Gjest Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Hun er 2 år og er i barnehagen hver dag i uken. Vi pleier og vaske det hver fredag, føler det er greit etter en uke i barnhagen.. Men det blir ramaskrik hver eneste gang, tror hun hater det!!! Er det for ofte og vaske håret på en 2 åring???
~sjiraff~ Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Kommer jo ann på hvor skitten hun blir. Her vaskes håret til min 3 åring 1-2 ganger i mnd. Selvsagt dusjes håret oftere, men shampo benyttes ikke så ofte.
Mille** Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Syns det var litt sjeldent, vi vasker det ca annenhver dag, eller hver 3. dag. Blir litt hyling her også, men går bedre egentlig. )
#Ariadne# Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 er vel hvertfall ikke for ofte.. jeg vasker håret til jenta mi hver 2. dag.
Lotta78 Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 Her vaskes håret alt fra 1-2 ggr i uka om vinteren, om sommern skylles det så godt som hver dag. Guttungen haaaaaaater hårvask, men det er en av de tingene som bare må gjøres uansett, så hårvasken er effektiv gitt;)
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 Når man venner håret til barna og vaskes flere ganger i uken blir det ikke fort fett da??
~sjiraff~ Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 Mitt hår er ødelagt av for mye vask. Så jeg støtter den teorien mammaentil2fantastiaskebarn. Min svigerinne er frisør og er helt enig med meg ang. hårvasken. Shampo behøver ikke å benyttes så ofte.
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 8. februar 2008 #9 Skrevet 8. februar 2008 3 år snuppa her, men. Prøver 1-2 ganger i uka vi, oftere på sommeren.
Bruble Skrevet 8. februar 2008 #10 Skrevet 8. februar 2008 Ca 1 gang i uken får jeg vaska håret på jenta på 2,5 år.
Brillemamma Skrevet 8. februar 2008 #11 Skrevet 8. februar 2008 Vi vasker håret til lillegutt annenhver dag(han bader annenhver dag, så da tar vi håret også..). Er det litt ofte kanskje? Er 16mnd... Hmmm.....
Gjest mphs Skrevet 8. februar 2008 #13 Skrevet 8. februar 2008 Vi vasker også håret på jenta ca.1 gang i uken med shampo. Hun er 2,5 år og hater å vaske håret.
Vesle mor Skrevet 8. februar 2008 #14 Skrevet 8. februar 2008 Ca 1gang i uken , av og til 2ganger. 2åringen og 3,5åringen min synes det er helt greit å vaske håret sitt.. vi teller sakte til 10 også er vi ferdig...:-) da vet de hvor lang tid det tar....
Trebarnsmamma30 Skrevet 8. februar 2008 #15 Skrevet 8. februar 2008 Vasker håret på 2-åringen vår ca 1 gang i uken, eventuelt 2 hvis jeg synes det trengs..hun hater det! Hun elsker å bade, men hver gang jeg kommer med shampoo-flaska reiser hun seg og roper: komme ut av, komme ut av..! Når håret er vasket derimot, vil hun bade videre:)
Salat Skrevet 8. februar 2008 #16 Skrevet 8. februar 2008 Vi vasker håret på 3-åringen 1-2 ganger i uken.
Hønemor&guttaboys Skrevet 8. februar 2008 #17 Skrevet 8. februar 2008 2åringen min synes det er kjempekjekt å vaske håret, han ) Han har endel hår, og masse krøller, som kommer bedre fram når håret er nyvaska. Så kanskje vaskes det hver 4.dag, i snitt? Muligens litt oftere, det varierer.
bente69;) Skrevet 8. februar 2008 #18 Skrevet 8. februar 2008 En gang i uka, om sommern noe oftere om det er møkkete. Hva driver deres barn med som vasker håret annen hver dag? Kliner dem mat i håret da eller? Kan ikke skjønne at barn trenger hårvask (altså med shampo) annen hver dag.
Muffinsmamma Skrevet 8. februar 2008 #19 Skrevet 8. februar 2008 Oi! Vaske med shampoo altså? Det skjer kun en sjelden gang her hjemme, om han har kastet opp, vært syk eller liknende. Ellers tar vi vann på håret/dusjer kanskje kanskje en gang i uka.. Frisøren min sa at man skal ikke bruke shampoo på barna før de begynner å få fett hår eller det er direkte skittent.
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 9. februar 2008 #20 Skrevet 9. februar 2008 her prøver vi å vaske håret min.2-3 ganger i uken. men hun går i en gårdsbhg. så den fjoslukten kan bli litt intens til tider:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå