Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig har jeg fått sånn sinnsykt lyst på brødskive med salami og majones;)

Men mener å ha lest en plass at man helst ikke skal spise salami?

Noen som vet om dette stemmer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hiv pakken i fryseren et par døgn, og du er sikker mot toxo. Det har jeg gjort et par ganger når lysten har blitt påtrengende.

Forøvrig er salamien fra GILDE frosset før den kommer i butikken, så om det haster så kjøp denne.

Skrevet

Jada,det er nok helt ok.. Tror liksom den "faren" for salami er blåst opp endel her inne.. Når jeg skulle bli satt i gang sist, fikk jeg servert salami på sykehuset hver eneste morgen,og de sa det var fullstendig ufarlig.. Så jeg gomla det. Til og med flere forskjellige jordmødre sa det var heelt greit. Så kos deg du! :)

Skrevet

Etter mattilsynsts sider skal man ikke spise det når man er gravid. jeg holder meg helt unna den korte tiden jeg er gravid. Har all verdens med tid til å spise det når jeg ikke er gravid.

Skrevet

jeg kjøpte meg en pakke med fersk jubelsalami i dag jeg....og kooooste meg!!!! like stor sannsynlighet at jeg skal bli syk av kattene,salat,annet mat,hygiene som av salami tror jeg. Hadde jeg ikke hatt internett hadde jeg ikke visst om "faren" og spist det alikevel. Så lenge maten er fersk tror jeg vi kan spise det meste.......

Skrevet

jeg eter både salami og roastbeef..godt er det og:)

Skrevet

Bare spis du!

Ikke vær overhysteriske folkens.

Skrevet

d er ikke faren for toxo som gjør at salami som er spekemat ikke er anbefalt, men listeria og den bakterien drepes ved steking eller koking, ikke frysing,kun toxo som taes ved frysing....

Skrevet

Det har vel ingen ting med hysteri å gjøre om man følger rådene som blir gitt av fagfolk. Vi vel heller si at de som ikke følger rådene ikke tar så godt vare på ungen i maven.

Skrevet

Nå må dere ikke være helt hysteriske!!!

Dere kan da ikke leve på vann og kjeks i hele svangerskapet.

Greit å tenke seg litt om men en skive med salami tror jeg ikke er noe å bekymre seg for! ;)

Spis og kos deg

Skrevet

Så om jeg laget en side og kalte den Statensmatpoliti og fortalte at brød og frukt var farlig ville dere slutta spise det?

Er ikke no fasitsvar på detta her.

Alle leger og jm mener forskjellig , både om roastbeef ,salami,kanel og alt anna.

Dere er ikke syke. Så spis og kos dere.

Dritt lei å se hysteriske ,hormonelle idioter her inne

Skrevet

Hormonell idiot kan du være selv siden du utsetter ungen din for fare. Kanskje du skulle blitt smittet så hadde nok pipen fått en annen lyd. Du kan jo ta deg en prat med de som har mistet ungen sin på grunn av listeriasmitte.

Skrevet

Tipper at de som svarer spis og kos deg neppe har giddet å lese all info vedrørende kostholdstilbud for gravide på matportalen.no

Det er forskjell på å være hysterisk og å følge råd fra fagfolk. Det er faktisk svært få ting som ikke anbefales for gravide, så om man holder seg unna de ytterst få tingene i ni måneder har man fortsatt et stort utvalg av pålegg og matvarer ellers å kose seg med.

Skrevet

Jeg spiser allefall salami, men og spise roastbiff er vel ren idioti. Det sier seg selv. Dere spiser vel ikke medium eller lite stekt biff og?

Skrevet

Anonym 23:42: Salami er kjøtt som ikke er varmebehandlet, og derfor sidestilt med roastbeef. See?

Skrevet

jeg spiser medium/raw biff jeg, og det er godt skal jeg si deg.

Skrevet

Fantastisk fasinerende at flesteparten av dere hysteriske "jeg følger matportalen slavisk" mennesker signerer med anonym!! Himmel og hav matportalen er en veiledning ikke en lov og leger og jordmødre sier jengs over at vi skal styre unna alkohol og sigaretter og spise variert og alt med måte! Slapp av folkens!!

Skrevet

Dæven, nå ble jeg faktisk så fysen at jeg måtte gå å smøre meg en skive. Og hva har vi på??? SALAMI!!!

Skrevet

mmm salami, spiser bare salami jeg på skiva.

Skrevet

Hehe...så mye krangling for litt salami ;o)

Selv spiser jeg den ikke. Det råder så mye uvissheter ang dette med spekemat, at jeg velger å avstå. Frister ikke mye å spise den, når jeg vet at den KAN skade vesla i magen.

Noen leger sier ok, andre sier nei, så da lar jeg heller være.

Synes ikke det er hysterisk, og å ikke få spise salami i noen få måneder, det kjenner jeg verken framme eller bak =/

Å si at "man kan vel ikke leve på vann og kjeks heller" er vel litt å ta i??!! Det er tross alt ikke sååå mange matsorter som KAN være skadelige for babyen, i forhold til det svære markedet vi har her!!

Hver enkelt må få gjøre som de vil, uten at man trenger å kalle hverandre for det ene, og det andre. Vi er da voksne, og gjør våre egne valg!

Matportalen er dessuten en side hvor man kan bli VEILEDET om hva som KAN være skadelig, og hva som man REGNER MED er trygt.

Så får hver enkelt få bestemme selv, om de vil tro på de fagfolkene som har skrevet den, eller ikke :o)

Skrevet

Enig med deg Masy.

Holder meg unna jeg også, kan kose meg med salami når tassen har kommet ut.

Mye annet vi kan kose oss med, og føler meg alt annet enn hysterisk:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...