Alba44 Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 To jenter på ca 10 år ringer på døra og sier de er fra en cheerleadergruppe( skrives det sånn..?) som trenger penger til nye drakter. De har ikke noe bevis med seg bare et lite syltetøyglass i med et par mynter. Mannen min sa det hadde vært to småjenter her i går og spurt om penger til en dansegruppe, så mulig det er de samme jentene. Jeg kjøper vanligvis alltid lodd o.l. av barn og er blid og imøtekommende, men likte ikke at de ikke hadde noe bevis med seg. Sa det til dem at de burde ha noe bevis på at pengene går til det de sier og foreslo for dem en loddbok. Hva hadde du sagt?
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Syntes kanskje den der var litt suspekt ja... Kanskje de så for seg noen lettjente kroner på nærmeste kiosk? Greit å ha noe "bevis" for at de kommer fra noe som er virkelig....
Etaner Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Da hadde jeg sagt nei, og bedt noe slags bevis neste gang.. Småjenter kan være noen små luringer (-;
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Så du fikk egentlig besøk på døren av tiggere? Jeg hadde som det sagt at de da måtte ha med id og bevis på at de var med i Norges cheerleaderforbund (for det finnes faktisk noe slik). Vi fikk besøk på døren av en mann som ville selge roser. Så jo ut som om han hadde plukket dem hos naboen. Ikke noe bevis hadde han heller. Sa at han kom fra en aller annen støttegruppe. Og mannen var dum nok til å kjøpe - for 200kr.
Pirkeanonym Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 Jeg hadde sagt nei- takk, har selv solgt leker til inntekt for "redd barna", for å gå å kjøpe snop etterpå.. Huff å huff.. Hadde helt glemt ut at jeg hadde gjort det;-) Makan til frekkhet.. hehe
___ Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 Tar det ikke så nøye om jeg blir lurt for noen småpenger jeg. En annen ting er at jeg ikke ville git penger til sånne drakter i det heletatt. De ville derfor ikke fått noen penger av meg, men det ville de heller ikke fått om de hadde skikkelig legitimasjon.
lillegutt mars o7 Skrevet 8. februar 2008 #7 Skrevet 8. februar 2008 Hadde ikke støttet dem nei!!Sagt at de måtte ha noe "bevis" å vise fram. Når jeg var liten gikk jeg og nabojenta julebukk..., i november!!Litt tidlig ute,men vi var faktisk så små at vi ikke visste bedre ;-) Fikk beskjed om å komme tilbake om en mnd tid!Så det ble hverken nøtter,marsipan elle mandariner på oss den dagen ;-)
Tommage♀♂ Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 Jeg tror nok ikke jeg hadde gitt penger, men kanskje... Som jentunge malte jeg og en venninne ansikter på små runde stener og limte dem på en flat sten for så å selge dem på dørene til inntekt for reddbarna. Ingen trodde på oss selvsagt, men vi fikk solgt for over 500,- som vi ga til rektor på skolen og havnet i skoleavisa og greier, hehe=) Så vi snakket jo sant selv om vi ikke hadde bevis, for vi gjorde det jo helt på eget initiativ
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 8. februar 2008 #9 Skrevet 8. februar 2008 Jeg hadde sikkert gitt de litt penger og syntes de var søte, kjenner jeg meg rett. Selv om jeg hadde trodd at det var til seg selv...Kanskje spesielt visst det var til seg selv når jeg tenker meg om:)
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #10 Skrevet 8. februar 2008 Vet ikke jeg. Vi brukte til stadighet og selge lodd for redd barna på eget initiativ. Vi rota ihop noen premier, og laga lodd. Så gikk vi fra dør til dør og solgte. Etterpå gikk vi til banken med pengene:)
Minesmå:)+en til! Skrevet 8. februar 2008 #11 Skrevet 8. februar 2008 Jeg og bestevenninna mi gikk rundt med en isboks og samlet inn penger da vi var rundt 10 år. Men vi var ærlig, og istedet for å samle inn til "Redd barna", samlet vi inn til "Redd lørdagsgodtet vårt" Syns den var bra jeg. MEN jeg hadde vært skeptisk til to jenter som skal samle inn penger til cheerleading uten bevis...
Gjest Lille jenta mi Skrevet 8. februar 2008 #12 Skrevet 8. februar 2008 Det hadde jeg ikke støttet. Samle inn penger til "cheerleading" ?? Pleier vel og være klubben eller foreldre som finasierer drakter til idrett!!!
Alba44 Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 8. februar 2008 Flertallet hadde gitt, nei ) Snakket med mannen min og beskrev utseende på jentene, og han mente det var de samme to som var her i går. Han sa nei da så hvorfor i all verden komme tilbake igjen dagen etter. Tror nok det var godishylla på Rema som lokket de unge frøknene der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå