Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 har akkurat kjøpt hus og følre meg ganske grønn på området.. jeg og samboer har forsikret huset for nesten 4mill (det er ikke nytt, men stort og de regner ut fra prisen det ville koste å bygge d opp igjen..), i tillegg er bilforsikring (98 mod bmw), villaforsikring og livsforsikring for begge 2, + reiseforsikring.. dette kom på 18000 pr år, eller 1500 pr mnd. er dette veldig mye eller hvordan er det med andre her?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 hvilket selskap har dere?? litt vanskelig for meg å si om dette er dyrt eller billig,for jeg har ikke eget hus,men slik ser nå min forsikring ut ihvertfall: -innbo 250000 - 437kr -bil 91mod,kun ansv,10%bonus - 3880kr -ulykke for meg - 357kr -barneforsikring - 124kr -reise for hele fam (meg,sambo og baby) - 476kr -grunnrisiko - 198kr -naturskadepremie - 28kr SUM - 5500kr/år nettopp byttet fra if hvor jeg hadde årspremie på drøye 8000kr og det var med 40%bonus,uten barn og reise for bare meg...tror også innbo stod lavere...har nå TrygVesta...gikk inn på http://www.billigstforsikring.no tastet inn all info og fikk tilbud fra Gjensidige og Storebrand i tillegg,men de lå ca på samme pris som det jeg allerede hadde...skrev mail til if og sa jeg kom til å bytte om de ikke kunne gi meg bedre pris,det kunne de selvfølgelig ikke,så nå er jeg kunde hos vesta istedet... skal gjøre noen få justeringer senere,så det blir nok noe dyrere,men ikke like mye som hos andre selskaper...
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 åh...glemte å nevne at jeg er "bare" 24år...i forsikringsår er det faktisk ungt...hehe....
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Vi har forsikret, oss selv, ungen, huset, innbo, to biler, reise og ufør på begge for ca 17500kr i året... det er i IF.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 Forsikret huset,innbo, beggebilene, reise , toppforsikring, 9000 i året
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 Bare et tips: Sjekk tilbud via arbeidsplasser, foreninger o.l. Vi har svært gode forsikringer gjennom Tekna og Gjensidige.
marinas skatt Skrevet 8. februar 2008 #7 Skrevet 8. februar 2008 Hei om du melder deg inn i obos , du må ikke bo i obos leilighet. Kan du spare mange penger på forsikring i If. F.eks innbo forsikring 1.4 mill i dekning, super forsikring, koster med medlemskap mellom 1750 og 2500 kr , mot normalt mellom 4.500 og 6.000,- i året . Man får også 10% rabatt på andre forsikringer. Vi har super innbo, super bolig og mazda super forsikring, full kasko ( ny mazda 6) bil 2 med ansvar, 1 snø skuter med full kasko, 1 snøskuter med ansvar , 1. 4-hjuling med kasko , 2 barne ulykke , 2 barne sykdoms forsikringer , 2. livsforsikringer , reise forsikring familie og båt forsikring , verdisaks forsikring , og katte forsikring. Vi betaler vel omtrent 24.000 i året , ca 2000 pr mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå