Gå til innhold

Er du flink til å bake? Jeg trenger litt hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage denne her

http://www.freiahjemmekonditori.no/freiahjemmekonditori/page?siteid=freiahjemmekonditori-prd&locale=nono1&PagecRef=573

men har kjøpt langpannesjokoladekake på pose. Bør jeg bake den i dag og pynte den i morgen?

Og muffins, bør de lages i daag og ha på melis og sånt i morgen? Eller skal det være varmt når det blir tatt på???

Jeg er sååå dum når det kommer til kakebaking.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal du bruke kaken i morgen,ville jeg laget og pyntet den i dag.men skal du ikke ha kaken før søndag ville jeg gjort det i morgen..for skulle kakebunnen eller smørkrem feks bli mislykked har du tid til å ordne nytt.

Muffins kan du gjerne lage kvelden før,eller tidlig på dagen..jeg ville tatt melis på ca 1/2-1 time før servering..melis er kliss..lykketil..

Skrevet

hvilken kake???

fikk ikke opp noe der jeg

Skrevet

Vet ikke om jeg er så flink, men kan da svare på det jeg tror er bra :o)

Sjokoladekaka hadde jeg både bakt og pyntet i dag.

Liker best at kaker har "satt" seg litt.

Muffins må ikke være varme før melisen tas på. Heller tvert i mot vil jeg si. Er de varme så smelter gjerne melisen utover.

Lykke til!

Skrevet

ok et godt tips er å fryse kaken slik at den er frosset når du smører på smørkremen...tro meg det er et ork å smøre på om ikke kaken er frosset...

så bak i dag...pynt den på samme dag eller kvelden før...

jeg pynter alltid kvelden før

Skrevet

Fryse???

Jeg har slengt kaken i ovnen nå.

Så setter jeg den på benken til i kveld. Men bør jeg ta den ut av langpannen med en gang?

Også sette den kaldt? F.eks ute på verandaen?

Skrevet

Vent til kaken er kald før du tar den ut av pannen, ellers ramler den fra hverandre. Muffins baker jeg alltid samme dag, små bakverk blir fort tørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...