tobarnsmamma Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Hva spiser dere til hverdags? Her går det i: brød til frokost yoghurt og frukt til lunch middag (normal og sunn middag) brød til kveldsmat Er det noen som har noen sunne, gode og enkle forslag som kan byttes ut med brødmåltidene? Er såååååå lei brødmat! Og vil at barna skal få sunne matvaner.
M by M Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Hender jeg tar kornblanding med rosiner og annet sunt og godt, skjærer opp banan,druer og andre bær og blander med yougurt i stedet for brød. Om hun skal ha med dette i bhg, har jeg en liten boks til frokostblandingen og en til frukt som jeg kutter opp hjemme. Også bare en liten yougurt til.
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Smoothie (da putter vi i linfrø eller solsikkefrø, ev musli) Havregrøt med surmelk og kanel Bokhvetegrøt (veldig sundt og godt kjøpes på helsekost eller dagligvare med godt utvalg) Lefse med bla snøfriskost, laks, serranoskinke, bladgrønnsaker, skinke og ost... Ja bare fantasien setter grenser. Bruchetta med tomat og avocado (blir jo litt brødmat, men veldig godt og anderledes... Kommer ikke på mer i farten...
tobarnsmamma Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2008 Lager du kornblandingen selv? Kan jeg få oppskriften? Kjempe lurt å ta med i barnehagen da!
Gjest -<<- Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 Spiser lite brød. En typisk frokost, lunsj eller ettermiddagsmåltid kan være f.eks oppskjært frukt, omelett, sushi, yoghurt naturell med frukt, stekte/woka grønnsaker, suppe, salat, havregrøt med mango, bønner, fylte pita eller nan, stekt fisk etc. - tidvis brytebrød ved siden av f.eks suppe, men sjelden den tradisjonelle brødskiva. Men med unntak av yoghurt/frukt tar det litt lenger tid enn å smøre en skive, så det må evt prioriteres.
M by M Skrevet 8. februar 2008 #7 Skrevet 8. februar 2008 Nei...så flink er jeg ikke. Men syns disse Go'dag-blandingene er helt fine jeg. Vi lager også smoothies så ofte vi gidder og har tid. Genialt til frokost, lunsj i helgene og til kveldskos. Lager også is selv i blenderen: 2 mango, skjært i biter og fryst 2-4 spiseskjeer melonyougurt I blenderen også litt inn i fyseren også har du veldig god og sunn is :-)
Libido- Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 Dette bruker vi som alternativ lunch/kvelds Forskjellige salater servert med grove rundstykker Omeletter Ostesmørbrød med tomat, løk, tomatpure, skinke, chili etc. Havregrynsgrøt med litt rosiner og kanel speilegg Blir brødmaten kjedelig supler med pålegg som kokt egg, røykalaks eller reker innimellom.
petite fleur Skrevet 8. februar 2008 #9 Skrevet 8. februar 2008 Akkurat nå spiser jeg eggehakk med kokt skinke, og tomat, agurk og fetaost ved siden av, null brød. Fetaost er kanskje ikke så pop hos de små da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå