Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 At dere ikke blir flaue, som voksne mennesker, når dere sutrer og griner over at NAV ikke gjor en god nok jobb for å rydde opp i deres problemer? Har dere stoppet et øyeblikk og tenkt over hvorfor andre voksne fornuftige mennesker ikke trenger å gå på NAV og grine når strøregninga kommer?Og her inne gjelder det jo til og med folk som anser seg selv som voksne og ansvarlig nok til å fa barn.
Guttemamma75 Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Vel, det var vel å dra den litt langt... Det finnes absolutt mange mennesker som genuint trenger hjelp i en periode av livet sitt, og det er flott at det er mulig å få hjelp i en vanskelig situasjon... MEN, det virker som om det finnes en del som faktisk forventer at sosialen skal betale for deres dårlige planlegging/prioritering... Har man dårlig råd så venter man med å få flere barn, har man ikke jobb så gjør man ALT for å få en jobb - om det så er å sitte i kassa på RImi eller vaske rumper på gamlehjem, vet man at strømregninga, telefonregninga, husleia kommer - så prioriterer man pengebruken sin slik at man har råd å betale når regningene kommer og har man mulighet for å låne penger av familie/venner eller har penger på bok så bruker man de ressurser de har før man går på sosialen.. Å gå på sosialen BØR og SKAL være siste utvei!! (og det at jeg mener det har ingenting med at det er "flaut" å gå på sosialen å gjøre - har man et reelt behov skal man oppsøke hjelp!!!!!!!!)
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Det er jo det jeg mener, men da synes jeg det er pussig at de som går til NAV i denne prioden og får hjelp, presterer å kalle NAV for udugelige, ræva og evil... Virker ikke akkurat som mennesker som er så utrolig takknemlige for hjelpen de får. Etter min mening fortjener de da heller ikke hjelpen...
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Man skal være litt forsiktige med å feie alle under samme kam her...Hav hvis man har vært sykemeldt over lang tid og må over på attføring? Da dette heller ikke går pga. sykdom må personen gå over på uføretrygd. Enkelte plasser har NAV behandlingstider på mange måneder. Hva gjør en da når attføringspengene tar slutt og NAV har en behandlingstid på 6 måneder før personen før utbetalt sin uføretrygd. Hva skal en da leve av i 6 måneder? I dette tilfellet kan ikke personen søke sosialstønad da h*n har samboer som har jobb, det har h*n ikke krav på! En er avhengige av den inntekten man har uansett om man tjener lite eller mye. Jeg tror at de som kaller NAV for udugelige, evil osv.. gjerne snakker i frustrasjon, enkelte mennesker kan ikke "bare" ta seg en jobb, det finnes mange diagnoser der ute som hindrer de...
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 "feie alle under samme kam"??????????????????????? Aldri hørt det utrykket før...
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 enig i det, men NAV er en stor irritasjon av og til. jeg f.eks. er i full fast jobb osv. men må dessverre via NAV for å få fødselspenger i permisjonen min. jeg fikk papirene jeg skulle ha på kontoret til nav, men når jeg begynte å spørre spørsmål rundt utfyllingen av papirene kunne hun dama ikke svare på noen spørsmål!!! jeg spurte f.eks. om hvordan en skulle gjøre med ferie og om jeg fikk en slags bekreftelse når pairene var ordnet opp i, men nei det visste hun ikke. DA blir jeg provosert. viss ikke di som har laget papieren vet hvordan di skal fylles ut og ikke har peiling på permisjon, hvem vet da???????
C&M&H Skrevet 8. februar 2008 #7 Skrevet 8. februar 2008 Samboere har ikke forsørgelsesplikt overfor hverandre så jo da kan en få sosialstønad, om ikke annet så til livsopphold (om alle kontoer er tomme). Men om en er gift må mannen/kona forsørge en ja.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 takk,har man mer utgifter enn inntekt blir det for trangt.ifølge flere av dere "genier" her inne som sier at man ikke skal lage fler barn ect.skal man pante eller adoptere bort barna som man får pga man har en mnd med dårlig råd...vel sett bort dine for jeg vil aldri sette vekk mine.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 8. februar 2008 #9 Skrevet 8. februar 2008 Konseptet NAV er ganske nytt ennå, så det vil være startproblemer som det krever tid å fikse. Kompetansen må heves blant de ansatte som nå har fått nye oppgaver og ansvarsområder. Klart det er irriterende å bli møtt med lite forståelse, men omleggingen til NAV har som formål å gjøre det lettere for brukerne. Så får vi håpe at dette bare er barnesykdommer.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #10 Skrevet 9. februar 2008 NAV består av to tidligee statlige og etterhvert ett kommunalt "kontor" (skjer ettehvert i alle kommuner i løpet av de neste to årene). De statlige er trygd og arbeid og den kommunale delen er gamle "sosialen" - dvs. de som arbeider med en del av det som kommer under lov om sosiale tjenester. Vi alle kan være så inmari kjempeuheldige å komme å komme i den problemstillingen at vi må ha sosialstønad. Dette gjelder f.eks. ved diffuse sykdommer som gjør at arbeidsevnen er svekket over lang tid og med en diagnose som ikke aksepteres via trygdeloven..... MEN: Jeg mener det er en del som har en smule skjev prioritering når det gjelder hva som er viktigst. Har f.eks. leieboere i full jobb som blir utrolig overrasket over at strømregningen kommer (er på et par tusen) og må vente til neste lønning. Helt utrolig spør du meg! Det er vel samme mekanismen som gjør at noen alltid har dårlig råd også uansett økonomi. Og som må ha hjelp til ett eller annet fordi det er "krise". Noen av oss får aldri slike kriser eller får ekstremt dårlig råd uansett om vi skulle havne i en vanskelig situasjon. Dette har noe med å lage litt marginer på livet sitt og ikke leve helt på kanten. Dette gjelder ikke bare de aller yngste, men er en "sykdom" folk har hele livet..... Også spørs det da - hvem skal betale for det? (noen som husker gjeldskrisa på 80-tallet? Det var ikke alle "ofrene" der som hadde vært like sparsommelige akkurat, selv om noen havnet helt uforskyldt i uføret)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #11 Skrevet 9. februar 2008 Anonym 23:46 Det er vel ikke snakk om å sette bort barna sine, snarere tenke over om man har råd til å få barn før man setter de til livet. Man trenger heller ikke være et altfor stort geni for å kunne frutse at noen måneder er økonomisk tyngre enn andre og dermed planlegge økonomien og spare slik at man har sikret seg og klarer disse månedene også...
Gjest Skrevet 9. februar 2008 #12 Skrevet 9. februar 2008 Jeg satt barna mine til verden med STOLTHET og er FAEN meg stolt av det, noe jeg allerede har SAGT! Og jaaaaaaa...jeg går på sosialen..men herremann, det er da faen ikke så mye penger det er snakk om..det er jo ikke penger fra deres egen lommebok...skjerp dere..jeg har da vel også betalt min del av skatten...nå får jeg det jo bare tilbake, jævla fitteslikkere...ser det jo på sex i svangerskapsiden at dere vil slikke fitter hele gjengen...jente sex jente sex...jeg går på sosialen men slikker ikke fitter. det gjør dere--! Jeg er bedre enn dere...jeg suger nemlig kuk! Kuksaft smaker bedre fittesaft..!
Gjest Skrevet 9. februar 2008 #13 Skrevet 9. februar 2008 oj da...du skulle vel gjerne ha husket anonymknappen tenker jeg Metalpuke
AndreVonDrei Skrevet 9. februar 2008 #14 Skrevet 9. februar 2008 Det var dette med dop/alkohol i svangerskapet da, Metalpunkin. Er ikke sosialt akseptert det, vettu... Jeg vet det er lørdagskveld, men tror du skal holde deg unna hva enn det er som gjør at du ikke klarer å formulere en eneste vettug tanke:-p
TrustNoOne (but Me) Skrevet 10. februar 2008 #15 Skrevet 10. februar 2008 Har laget tidenes beste Strawberry Daquiri i kveld,UTEN alkohol vel og merke, men GOD DAMN så god den var.....*sikle* Trur jaggu jeg må ta patent på den.
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #16 Skrevet 12. februar 2008 Jeg, DOP OG ALKOHOL. Jeg sa jeg gikk på sosialen, ikke på dop og alkohol. Tror nok heller det er du som går på dop og alkohol siden du ikke klarte å lese det jeg så fint prøvde å formulere. Få deg briller..om ikke progresive, så i jallefall lesebriller. Du vil ikke ANGRE! Ingenting er jo sosialt akseptert lenger, men det skjer fortsatt, så bare stikk det inn en plass hvor sola ikke skinner og ikke månen heller for den sagt skyld. Der hvor tarmene jobber hardt både natt og dag for å produsere avføring i alle slags farger. Men husk jenter, om dere får svart avføring (uten å gå på jerntabl) tyder det på BLOD I AVFØRINGEN..og da er det viktig å komme seg til lege å ta hemofec prøve (avføringsprøve)..men nå snakker jeg KÅLSVART BÆSJ HER!!!!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #17 Skrevet 12. februar 2008 "nå får jeg det jo bare tilbake, jævla fitteslikkere...ser det jo på sex i svangerskapsiden at dere vil slikke fitter hele gjengen...jente sex jente sex...jeg går på sosialen men slikker ikke fitter. det gjør dere--! Jeg er bedre enn dere...jeg suger nemlig kuk! Kuksaft smaker bedre fittesaft..!" Å dette har noe med sosial klienter å gjøre??? igjen... du gjør deg selv til latter når du legger inn sånne setninger! tror ingen skjønner hva fitteslikkere har med sosialklienter å gjøre.... snakk om å være barnslig..
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #18 Skrevet 12. februar 2008 Du er så ufin Metalpunkin!! Skjønner godt at du må gå på sosialen... uten utdannelse og ingen vil ansette deg pga elendig personlighet!!
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #19 Skrevet 12. februar 2008 Hva fitteslikkere har med sosialklienter å gjøre...MASSE! For hver eneste gang jeg må dra til sosialen for å søke om livsopphold eller hva nå enn det måtte være så ser alle på meg som om jeg skulle være en fordømt FITTESLIKKER...noe jeg over hodet ikke er. Jeg er en kuksuger, men ingen ser på meg som det! Halle dussen, jeg er da vel Norsk statsborger jeg også. Hvor skal jeg skjemme meg fordi jeg må til sosialen for å ha et tak over hodet. Såpass fortjener jeg, dere vil vel at jeg skal ligge ut på gaten og fryse mine edle deler! Dere skal være glad for at jeg ikke BOR på gaten, da hadde jeg måtte vært en kuksuger blandt alle dere fordomsfulle fitte elskere! Og det, det hadde jeg KLART! Bare for å provosere dere enda litt mer! Dra til blokksberg og spis geitost! Jeg derimot skal til sosialen imorgen! Og grunnen til at jeg ikke får meg jobb er fordi folk som DEG! Jeg har søkt på ufattelig mange jobber, og har ofte fått ja til svar, til alle blir misunnelige og jeg må slutte! DRIT OG DRA!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #20 Skrevet 12. februar 2008 missunnelige og du må slutte??? *ler* Ser ikke for meg at det skjer!! Hva mener du forresten med "og grunnen til at jeg ikke får meg jobb er fordi folk som DEG!" .. folk som "deg" hva???
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #21 Skrevet 12. februar 2008 Misunnelig på at JEG kan flere banneord enn DEG vel..trodde det sa seg selv..men har du noe å si om meg, kan jeg opplyse om at et eget tema om meg har blitt laget..syntes det er fryktelig koselig.. Det har skjedd, bare fordi du ikke ser det betyr det ikke nødvendigvis at det ikke skjer..tro ikke alt hva hører, si ikke alt hva du vet..da sparer du mange .... på sinn og samvittighet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå