Moi 32 Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Gutten vår er avvendt på natta, men våkner for "tidlig frokost" kl.5-5.30. Vi lurer på om vi skal kjøre en avvenning på denne også, eller om vi nesten må forvente det en liten stund?? Ellers sover han ca 19 til 6-7.
nenja Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Har ei tulle på snart 7 mnd som fortsatt får mat hver 3. time om natten, dette til tross for at hun spise 3 fulle måltider om dagen. Skulle tatt nattavvenning, men storebror har vært syk og nå hoster tulla. Må vente til alle er friske. Man kan si de er nattavvent når det går 12 timer fra siste måltid, lenger kan man ikke forvente at de skal gå uten påfyll. Noen gir de da puppen og legger de igjen (for ofte sover de jo en time til etter litt påfyll, mens andre mener man er nødt til å stå opp da, ellers er det liksom nattmat. Jeg hører nok til første gruppen, - alt for å sove litt lengre....
Moi 32 Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2008 Ok. Her er det altså 10-11t mellom kveldsmat og frokost. Jeg hører også til første gruppen, spesielt fordi her i huset starter lillegutt dagen mellom 5 og 7.. Vi har aldri stått opp før tidligst 6.30(holder sengen uansett om han hyler og vil opp, skrur heller opp lyset bittelit og leker litt i sengen..), helst 7, og dette får vi igjen for nå, nå sover han som oftest til 7! (I stedet for 4.30-5......!!) Tingen er at i og med at han er en skikkelig morgenfugl er det helt naturlig at han fortsatt småvåkner litt fra ca 5, og når han først har våknet da og kjenner at han er sulten så klarer han ikke sovne igjen.. Blir nok 5-flaske en liten stund til!
nenja Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Følger deg på den. Jeg kommer også til å gi morgenpuppen for å la henne sove litt lengre. Har også en regel på kl. 0700. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 heisann. min lille tulle er snart 7mnd, ho har sluttet å drikke på natten. har egentli gått av seg selv. er ikke morgen hos oss før tidligst kl8:)
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 Hos oss er det ikke morgen før kl 07, mellom 19 og 07 får hun bare sutt. Spiser 3 grøtmåltider og melk til frokost i løpet av dagen så da trenger hun ikke nattmat.
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #7 Skrevet 8. februar 2008 Jenta mi spiser bra om dagen nå, men mat etter leggetid trenger hun allikevel (vet det enkelt og greit om hun er sulten eller ikke, for er hun ikke sulten vil hun ikke ha) Også syns jeg natta er mellom 2300 og 0500, så da får hun kl 2300 +/- og kl 0500 +/-
DieselDoris & Synne 06.06.07 Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 Hun er nå 8 mnd. For en mnd siden avvente hun seg selv fra puppen. Da hadde vi nattammet en gang pr natt i 14 dager. Hun får ei flaske MME når hun legger seg og når hun står opp. På natta får hun vann på flaske. Hun fikk MME på natta, men så er det jo dette med tennene da. To netter på rad fikk hun vann om natta istede for MME. Det liker hun ikke (men vann fra kopp er greit), så nå sover hun hele natta, kun hvis hun mister sutten at vi må gå inn til henne.
Yrha Skrevet 8. februar 2008 #9 Skrevet 8. februar 2008 Gutten vår våkner også i fem-tida for å få litt pupp. Dette syns jeg er helt greit. Jeg våkner jo selv en gang på natta for å drikke litt vann, så regner med at vi er en tørst familie Men jeg skjønner ikke det med at noen må stå opp for å gi det første måltidet, ellers så regnes det som nattmåltid..? Er det virkelig så viktig at babyen er nattavvent, at mer soving er utelukket når babyen våkner for å få mat? Trodde alle ville ha mest mulig søvn, jeg.. Kan noen forklare..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå