Gå til innhold

permisjon- igjen ;PP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt hjelp jeg...

-Hvis jeg har termin 21 mai, så skal jeg begynne permisjonen 3 uker før ? eller en måned ? sjefen sa en måned, men mener jeg har hørt 3 uker...

-Jeg skal ha all permisjon pga jeg har jobbet under 50 prosent og får da overført fars uker, oppklart dette med nav så det er greit.

Men hvor mange uker permisjon får jeg da ?

skal ha 80 % lønn...

- Hvor mange ukers ferie har jeg krav på når jeg jobber rett under 50 prosent ? Tenkte jeg skulle ta de rett etter permisjonen går ut, så jeg kan ta ferie i sommerferien, får vel ikke barnehageplass før til høsten uansett.

Burde vel snakket med nav om dette, men de har jo ikke peiling på noe, må sjekke ALT opp, og får feil informasjon. Jeg måtte selv fortelle dem at det sto på sidene deres at hvis mor jobber under 50 prosent kan

fars uker overføres til mor.. Så jeg stoler fakstisk mere på dere :)

Tusen takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet man går ut i perm 3 uker før...Så din perm starter den 30 april...

er det ikke 54 uker? For hvis far skulle hatt de 6 ukene så blir de trukket i fra 54..? Er litt sent på dagen til hode regning:oP

Det siste vet ikke jeg...

Skrevet

Permisjonen begynner normalt 3 uker før termin. Du kan begynne før, og du kan begynne senere. Begynner du senere mister du dager så det er ikke noe poeng.

I og med at du skal ha all permisjonen så er det 54 uker til deg. 51 uker etter fødsel om du skulle føde før termin.

Du har krav på 5 uker ferie uansett. Men det begrenser seg hvor mye betalt ferie du har / hvor mye feriepenger du får, og dermed så må du nesten snakke med arb.giveren din om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...