Gå til innhold

Reservebestemor/-far???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har plutselig ingen som tilbyr seg eller ønsker å være barnevakt, det passer visst aldri. Noe må ha skjedd, for foreldrene mine var aldri slik før, men når jeg spør får jeg bare som svar at de er slitne og at det er så mye bråk med barna osv osv. Det er tross alt ikke mange gangene jeg har spurt om barnevakt, men de har alltid hatt en unnskyldning. Både jeg og mannen min begynner å bli rimelig slitne... Helsesøster og andre maser og maser om å ta vare på parforholdet, men det er søren ikke enkelt når man aldri får hjelp utenfra, da er vi begge så slitne når kvelden kommer at vi bare kryper under dyna og sovner tvert. Hadde vært så kjekt om noen kunne kommer og bare ta med de minste barna på en trilletur eller noe, kanskje tatt med den eldste på lekeplassen, kino eller hva som helst...... Alle vennene våre har barn og nok å stri med dem også, så synes ikke jeg kan spørre... Har tenkt litt på tanken ang reservebesteforeldre..... Ikke som dem nødvendigvis trenger å sove over hos (såpass tror jeg ikke jeg klarer å stole på noen "ukjente"), men som kunne kommet og hjulpet til littegrann i hverdagen innimellom.......... Vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre.... Har gjort om tankegangen og sier til meg selv at det var jeg som satte disse vidunderlige barna til verden, og da skal jeg jammen ta godt vare på dem så lenge jeg lever, og stille opp 24 timer i døgnet 7 dager i uken...... Det hjalp en stund å tenke slik, men blir faktisk sliten allikevel......... Noen ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor langt unna alle besteforeldre, så vi betaler oss ut av problemet: betaler for barnevakt (ikke så ofte vi er ute)

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei!! Lenge siden du la inn dette.. men idag ramlet jeg over noen mennesker som jeg tenker kanskje kunne være noe for deg? Eller.. "organisasjonen" de jobber for da!! Har du hørt om homestart? Gå inn og les ltt om det, kanskje det kunne være en hjelp der? Ønsker deg ellers lykke til..

Skrevet

Hva med farmor og farfar, bor de langt unna ??

Har du spurt foreldrene dine hvorfor det aldri passer, om det er bevisst, og eventuelt hvor lang tid i forveien du må spørre for at det skal passe en gang imellom ? I

kke la dem slippe så lett, krev på en høflig måte ordentlige svar. Det er ingen lov som sier at besteforeldre må være barnevakt, men det er jo litt rart at de aldri vil . Greit å finne ut hvorfor.

Ta en liten titt inn i fortiden og se på hvordan du har lagt forholdene til rette for at alle besteforeldre har hatt muligheten til å knytte bånd til- og bli kjent med barnebarna sine.

Har du vært litt overbeskyttende, ikke latt dem slippe til tidligere da de var interessert, eller har de vært sånn hele tiden ?

Det kan gjøre samtalene lettere hvis du vet når interessen forsvant, det kan jo være da barna ble mer krevende ?

Lykke til uansett, det finnes barnevaktformidling på nettet, søk det opp med google, det variere jo litt fra hvor i landet du bor, men jeg har flere venninner som bruker faste barnevakter fra sånne tjenester, og de er superfornøyde, selv om det koster litt.

Skrevet

2 familier jeg kjenner har "reserve-besteforeldre" av ulike grunner.

Den ene familien bruker et voksent par (50+) som de kjente ganske godt.

Den andre familien annonserte i en avis etter "reserve-besteforeldre" og så hadde de intervjuer med de som var aktuelle. Det fungerte bra.

Skrevet

100% sikkert bryr ikke HI seg om dette innlegget.

Hvorfor? Du skriver veldig fordomsfullt. Spørsmålet var om det fantes reservebesteforeldre, men du svarer med å gi en analyse av HI.

Hva oppnådde du med ditt innlegg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...