Gå til innhold

Kan en 7-åring bære barnet til dåpen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om storebror får lov til å bære frem barnet til dåpen? Ikke at han skal være fadder, men at han holder barnet når vi går frem, og under seremonien. Hadde nok vært stas for storebror det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du sjøl mener at han er stor nok til d så kan han jo d:) er jo bare søtt å se barn bære sine yngre søsken:)

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt sjansen på at min 6 eller 8 åring skulle klare å bære og å holde en tre mnd gammel baby så lenge. Kanskje h*n skriker og er lite samarbeidsvillig. Må holde h*n på forsvarlig måte hele tida og det blir tungt etterhvert. Hva med å få ta av lua eller å tørke vatnet av hodet? Det har våre gutter gjort

Skrevet

Jeg vet ikke hvor lett det er for en 7 åring, men hvis det er noen som kan avlaste ham hvis det blir for tungt, så synes jeg det høres ut som en god ide. Tenkte at min søster på 11 år skulle få lov til å bære her...

Skrevet

Jeg trodde at den som bærte, var gudmor/gudfar, og dermed automatisk en av fadderne. Er det ikke sånn???

Skrevet

det går nok helt fint for en 7 åring å holde babyen :) er vel noen som kan steppe inn om noe uforutsett skjer :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Han kunne kanskje tatt av luen istedet for? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...