___ Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Fikk nettopp mail fra mannen min. Han har invitert gjester til kl. 17 i dag. La pinnekjøtt i vann i går men har glemt å si det til meg. Dessuten har han lånt bort bilen til en annen kamerat og kommer selv hjem sammen med gjestene. Han glemte bare å fortelle meg det siden jeg ikke kom fra jobb før 23.30 i går. Huset er bomba og jeg har ikke poteter. Huff. Enda godt jeg ikke har det travelt på jobb i dag. Er det noen som vet hvor lenge pinnekjøttet må koke? 2, 3t, mer? Vet nesten ikke om jeg gidder å begynne å rydde nå. Han kunne jo gjort litt i går kveld i hvertfal når han viste vi fikk gjester. GRRRR
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 dampe mener du? Trenger alt ifra 1,5 time til 3. Til kjøttet løsner fra benet. Finner mye om det på matsider. Forstår ditt grrrr
Mamma til 3E Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 jeg pleier å dampe det i ca 2,5 timer. du må se litt på kjøttet etter hvert, er ferdig når det begynner å løsne fra beinet. Husk på at det alltid må være vann i gryta sånn at det ikke koker tørt.
petite fleur Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Det skal koke i 3 timer, så da holder det hardt..... Jeg hadde blitt knallsur! Han burde virkelig stå på pinne for deg litt framover..... Lykke til!
___ Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2008 Mente at vannet skulle koke ja, ikke kjøttet :-). Takker. Da har jeg en mulighet til å rekke dette selv om kjelen må stå på plata mens jeg henter ungene.
___ Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. februar 2008 Gjett om han skal. Kjøttet står på komfyren nå.
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 8. februar 2008 #7 Skrevet 8. februar 2008 Han bør vel strengt talt svinge innom en blomsterbutikk eller noe på vei hjem??? Kanskje t.o.m. gullsmed, he he.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå