Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Datteren min som er 3 uker gammel stønner, småsyter og smågriner i søvne... Selvfølgelig er dette plagsomt for oss foreldre som også prøver å sove.. Er det vanlig at babyer sutrer sånn i søvne, eller kan det være noe som plager henne? Huff.. Jeg er jo helt grønn på sånn babyting jo..
rigmora :-Oline-: Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Mi og gjer det.. eg ligge enda å venta på når det store skriket skal komme. Men det kjem aldri.Til slutt sovna ho og då kan endelig eg og sove. lurte på om dette va normalt eg og.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2008 Ja, jeg ligger også bare å venter på at hun skal begynne å grine skikkelig, men hun gjør det ikke.. Er jo greit nok for meg, som er hjemme hele dagen, men er litt vel slitsomt for sambo som må opp på jobb hver morgen.. Hun ligger sånn å sutrer når jeg legger henne, og en stund før hun våkner, pluss sånn innimellom mens hun sover.... Også har hun utviklet lakenskrekk... Hun kan sovne i hendene mine, men så snart jeg legger henne våkner hun og begynner å grine.. Så tar jeg henne opp, og vips så sover hun igjen.. :-/
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 Samme her! Både med lydene og "laken-skrekken"
Løvinna79 Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 Dette er grunnen til at vi ikke sover på samme rom... Får ikke sove ordentlig når det er så mye lyder. Når det gjelder laken-skrekken har jeg funnet ut noe som fungerer for oss. Jeg legger minsten på babydyna på armen min med en annen dyne oppå. Når han har sovnet på armen legger jeg alt oppi senga og han sover ofte videre (men ikke alltid selvfølgelig...). Fordelen er at han får med seg de varme dynene oppi senga så overgangen til kald seng ikke blir så stor.
Kjukka Skrevet 8. februar 2008 #7 Skrevet 8. februar 2008 Sånn er jenta våres også... Hun ligger i senga og stønner, puster, peser, snøfter bla bla. Vi la henne inn på eget rom når hun var ca. 4 uker, og etter det har vi alle stort sett fått sovet hele natten. Nå er hun 14 uker.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 kan det være at barna har vondt i magen? det har snuppa mi når hun ligger å stønner å små griner mens hun egentlig sover..prøver å få ut lufta stakkar...
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. februar 2008 Ja, det er det jeg har lurt på, om hun egentlig har vondt i magen.. Men er jo ikke så enkelt å finne ut av da... Hehe.. For hun snakker så dårlig enda...
Tussa og Sofie Skrevet 8. februar 2008 #10 Skrevet 8. februar 2008 Sånn var det her og, stønnet og knirket og holdt på. Trykket mye som om hun måtte bæsje. Vi lå jo oppå madrassen og våknet jo hvert 5 min. Vår lille trykket døgnet rundt og var veldig urolig, men skrek ikke så masse, men så plutselig gikk trykkingen over og ble erstattet av typisk magevondt skrik på kveldene. Men for all del, det er normalt at babyer lager mye lyd. Jeg sendte mannen på gjesterommet en natt i uka. Sleit også med å få henne til å sovne og våknet idet jeg la henne ned...sånn var hun hele døgnet. På natten reot jeg henne, la henne ned igjen og ga smokk osv, kunne ta 2 timer og var utrolig slitsom, men med det resultat at hun nå 3 mnd gammel sovner greit av seg selv. På dagtid og kveld tok det lenger tid, prøvde også trikset med sovne på dyne og legge dyna i vuggen/sofaen, Ble avslørt rimelig ofte, og måtte sitte med henne på meg hele tiden. Det løsnet plutselig da hun var 10 uker, la henne i vuggen våken og hun var borte. Så det går seg nok til, de trenger så masse nærhet og kos i starten, så bare å belage seg på mye sofatid, men det går over ;o)
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #11 Skrevet 8. februar 2008 frøkna her i huset er sånn noen ganger hun også..før var hun hele tiden men nå får hun sånn amme te før hvert måltid...så har blitt veldig mye bedre. åsså har jeg funnet ut at når hun har fått mat må hun opp å rape for så å bli lagt ned igjen på ryggen litt å så tas opp igjen for å rape litt mer. da blir det så mye bedre. mulig det bare er her det funker da men går jo ann å prøve
To gull og en på vei Skrevet 8. februar 2008 #12 Skrevet 8. februar 2008 Min lille jente er også sånn. Hun har alltid hatt en del luft i magen, og slitt med å få opp rap etter måltid. Jeg fikk bare beskjed på hs at det var helt normat at babyer grynter og lager lyder, ja greit, men det er da måte på. Lydene kommer ikke fordi de har lyst å plage foreldrene liksom (mener nå jeg). Nå var vi så uheldig at hun etterhvert utviklet kolikk (er 8 uker gm i dag), og etter 7 netter uten søvn gikk jeg rett til kiropraktor i går. Og det var helt FANTASTISK, til og med gryntingen og sutringen i søvne avtok. Nå har vi bare hatt en behandling og hun er fortsatt litt urolig, men i natt sov hele familien som en drøm=) og endelig har jeg litt overskudd igjen! Men tilbake til spm ditt, så kan det kanskje hjelpe å ta henne opp og stryke henne på ryggen (nedenfra og opp), viss hun har en rap på lur, så kommer den mest sannsynlig opp og hun roer seg.
Mamman til M&E Skrevet 8. februar 2008 #13 Skrevet 8. februar 2008 Min gutt som nå er 11 mnd gjorde også det de første ukene/mnd, husker ikke når det ga seg men heldigvis så gjorde det det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå