ny på vei? Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 hva syns dere om å ha me seg mamma'n sin med på fødselen? jeg er usikker på hva jeg vil, men har ikke snakket med sambo om dette enda, men siden det nermer seg termin(7 uker til) er det vel greit å begynne å prøve å planlgelle littegranne.. hva skal dere?
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Vi fikk streng beskjed fra jordmor ved fødselsforberedende kurs om at ALDRI ha med mor eller svigermor under en fødsel. Grusomt for både jordmødre og den fødende. Om man vil ha med seg noen andre enn partner, så sats heller på en venninne eller søster. Jeg synes det var et godt tips :-).
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Hun skal få komme rett etter fødselen,men aldri om hun får være med på den.....
Håperpåønskebaby Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Prat med den vorende far, og se hva han vil / ikke vil
ny på vei? Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2008 okei, for det jeg tenkte: mamma jobber som akupunktør, og jeg stoler mere på mamma enn en jordmor til å sette akupunktur, så jeg tenkte egentlig at mamma heller kan bare sette nåler, ikke egentlig være med på selve fødselen sånn sett.. da kommer det bare til å være meg og sambo..usikker=S
WildPrincess Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 Min beste veninne hadde med seg sin mor og samboer på fødselen. Dette roet hun veldig ned og hun viste at hun slapp å være alene vis samboeren trengte en mat pause etc. Men jeg tror det kommer veldig ann på hvilke type mor man har... er nok ikke alle man vil ha med seg, men om du vil ha med din mor og det føles rett for deg så ta henne med. Men prat med din samboer først... han må jo også være komfortable med å ha svigermor der...
konemor med gutt+spire:) Skrevet 8. februar 2008 #7 Skrevet 8. februar 2008 jeg skal ha med meg mamma når jeg skal føde. kunne ikke tenke meg noe annet! er vokst opp med mamma alene og hun er den beste vennen jeg noen sinne kunne hatt. å la henne gå glipp av det ville vert synd. de to jeg er mest glad i i hele verden skal så klart vere med meg. er ikke mamma der eller samboeren min vil jeg vere mer redd enn nødvendig. det går jo an på forhånd å diskutere hva som er greit under fødselen gjerne sammen med jordmmor for å unngå at mor er til irritasjon for deg og jordmor. gi noen linjer for hvordan det bør håndteres om ikke er det rett ut jeg har gitt beskjed om hva som ikke blir tolerert av mamma under fødselen og at hun må gå ut om hun ike kan holde det. da er det hennes valg. men hun skal helt klart vere der
maria isabell Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 eg ville aldri hatt med mammaen min...trur det er litt tøfft for din mor å se hvor vondt datteren har det...husk når du får vont får hun enda mere vondt...dessuten burde dette være mellom deg og din kjære...
UpsyDaisy Skrevet 8. februar 2008 #9 Skrevet 8. februar 2008 Jeg har spurt min mor om hun vil være med dersom mannen min ikke er hjemme. Han jobber på sjøen. Er han hjemme ser jeg ingen grunn til å ha henne med. Men det er jo opp til hver enkelt. For meg var mamma et naturlig valg, ikke en venninne. For personlig synes jeg.
konemor med gutt+spire:) Skrevet 8. februar 2008 #10 Skrevet 8. februar 2008 maria isabell: det kan jo tenkes at det kan vere godt for en mor å vere der for barnet sitt når det er snakk om så mye smerter hos barnet. vere til hjelp. føle seg nyttig, stolt og som en super mamma som får ta del og hjelpe til med noe så viktig i datterens liv?
Tredje bolla i magen :) Skrevet 8. februar 2008 #11 Skrevet 8. februar 2008 Hun er vel omtrent den siste jeg ville hatt med meg på fødselen. Ville faktisk heller vært alene med jordmor enn å ha mamma med. Har et helt greit forhold til mamma men samtidig er det vel ingen som irriterer meg mer enn belærende kommentarer om alt mulig. Da vi dro på føden med første mann sendte jeg melding til henne om at vi dro. Midt under fødselen begynte hun å ringe meg. Ble lynende forbanna. Syns hun burde respektere at jeg var i fødsel og ikke ville snakke i telefon med henne. Så med nr to sa vi det ikke til noen før ungen var ute. Da ringte vi bare og informerte om at de hadde blitt besteforeldre igjen. He he.. Og det kommer vi høyst sannsynlig til å gjøre igjen. Slipper masete meldinger og telefoner mm.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 8. februar 2008 #12 Skrevet 8. februar 2008 Ettersom jeg og min mor har ett litt anstregt forhold hadde det blitt veldig unaturlig for meg å hanne med! Hun hadde sikkert blitt veldig lykkeliog om jeg hadde spurt henne men det kunne aldri falle meg inn!
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 8. februar 2008 #13 Skrevet 8. februar 2008 Min mamma er en sånn "jeg maser ikke på deg" - mamma. Men hun spurte fint ved forrige fødsel om hun kunne være med. Jeg sa ja, men vi lagde en avtale om at hun skulle gå ut når pressriene kom. Det var greit. Mamma har født 6 barn, og er jo litt erfarne på området Jeg skal være den første til å innrømme at jeg syntes det kom til å være litt rart å ha mamma der... Dagen kom og takk og lov for at mamma var med. Ho visste hva ho skulle si og gjøre. og merkelig nok var det trygt og godt å ha ho der. Pappan syntes nok også det. Mamma tok det så naturlig liksom. Ikke noe stress.Og hun gikk ut når pressriene begynte. akkuratt som avtalt. Den gangen var jeg bare 21 år. Denne gangen er jeg 28, men spurte om ikke mamma ville være med nå også. Det skal også sies at mamma og jeg ikke har ett sånn super tett "snakke om alt" forhold.. Men det hjalp for oss begge at hun, som gammel traver var med.
Mamma05&08 Skrevet 8. februar 2008 #14 Skrevet 8. februar 2008 Hehe.. må bare si at jeg har akkurat samme forhold til akkurat dette som deg, med Tredje bolla i magen Var så uheldig å sende meldinger om at jeg var på sykehuset, og hvem andre enn mamma begynner å ringe, ikke bare på min telefon men på mannen min sin og.. Tilslutt måtte vi slå av telefonene. I etterknt har jeg fått vite at hub har ringt rundt til min brødre og min søster og forbandt at hun ikke fikk tak i oss. Vi måtte da skjønne at HUN ville vite hvordan det gikk!!! Såååeeee... er faktisk heller alene med jordmor, eller har søster/ svigersøster/venninne med... Ikke mamma!!! Så denne gangen blir det gitt beskjed på forhånd, ingen telefoner og ingen besøk før vi sier ifra. Er jo mest sannsynlig mine foreldre som skal passe storesøster når det store skjer, så di vet jo at jeg er på sykehuset. Men thats it!!
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #15 Skrevet 8. februar 2008 Dette er en opplevelse for min samboer og meg. Hvis jeg skulle invitert mamma, så måtte svigermor også fått tilbudet...eh...nei, takk, sier jeg da. Hvis jeg hadde vært alene om fødselen, så kunne jeg vurdert det, men tror til og med da at jeg hadde valgt noen andre...
Monique72 Skrevet 8. februar 2008 #16 Skrevet 8. februar 2008 Da jeg skulle ha 1. mann var ikke barnefar og jeg sammen, og han var ikke interressert i kontakt med barnet heller. Mamma var derfor med meg på fødselen, og det gikk veldig fint. Hun er ikke typen som kommer med masse råd og formaninger, så det passet meg fint. Ellers har jeg selv vært med på en venninnes fødsel. Mannen hennes blir grønn i trynet ved synet av nåler og slikt. Han satt på gangen, mens jeg tok i mot datteren hans! Fantastisk opplevelse å få være med på!!
bixit Skrevet 8. februar 2008 #17 Skrevet 8. februar 2008 Jeg hadde med min mor på første fødsel! Da var jeg alene. Hun visste akkurat hva hun skulle gjøre hele tiden og det hjalp meg veldig! Denne gangen skal samboeren min være der og jeg er faktisk litt redd for å føde uten mamma Nå bor hun heldigvis like ved sykehuset, så tar det litt med ro.. Men så lenge man har et godt forhold til moren sin så kan jeg ikke skjønne at det skulle være negativt for noen. Mammaen din kjenner deg gjerne ganske godt og vet ofte hva du trenger. Trengte knapt å snakke jeg, så hadde mamma ordnet det
Brummeline3barnsmor Skrevet 8. februar 2008 #18 Skrevet 8. februar 2008 Har hatt med mamma på begge mine fødsler å hun skal være med denne gangen også. syns det var kjempegreit å ha henne der!!
MrsL1 Skrevet 8. februar 2008 #19 Skrevet 8. februar 2008 jeg hadde egentlig ikke tenkt å ha med henne... holde med sambo tenkte jeg, men det var hun som var med sist, da var bf der de siste 30 min av en 38 timers lang fødsel,mens mamma var der hele tiden! Da var jeg vell og merke bare 16, men vet jeg ikke hadde klart det uten mammas støtte der... så har bestemt meg sån nesten for at jeg vill ha henne der denne gangen og... vi har jo snakket en del om det i ettertid, og for henne var det veldig stort og være der da barnebarnet ble født=) Så tror nok jeg vill ha mamma der denne gangen og, vist sambo synes det er ok....
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #20 Skrevet 8. februar 2008 Enig m Lompa75 - dette er en opplevelse som tilhører min mann og meg ) Vet at mamma'n min gjerne vil være der når det skjer, men hun får pent vente på sin tur.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 8. februar 2008 #21 Skrevet 8. februar 2008 Selv om jeg og mamma har et veldig nært forhold, og er veldig gode venninner, så foretrekker jeg å ha med kun sambo på fødselen. Dette er liksom noe som hører meg og ham til, uten at jeg helt vet hvordan jeg skal forklare det.. Resten av familien kan få komme på besøk når fødselen er unnagjort
mor.monsen Skrevet 8. februar 2008 #22 Skrevet 8. februar 2008 Jeg skal ha med mamma. Hun er naturterapaut og er den som kjenner meg best i hele verden. Thomas syns dette er greit og jordmødrene på sykehuset er informert og syns det er greit. Mamma drar så snart babyen har kommet ut. Da er det kosetid for Thomas, baby og meg.
Snuppi snella<3 Skrevet 8. februar 2008 #23 Skrevet 8. februar 2008 min mor å samboer var me på sist fødsel å hun skal være me denne gang og. ingen problem i det hele tatt å ta me din mor hvis du føler for det. se på utlendingene, de har me seg hele familien.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 8. februar 2008 #24 Skrevet 8. februar 2008 Jeg skal ha med gubben og mamma. Fordi jeg og mamma har et forhold som er spesielt. Kunne ikke tenkt meg å ikke ha henne med. Hun blir en hjelpende hånd evt når gubben er sliten eller går i gulvet:)
It's all about me Skrevet 8. februar 2008 #25 Skrevet 8. februar 2008 Nå lever ikke mamma lenger, så det ville ikke vært fyskisk mulig. Men hvis hun hadde levd saå ahdde det ikke vært noen sjans for at hun hadde fått være med. Mamma var verdens snilleste, men på fødselen er det kun den medskyldige og de ansatte som får være til stede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå