Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Vi har søkt om sosialstønad om husleie,barnahage,strøm og matopphold.fordi jeg har ingen lønn what so ever i februar...men vi fikk avslag! Begrunnelse var at samboer glemte ett dagpengemøte og fikk sperret dagpenger i 6 uker og at han tjener jo 6000 i mnd på avis! Jeg blir helt paff over hvor RÆVA Nav er i hoderegning. hvordan kan 8000,som er 6000=hans lønn og 2000=barnetrygd skal dekke husleie på 6800,barnehageplass på 2500,strømregning på svimlende 5300,og mat på ca 2600?!? Ifølge meg blir det 9200 vi trenger desperat fra nav..Jeg er hvit vel og merke....Hvis den avgjørelsen er endelig må vi bo på gata med et barn på 3 og en blir født i februar!ikke lett å være fattig
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 velkommen til NAV, der det ikke er rom for å gjøre feil! huff skjønner frustrasjonen din... kan du ikke låne 2 - 3000 av foreldre søsken eller noe? det virker som om det kun er denne mnd dere har problemer så kanskje noen kan hjelpe??? har dere kreditt-kort? vet det ikke er lurt, men må man så må man... Eller snakk med barnehagen og forklar situasjonen og be om betalingsutsettelse! jeg har selv jobba i barnehage der det var noen som ikke betalte regninga å hadde 20 000 utestående til slutt (de betalte ikke på 1 år da) men de ble ikke kasta ut av barnehagen for det! så 1 mnd betaligsutsettelse kan di sikkert hjelpe med:o)
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Og dere tok ikke livssitvasjonenen deres i betraktning da dere satte igang med nr 2?? Begge to er klienter hos Nav,sosialen..!!?? Lurer litt på hva som gjør at verken du eller din mann er i jobb?? Og gå med posten holder ikke i hvertfall med 2 barn.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 det er nettopp det,vi har fått beskjed om oppsigelse hvis vi ikke betaler bhage,da har vi glemt å betale september og januar...samt har superstrenge huseiere som skal ha leia på daton ikke før eller senere....det er faen i meg typisk!håper jeg skal få tak i denne kjerringa så hu får regne det ut for meg..nav er da så urettferdig at jeg kan spy
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 du siste anonym,kyss meg i ræva ditt skautroll!jeg jobbet fullt som vikar og han hadde nok i jobben sin.men det at jeg skal ikke jobbe i februar pga barn blir ikke regnet med i det hele tatt også har jeg en som fremdeles skal gå i bhage selvom jeg er i perm.1 feil og du blir halshugd er visst motto til nav.tenk at jeg ikke jobbet til babyen henger mellom beina mine,huff...du siste anonym jobber vel på nav selv
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 Ja,åssen klarte du og gjette det? Noen må jo forsvare nav her inne. Makan til pes og skylda de skal få for alt har jeg aldri sett lignende til.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #7 Skrevet 8. februar 2008 Men kjære vene da... Det er jo ikke NAV sin skyld at dere har glemt å betale barnehagen i 2 mnd og derfor nå blir oppsagt om ikke regningen betales?????? Og om det er så at du er hjemme pga barn så kan vel ikke det komme som en overraskelse??? Dere får planlegge og prioritere pengebruken dere som alle andre... Du sier jo du har jobbet fullt som vikar, hvorfor har du ikke lagt av penger på forhånd til denne måneden da???? Dette høres nok veldig krasst ut men det er slike som deg som gir sosialklienter et dårlig rykte...
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 dere krever og krever.... patetiske folk! Skjønner godt man blir truet med oppsigelse når man er sånne folk som "glemmer" å betale regningene sine:D
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #9 Skrevet 8. februar 2008 Takk,godt og høre andre som har litt vett innabords. Har sett meg lei på de som legger skylda på alle andre før seg selv!! TA ANSVAR FOR DERES EGET LIV!!!!!!!!!!! Slutt og legg skylda på alle andre når dere møter motgang i livet. Bortskjemte drittunger!!! Nav har regler og forskrifter de må følge,de kan ikke bare kaste ut penger til gud og hverman som har litt ``pengeproblemer`` Det er vel ikke noe ukjent fenomen at jan,feb,mars er noen dritt mnd`er økonomisk.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #10 Skrevet 8. februar 2008 altså,har jeg forstått dette rett??du har ingen inntekt,ikke dag-,syke- eller permisjonspenger og sambo har bare dagpenger på 6000kr i mnd pluss at dere har barnetrygd på 2000??? i det tilfellet ville jeg klaget inn vedtaket fra NAV,for deres mnd inntekt er LANGT under satsene...når jeg bodde alene UTEN barn fikk jeg 8000kr og det var faktisk over satsen fordi jeg fikk ekstra pga høyere husleie enn hva de egentlig gir for...hadde da husleie på 4000,fikk 4000 for livsopphold (andre utg) pluss at de betalte strømregningene mine og da var jeg bare arbeidsledig...jobbet også deltid en stund og da dekket NAV opp mellomlegget fra lønna og opp til 8000...så vil nok tro at dere har krav på ihvertfall noe....
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #11 Skrevet 8. februar 2008 Til anonym ovenfor : joda, du har rett i at regnestykket går ikke opp - MEN HI forteller jo at hun har vært i full jobb!!!!!!!!! Hvorfor ikke spare opp penger til denne måneden på forhånd????? Det er jo ikke slik at jeg bare kan gå på sosialen en måned for å få dekket regningene mine når jeg er blakk - jeg må SPARE og PRIORITERE slik at jeg har nok penger når regnngene kommer....
nubse Skrevet 8. februar 2008 #12 Skrevet 8. februar 2008 Syns forslaget om å låne penger av noen, evt kredittkortløsning høres bra ut, jeg! Kan jo ikke vente at andre skal ta støyten på grunn av at man "glemmer" barnehageregninger (TO GANGER??) og dagpengemøter. Dessuten, kanskje dere trenger dette som en liten lærepenge? Alltid greit å spare opp litt til trange tider(dette klarer til og med VI, med to barn og kun en voksen i jobb).
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #13 Skrevet 8. februar 2008 For ei klagekjerring! Unge etter unge skal dem ha, men betale for dem må staten ta seg av. Og selvsagt kommer hu med det at hun er jo hvit, så det er sikkert derfor dem ikke får hjelp. Ta ansvaret for deg sjøl! Drittlei av folk som deg! I et anna land ville du vært på gata! Du er så heldig at du aner ikke!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #14 Skrevet 8. februar 2008 ja men ærlig talt folkens. Nå er det nå sånn at HI har kommet i en kjip situasjon å det hjelper ikke å si alt galt hun har gjort, for det er hun sikkert smertelig klar over uten at dere trenger si det til dere! alle som har vært borti NAV vet at di er firkantede. Jeg f.eks. gikk ned en dag for å få skjema til å søke om fødselspermisjon. jeg fikk skjema, men dama jeg snakka med kunne ikke svare på hva jeg skulle gjøre med ferie osv. hun kunne til og med ikke svare på om jeg fikk noen bekreftelse i posten etter at jeg hadde sendt inn papirene! skjønner ikke hvorfor det jobber folk som ikke har peiling på BASIC ting på NAV... viss ikke di vet hvordan en skal fylle ut papirene, hvem vet da???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå