Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye klær har dere egentlig på barna deres når de sover?

Både på dagen og på natta?

Bare lurer. Jeg har ullbody og pysj på natta, og ofte også ullteppe... Men har innsett at dette kan nok bli litt varmt.

Og på dagen har jeg ikke pleid å kle av babyen i det hele. Men har bare lagt han med alle klærne på. Har også nå i det siste begynnt å kle av han litt, spesielt buksa.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På natta har han kun pysj og sokker. Ligger på lammeskinn, tullet inn i helseteppe, med dyne over selvfølgelig.

På dagen (innendørs), så har han bare ullbody og strømpebukse. Det er stort sett det han har på seg når vi er hjemme. Han blir veldig fort varm. Ligger på lammeskinn i vogna, med teppe eller dyne over seg.

Skrevet

Dette lurer jeg på også..

Om natta har jeg skjorte og truse (bruker det istede for body jeg), og en hel velurdress med føtter, også et helseteppe oppå henne også dyne.. Hun er varm når jeg tar henne opp og ikke er hun svett, så har tenkt at det sikkert er passe.

På dagen har hun skjorte og truse, og bukse og sokker, også dyne oppå.. Er jo varmere på stua enn på soverommet..

Skrevet

frøkna mi har bare pysj med dyne over seg. ligger på lammeskinn. men vi har det ikke sånn kaldt på soverommet..er samme temperatur i hele huset her stort sett. 22 grader.

Skrevet

Om natten sover han kun i pysj eller langermet body. Dundyne over seg. Ca. 18 grader på soverommet hans.

Om dagen, hvis han sover inne, sover han oftest i strømpebukse/body, eller bukse/body. Aldri to lag. Blir for varmt for min gutt hvertfall.

Skrevet

Min gutt er veldig varmblodig.

Om det er over 6-7 grader ute sover han bare med vanlig nattdrakt på seg, og gode sokker på.

Om det er kaldere har han vanlig nattdrakt og en slik sovepose som dekker alt utenom armer og hode. Så dyna på..

Men da blir det for varmt med dyne, så han har den bare på halve kroppen.

Hvor mye klær vi har på på dagtid varierer mye. Om det er 24-25 grader i huset har han bare body, strømpebukse og sokker på seg.

men når vi er andre plasser har han selvfølgelig bukse på deg, men skjeldent genser.

Vi tar på genser, men den må av igjen med en gang for han blir så varm, klam og utilpass..

10 mnd gammel vel og merke..

Skrevet

Om natta har han bare pysj på seg med dyne over og vanlig laken under seg. Vinduet setter vi opp når vi legger oss.

Hvis han ligger i senga på dagen har han body og strømpebukse.

I vogna har han ullbody og ullstrømpebukse, fleecedress, ullsokker og votter og lue. Ligger i ullpose. Hvis det er veldig kaldt ute har han en tynn genser og tynn bukse i tillegg.

Skal da også sies at han er en veldig varm gutt.

Skrevet

Ligger på lammeskinn.

På dagen har han body og strømpebukse og dyna over seg når han hviler.

På natten har han pyjamas og dyne.

Er 10 mnd ,men veldig varm av seg.

Tror nok mange mødre ( har vært akkurat lik ) kler på barna sine litt for mye.Husk at det kan være skikkelig ukomfortabelt å være for varm,og at barnet kan få feber av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...