldri sett så lite på TV som nå og føler heller ikke behov for det. Kjempedeilig. TVen står liksom ikke midt i rommet og sier "skru meg påååååå, det er siiiikert noe spennende å se pååååå"

Skrevet

* vær postiv!!!!! Negative mennesker gir ikke seg selv eller andre noe.

Skrevet

En kjempefin nettside med mange koselige tips til filmer, mat osv.

www.kosesiden.no

Skrevet

Å gå til manuellterapaut med barna viss det er noe som plager dem. Eks: de skriker mye, har hard mage, er utagerende, er veldig rolige, tisser seg ut + + +

Skrevet

Manuellterapi? *undre undre*

Skrevet

Bytt ut kjøttdeig med karbonadedeig. Mye bedre smak og mye mindre fett.

Skrevet

kutt ut venner som spiser energi

handle inn det meste en gang i måneden og ta sånne påfyllingsturer sjeldnest mulig.

smil

Skrevet

Må bare signere det der med å kutte ut venner som spiser energi - hadde en venninne som var utrolig krevende og meget utakknemlig. Jeg kuttet henne ut for 3 år siden, og føler meg 100 kg lettere ;-)

Skrevet

Bær barna!

Gir en fin nærhet og mindre stress...spesielt i perioder med tenner og generelt mye grining og klenging har bæring vert redningen for meg når eg skal lage mat, gjøre husarbeid og få henne til å sove. Også praktisk ute:) Men viktigst av alt: gir barna en spesiell tilknytning til foreldrene og mye trygghet.

Skrevet

Hadde vært noe.. Prøv med en gedigen unge, og dårlig muskelkraft. :/

Skrevet

Å ha 3 kontoer, en for handel, en for regninger og en til sparing og sette opp et skikkelig budsjett.

Skrevet

Lytt til magefølelsen i alt du gjør: karriere, kjærlighet, økonomi o.a.

Skrevet

Takk for at du skrev det Ugl@. Har foreslått det samme for mannen, men han mente det ikke var noe vits. Mente å bruke hans til regninger (der det er mest penger ;o), min til handling og en til sparing...

Skal vise han dette jeg!

Likedan skal vi i gang med å handle en gang i uka!

Ellers:

Bakepulver til å gjøre ren kaffekanner/termoser.

Bakepulver til å rengjøre og få vekk lukt fra teppe.

Zalo til å rengjøre gull.

Pussemiddel til sølv:Liten sort boks man får kjøpt hos gullsmeden. Vindundermiddel uten gnikk og gnu i timesvis. Evnt til sølvspisetøy: klut av samme merke.

Har sikert fler, må bare komme på de!

Skrevet

1. Når du kjøper ny do-kost (10-12kr på ikea), bruker du den først til å skure dusjen med (med jif skurekrem), FØR den settes bort til toalettet og den gamle kastes.

2. Legg frem barnas+dine klær kvelden før. Sparer deg for mye tid!

3. Si noe positivt til minst èn person HVER dag. Det varmer!

Skrevet

Mange gode tips her som jeg henger meg på, og så høyner jeg med:

Slå siden av lokket på glass du ikke får opp (tomatpuré, syltetøy osv) med noe hardt slik at vakuumet går ut, da åpner de lett som bare det=)

Skrevet

Jeg har tjent penger på gode tips, litt dårligere tider nå :-)

Men jeg kan jo grave noe frem fra hukommelsen:

-Kjøp en batteridrevet liten melkeskummer. Genial til å få vekk ekle klumper i Biola, røre ut sjokolademelk, jeg bruker den også til sauser.

Men til Biola er den et must, ellers så drikker ikke ungene det.

-Klapp kjøttdeigen flat før en fryser den, tiner mye fortere.

-Jeg kjøper 2 kg poser med kikerter, setter alt i vann over natten, skifter vann og koker de ca. en time. Avkjøles og fryser det ned. Bruker de til alt mulig, kjempesunt og med lite karbohydrater + billig.

-Om sommeren lager jeg nisten med frosne brødskiver, da holder maten seg godt.

-Jeg kjører alt av tannglass og tannbørster i oppvaskmaskinen en gang i blant.

-1 skje med bringebærsyltetøy mot hikke, funker hver gang.

Skrevet

Flott innlegg!:)

-Sitronsåpe på ullklær som har fått flekker

- Reisesyketabeletter mot kvalme ved omgangssyken.

Skrevet

Dette sier vel seg selv for mange, men;

Gi barna mye ros og oppmerksomhet=) Kos masse!

Nyttige tips som husvask og lignende er jeg dårlig på....har ett: Sett blomstrene kaldt om natta, da holder de leenge.

Skrevet

Mine er:

-SPAR PENGER! Jeg sparer hver mnd. Å innimellom har det skjært seg å da er det godt å ha ekstra penger på lager.

-Overfør en visst beløp på en regningskonto hver mnd, det som blir igjen er det du har råd til å suse bort. Verste jeg vet er folk som ikke greier å styre penger, desverre har sambo surra masse før han møtte meg, jeg tåler det rett og slett ikke så her er det jeg som styrer økonomien.

Skrevet

+ at når jeg vasker dynetrekk så lukker jeg dem, slipper da at alt mulig havner inni.

- Når oppvaskhanskene er hullete, klipper jeg opp mansjetten i ca. 1 cm brede strikker. Det er superstrikker som er kjempesterke.

- Tegne med blyant på glidelåsen i olabuksen når den går tregt.

Skal komme tilbake med mer.... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...