Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytter* skal bort etterpå og skal ha med dessert:)

Skrevet

Veldig svak for himmelsk lapskaus. Må være hjemmelaget med stjerneanis, kanel og vaniljestang da.

Skrevet

Krydderpærer med hjemmelaget vaniljekrem.

Jeg kjøper faste pærer, skreller og tar ut kjernehuset. Så trekker jeg dem i en lake (lager alltid på slump) bestående av vann, sukker, en vaniljestang (ikke splitt den, da blir det for kraftig smak) en bit hel kanel, en nellikspiker og et par hele sorte pepperkuler. kok til de er møre. Jeg beregner en pære pr. pers.

Lag vaniljekrem (ligger mye greie oppskrifter på nettet) og server pærene med vaniljekrem, litt rista mandleflak og evt litt reven mørk sjokolade.

Skrevet

Aldri laget selv, men fått servert.

Panacotta - Italiensk fløtepudding

"Ingredienser

Dette er en søt spesialitet fra Italia. Veldig enkel å lage, men nydelig å spise.

3 dl kremfløte

50 gram sukker

1 vaniljestang

1 plate gelatin

Fremgangsmåte

Del vaniljestangen i to slik at smaken kommer frem.

Kok opp fløte, sukker og vaniljestangen. La dette stå og trekke i ti minutter.

Legg gelatinplaten i bløtt. Ha platen i den varme fløten - rør forsiktig og sil deretter blandingen ren.

Røren fylles deretter i to porsjonformer. For ekspempel vanlige kaffekopper.

Deretter settes formene til kjøling i minst tre timer. Denne deserten holder seg fin i kjøleskapet et par dager.

Du kan variere smakskombinasjonene. Det er for eksempel veldig godt å erstatte sukker med honning. "

(www.matsiden.no)

Dette er super duper duper godt med frukt eller bær ved siden av!!

Skrevet

det beste jeg får servert er Créme brulée ... men jeg aner ikke hvordan det lages ;-)

Selv er jeg en skikkelig dessert-kjiping, det meste jeg serverer kjøpes ferdiglaget.

Skrevet

Dronning Mauds pudding,- mmmm,- vann i munnen:) Du finner sikkert oppskrift hvis du søker på nettet.

Skrevet

hjemmelaget karamellpudding med masse karamellsaus...mmmm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...