Gå til innhold

hemorider?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er det flere som har fått det det er ikke akkurat behagelig men tørr ikke si noe til legen eller noe men bruker en salve som heter anal men den hjelper ikke. noen som vet om noe annet som hjelper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann:) har åsså fått d, sa d til legen å ho sa at jeg ikke sku bruke kortison i svangerskapet å at hvis hemoridene ikke plagde meg så veldig så sku jeg bare vente til etter fødseln. trur jeg skal prøve d nye produktet som er kommet på markedet. ac3 eller hva d heter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

propolis salve eller propolis tabeletter som man får kjøpt på helsekost er visst nok veldig bra, har aldri hatt det selv, men samboeren min sverger til de. Er trygt å bruke under graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis ikke fått det selv (enda), men søsteren min fikk det når hun gikk gravid. Hun fikk anbefalt å kjøle dem ned og dytte de inn igjen. Jeg leste om ei som klippet av fingrene på engangshansker og fylte dem med vann før hun la dem i fryseren. På den måten har man en isbit med fin passform som man kan gå med i sprekken en liten stund før man dytter inn hemoroidene. Dessuten slipper du å bli våt i trusa, noe man uten tvil blir hvis bruker en vanlig isbit...

 

Selvfølgelig kan også en kald klut hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermoroider er veldig vanlig hos gravide, dessverre... Du kan spørre på apoteket dersom du ikke vil snakke med legen, de vet hvilke produkter som er trygge for gravide, og de vet at det er helt normalt med slike plager, så du trenger ikke føle deg brydd.

Du kan f.eks. prøve Ac3, som også noen andre nevnte. Det er en gele som du kan påføre før og etter du er på do, og den lindrer bra. Det følger med en slags innføringstut, så det går greitt å få det på plass uten for mye søl. Det finnes også en salve som heter alcos-anal, men den må du smøre på med fingrene. Jeg har prøvd begge deler, og synes de hjalp, men hemoroidene kom tilbake ganske raskt da jeg sluttet å bruke dem.

Ellers er det jo lurt å spise en del fiber, sånn at avføringen ikke blir så hard. Jeg tar en teskje linfrø morgen og kveld, og det fungerer veldig bra for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...