Gjest Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Har fått en gedigen 70-talls platesamling som dog er FOR speisa til at jeg skal beholde alt. Noen som dasker innom platemesser og sånt som kan si meg hva man selger plater for?
MaaneMannen Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 ...er stadig innom platemesser jeg...det er uansett helt umulig å si hva du kan få for skivene dine. Avhenger av alt fra slitasje, utgave og hor sjeldne de er. Har du noen eksempler på hva du har da?
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Uten å orke å gå og sjekke utgaver etc: masseTangerine Dream, Rick Wakeman, Yes, Keith Jarret, Mike Oldfield - god stand (ripefritt) og normalslitte cover. Jeg skjønner jo at pris varierer, ser jo på det som annonseres på nett av vinyl at alt avhenger av sjeldenhet - 50-2000 for en lp, liksom - men det klør meg noe sinnsykt at hvilken som helst oppkjøper kan fortelle meg at han nærmest gjør meg en tjeneste ved å gi meg 2000 for hele haugen og så viser det seg at han kan selge dem videre for det tidobbelte enkeltvis...
Dronningen! Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Kan ikke vi ta en kveld Luten, også finner vi ut hvem som fortjener hvilke plater? Yes kan være grusomt morsomt tidlig på kvasten og Mike Oldfield passer til sikkert flere. ( er det Mike før eller etter Anita Hegerland?)
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 Ville lagt de ut på QXL,da jeg vet mange samlere er der inne og kjøper. Har drevet endel med antikviteter (møbler og porselen),og har solgt masse der,endel langt over det keg trodde jeg kunne få for ting.
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 Før under og etter, antakelig - inkl en boks. Så full blir jeg aldri, hehe. Jo, kom og drikk med meg, det synes jeg hadde vært supert - tenker vinyl-KaMa kan få være med også, kanskje enda flere?
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #7 Skrevet 8. februar 2008 Aha, der sier du noe. Har aldri kjøpt eller solgt noe der, hvordan går man fram?
MaaneMannen Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 Hvis du vet om noen brukt.sjappe som har spesialisert seg på brukt musikk, så kan man få "taksert" samlingen sin der. Bare si at du skal vite verdien, for du skal forsikre samlingen. Da kan du få dem til å lage en liste med verdi på hver enkel skive....
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #9 Skrevet 8. februar 2008 Kjempesmart, gjør de sånt? Vet om en, tror jeg.
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #10 Skrevet 8. februar 2008 Bare oppretten en konto,legger ut tingene dine og betaler bare en liten prosent etter endt salg til QXL. Fremgangsmåten er veldig greit beskrevet,t.o.m jeg som er så lite datakyndig,klarer det;-)
Dronningen! Skrevet 8. februar 2008 #11 Skrevet 8. februar 2008 Kan Ebay være noe? Har ikke snøring på hvordan men det hørtes utrolig morsomt ut:o)
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #12 Skrevet 8. februar 2008 Da har vi en slagplan - taksering og auksjon. For man får satt en minstepris sjøl, eller? Gidder jo ikke å forplikte meg til å selge til ei krone, liksom.
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #13 Skrevet 8. februar 2008 Ja,du kan bestemme minstepris/utropspris selv.
prekæs Skrevet 8. februar 2008 #14 Skrevet 8. februar 2008 Jeg kjenner en som har bortimot norges største platesamlig og har vannvittig greie på musikk. Har du liste kan jeg muligens hjelpe deg. Treffer han til helgen.
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #15 Skrevet 8. februar 2008 Oj, noen små øyeblikk mens jeg skriver lista...du er i så fall et funn, Prekæs.
Gjest Skrevet 9. februar 2008 #21 Skrevet 9. februar 2008 Du har også mail, og vedleggets innhold sier antakelig alt om hvorfor dette ikke er noe for andre enn helt spesielt interesserte...
prekæs Skrevet 9. februar 2008 #22 Skrevet 9. februar 2008 Treffer han allerede i dag og tar med lista. Blir spennende:)
KaMa Skrevet 9. februar 2008 #23 Skrevet 9. februar 2008 Litt trang badehette idag, men det er ingen grunn for ikke å være med på vinyling! Forøvrig høretes det utfra de få platene du ramset opp, som en samling etter mitt hjerte. Selv om jeg kan styre meg for Mike Oldfield.. Om det ikke er for mye pes, og om du allerede har listen klar, har du lyst å sende meg den? Bare fordi jeg er så forveten.. :-/
Gjest Skrevet 9. februar 2008 #24 Skrevet 9. februar 2008 Sender den prompte, men da må du love meg å forklare ordet forveten?? Håper badehetta har utvida seg en liten smule nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå