Pfff Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Vi fikk en Melissa brødbakermaskin til jul. Den lager firkantede brød, så brødskivene blir gigantiske! Har til nå bare kjøpt ferdig-poser i butikken. Men savner litt inspirasjon til å lage egne brød. Er det noen her med noen knakende gode oppskrifter som fint kan brukes i brødbakermaskin som de vil dele med meg?
Tommage♀♂ Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Til min brødbakemaskin fulgte det med et lite oppskriftshefte med forskjellige brøddtyper, samt en basisoppskrift. Den angir mengde væske, olje, sukker og mel, så kan jeg selv velge om jeg vil bruke melk eller vann, grovt eller lyst mel osv. Bruker bare den jeg, så blander jeg det melet jeg har. Liker godt 1 kopp siktet mel, 1 kopp siktet rugmel, 1 kopp sammalt hvetemel og 1 kopp med diverse kornblandinger. Jeg baker aldri like brød, med så lenge de er hjemmebakte er de gode uansett=)
Pfff Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2008 Takk for tips! Tror det lå ved noen oppskrifter i bruksanvisningen. Men lurer på om noen har noen spennende oppskrifter med litt annerledes ingredienser oppi f.eks?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå