Gå til innhold

Hva er det ammete hjelper for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

*lurer*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hindre luft i magen hos babyen - funker her:o)

Skrevet

Hjelper på melkeproduksjonen hos mor, og mot luft i magen hos barnet.

Skrevet

å? hvor kjøpes det? er det noe jeg drikker? som kommer i melka til babyen og forhindrer luft i magen hos lille gull?

Skrevet

Kjøpes på helsekost eller apotek.

Anbefaler Weleda ammete (ble bokstavene stokket riktig? blander med medela ammepumpe), den selges på helsekost. Ellers så er ikke naf sin så ille den heller (den har de på apotek).

Det skal hjelpe på lufta om du drikker teen og mini får den gjennom melka, ellers så kan du lage en tynn te som du avkjøler og gir til mini med en teskje.

Skrevet

Det skal hjelpe mot luft i magen hos barnet (gi 2-3 teskjeer lunken te til barnet før det ammes) og for utdrivingen av melken hos mor. Hørte en historie om en mor som hadde sluttet å amme (hun ville slutte, barnet var stort og spiste annen mat) helt, men melka fortsatte å komme så hun var nødt til å pumpe seg for å slippe brystspreng. Etter å ha holdt på med det et par måneder (!), kom hun på at hun fortsatt drakk ammete. Da hun slutta med det, ga melkeproduksjonen seg også.

Skrevet

Ja, var det jeg mente å ha hørt, at det hjelper mot luft hos babyen.. :) Så nå har jeg bedt svigerinna mi stoppe innom helsekost på tur hit i morgen.. Håper det hjelper for lille Marit mi også.. For tror hun sliter med luft i magen... Hun har fått ligge på magen ved siden av meg i sofaen en del i dag, og hun har prompet masse... Og hun syter/stønner masse i søvne...

Så kryss fingrene for at det hjelper her også da damer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...