Gå til innhold

Presentasjonstråd!


Lykketroll med 2 småtroll

Anbefalte innlegg

Hei alle nygravide! og GRATULERER!!!

 

Tenkte kanskje vi kunne lage en tråd hvor vi presenterer oss. Hyggelig å vite litt om dere andre oktobermammaer! :)

 

 

Jeg er 24 år, venter nr 2. Har en gutt på 14mnd så det blir 2 tette her.

Har vanket på bim/dib siden 2005, så det begynner å bli en vane :)

-gleder meg veldig til jeg kommer over den skumle perioden, men tar det merklig nok ganske med ro denne gangen. Sist var jeg nesten hysterisk :P Bor på østlandet og har nettop begynt i ny jobb, så jeg gruer meg noe annvittig til å si det der... Har dere spredd nyheten? Kommer nok til å si det til svigermor snart, og de andre nærmeste om 2-3uker. Hvis jeg klarer å vente da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle blivende oktobermødre!! =)

 

Jeg er 23 år og venter mitt andre barn. Har en datter på snart tre år. :)

Bor også på østlandet, nærmere bestemt Fredrikstad.

Vi planla egentlig å vente med å spre nyheten, men har ikke klart det! :)) Så de fleste av familie og venner vet det allerede. Vi trodde jeg var nærmere 8uker på vei ut fra eggløsning osv, men etter UL på Ondag viste det seg at jeg idag ikke er mer enn 6+1. Denne gangen har jeg merket TIDLIG symptomer på graviditet. Ømme pupper, veldig trøtt og sliten, oppblåst og treg mage. Kvalmen begynte i uke fem, men den er ikke noe å snakke om. Den kommer bare på kveldene og er enn så lenge ikke ille i det hele tatt. Får håpe det fortsetter sånn!! ;)) Jeg var absolutt ikke så trøtt da jeg gikk med datteren min, så det er litt uvant for meg. trenger i hvert fall 10- 11 timer søvn om natten, og sover en times tid på ettermiddagen, takk gud for at jeg har verdens beste samboer!!! ;) ;)

 

Lykkelig og trett<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei jente på 24, bosatt nær Moss i Østfold. Samboeren min og jeg venter vårt første barn:-) Vi ble gravide for første gang i desember/januar, bare to mnd etter at jeg sluttet med p-pillen. Dessverre greide ikke det lille frøet å klamre seg godt nok fast. Så ble vi gravide igjen ved første mulighet siden SA'en tidlig i januar. Tok en positiv test i går kveld, to dager før forventet mens, så nå sitter vi her igjen og gleder oss. Håper det går bra denne gangen Er helt clueless på hvordan jeg skal gå frem herfra, men får vel starte med å ordne meg legetime, og håper på å få mange svar her inne på BIM. Foreløpig er det bare samboeren og jeg som vet det (også dere da;-)... ), og vi har bestemt oss for å prøve å vente til jeg i uke 10-11. Det blir nok vanskelig..;-) Tror jeg er 3+6 nå, så det er langt fram i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen:)

 

Jeg er 28 år (29 på mandag:)), gift,fra stavanger. Venter vårt første barn. Er utrolig spente:) Sagt d til tre venninner. Resten får vente til uke 10/11/12...hehe, ikke helt bestemt når vi skal gjør det offentlig.:)

 

Kan egentlig ikkje helt skjønne at jeg faktisk er gravid....Smiler hver gang jeg kommer på det:) Ingen symp her kan man si:)

Gleder meg til å gå gjennom dette sammen med dere:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg er 24 år (25 om ei uke), fra nord- norge og gravid med det første lille nurket. Ble gravid på første forsøk og er nå 5 + 5 idag, regnet fra første dag av siste mens (brukte lommelegen). Kun en ukes tid etter el merket jeg at brystene var ømme under trening og når jeg lå på magen. Har ellers ikke hatt noen ubehagelige symptomer, og gleder meg over at alt har gått fint hitill:o) Enda ikke sagt noe til noen, men regner med de nærmeste får vite det ca. rundt uke 10, resten uke 12. Begynte i ny jobb i september 07, og gruer meg litt til å fortelle det der...

 

Vi gleder oss masse til dette :o) Skal til legen på onsdag, og da blir det spennende og høre hvordan ting skal foregå, for oss helt uerfarne. Håper jeg kan bruke dere her inne litt til å svare på spørsmål:o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg skrev at jeg var 24, men det er jo bare tull. Jeg er 25, snart 26. Har hørt om ammetåka, men tror nesten det må finnes noe tilsvarende for de som nettopp har funnet ut at de er gravid;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 24år, 25 i juni:) Har en sønn som blir 3 år i juni og ei datter som er 8mnd. Tett i tett kommer de her:)

Bor i nordnorge sammen min kjære, og trives med det.

Det var ikke planen at jeg skulle bli gravid så fort, men når det først har skjedd, så greier ikke jeg å ta abort.

Blir nok slitsomt noen år, men alt er jo en vanesak da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er nettop blitt 22 år fra vestlandet. Dette er første gangen jeg er gravid og første gang jeg noensinne har fått en positiv graviditetstest på de halvannet årene vi har prøvd. Det var virkelig på tide og vi er kjempeglad og takknemlige og spente på en gang.

Jeg er selvfølgelig redd for at noe skal gå galt, men jeg velger å tenke positivt og glede meg over at vi har klart å skape et lite vidunder i magen min.

 

Jeg har veldig lyst til å vente med å fortelle gladnyheten til det har gått 2-3mnd, men når jeg er 8 uker på vei.. da kommer jeg nok til å fortelle nærmeste familie og venner det.. Er utifra mine beregninger 4+3 i dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her er jeg! Aldeles nygravid og forvirra, tok positiv test i morges :-)

 

Jeg er nettopp fylt 29, bor i Levanger i Nord-Trøndelag sammen med samboer på gården hans. Vi har ingen barn fra før. Men mange små kalver i fjøset hehe.... Sambo er en erfaren jordfar for kyr i alle fall.

 

Dette blir en spennende tid! Har lyst å fortelle det til alle, men det er vel best å vente litt. Men skjønner egentlig ikke helt hvorfor, det var rart å snakke med mamma i dag og ikke nevne det....

Har kontrakt i jobben min som går ut 1. september så jeg er litt usikker på hva jeg gjør på den fronten. Timingen er jo ikke så aller verst da, dette var med i planleggingen ;-)

 

Gleder meg til å følge med dere andre oktobermammaer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er 28 år og venter nr 3. har ei jente på 5 og en gutt på 14,5 mnd fra før. Bor utenfor Bergen

 

Jeg kommer ikke til å fortelle det til noen med det første, må venne meg til tanken selv først.. var ikke helt planlagt, men ønsket er det jo likevel:))))

 

Gleder meg til tiden fremover på bim.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, og velkommen hit! Er ganske ny her selv. Fant ut at jeg var gravid på fredag, og da tok det ikke mange minuttene før jeg var på plass i dette forumet. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer til dere alle!

 

Jeg er fra Karmøy, 30 år og venter nr tre 09.10.08. Testet positivt for en uke siden. Har to gutter fra før som er 5 og 3,5 år. Det blir veldig spennende å bli mamma igjen, og jeg ønsker dere alle sammen lykke til videre i svangerskapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann allesammen!

 

Så koselig å bli litt bedre kjent med dere alle! :D

 

Jeg er 24 og har ingen barn fra før.

Har fortalt det til foreldre/svigers og søsken (greide ikke vente...hehe), men skal vente ei stund til med å fortelle det til resten.

Var på shopping med svigermor i helga, og endte opp med en trepakning med pittesmå bodyer (nåååh)...vet jo (selvfølgelig) ikke hvilket kjønn det blir, men svigerfar har allerede døpt knøttet Anna Sofie (hehe), og han har visstnok aldri tatt feil hva angår kjønn :)

Men til tross for dette valgte jeg "kjønnsnøytrale" bodyer...bare så det er sagt ;)

Har ikke fortalt det på jobb enda. Er en litt kludrete situasjon egentlig, for er jo midt i jobbsøking (pga langvarig sykemelding i nåværende jobb)..menmen...finner jeg ikke noe annet rimelig kjapt (mao før det begynner å synes), må det allikevel ordne seg på et vis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei, koselig å lese litt om andre her inne, selv er jeg 24 år og er gravid for 4. gang men har ingen barn ennå. Håper den kommer nå, Jeg har fortalt det til svgermor. Så får resten vente til/om jeg kommer meg til 12 uke..

Ellers er jeg sykmeldt mens jeg venter på tidlig ul, så blir spennende og se hvor langt jeg egentlig er, legen trodde jeg var lenger på vei, noe som ikke gjør noe for min del ;)

Men det blir noen fryktelige lange dager så ser ikke bort ifra at jeg kommer til å trolle fælt på disse sidene noen dager nå ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22 og venter mitt andre barn, marken fra før er straks 18 mnd og minimarken har jg termin med 23 oktober. minimarken var ikke planlagt, men jeg vender me til tanken og begynner så smått å glede meg til å bli mamma igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 27 år og venter min første. Har to stebarn på 10 og 13år, men de vet ingenting enda. Hadde en SA i oktober ifjor, så er litt tilbakeholden med å fortelle, men vi har sagt det til mamma og svigermor :) Er forlovet med en utrolig god og trygg gutt, noe som har hjulpet meg masse i denne nervøse tiden...

Ellers er jeg bosatt i Råde, men er fra Fredrikstad.

 

Gruer meg noe helt sinnssykt til å måtte fortelle noe på jobb, for det kommer IKKE til å bli populært, men burde jo ikke være noen overraskelse at man ønsker seg barn i en alder av 27.

Tar gjerne imot noen råd her altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter!

 

Dette er utrolig spennende.. Jeg venter mitt første barn etter første forsøk. Om bare noen måneder blir jeg 30 år, så dette er den største bursdagsgaven jeg kunne fått. Jeg og min kjæreste (han 31 år) har vært sammen i ett og et halvt år, og vi gleder oss som små unger på juleaften.

 

Vi var sammen med familie i helgen, men klarte å holde på hemmeligheten. Nå har vi tenkt å sprekke nyheten til alle i familien i Påsken:-) Og deretter til gode venner og kolleger:-)

 

Gleder oss såååå mye. Er det noen som har tips på god litteratur eller gode nettsider? Er jo nybegynner og må lære alt:-)

 

Lykke til alle sammen:-)

 

Hilsen meg, 29 år, kjæreste/samboer, første barn, bosatt i Oslo, termin 17. oktober:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen!!

 

Jeg er 29 år og kommer fra Hønefoss. Er samboer og venter førstemann nå. Er så spennende. Kun en venninne som veit det.

 

Gleder oss kjempemye - blir moro å følge dere andre i oktoberklubben også. Lykke til alle sammen!!

 

Er forresten 6+5 idag med termin 4. oktober=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen Og gratulerer så mye til alle!!!

Håper det går bra med alle sammen.

 

Jeg har termin 21.oktober og venter da mitt tredje barn. Har ikke fortalt det til noen enda, untatt en venninne. Vil holde det hemmelig en stund til hvis jeg klarer. Syntes også det er veldig merkelig å snakke med min mor og ikke si ett ord om det..;)

Med de to andre var jeg super kvalm og kastet opp fra seks om morgenen til i kveldingen så det var vanskelig/umulig å holde det hemmelig. Jeg er småkvalm i perioder nå, og gleder meg også veldig til den skumle perioden er over, og håper kvalmen ikke blir så ille denne gangen, (går liksom og venter på den..)

 

Jeg er 30 år og jobber 50%. Leser her at mange gruer seg å fortelle det på jobb, og det syntes jeg er veldig dumt!! Dette er jo det største så kan hende folk her i livet og alle burde blitt glade på hverandre sine vegne!! Får håpe vi kan hjelpe hverandre her inne med støtte og gode råd.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.Gratulerer så mye til alle jentene her inne!

 

Jeg er 27 år og kommer fra Vestlandet.

Har en jente fra før på 8 år.Er nå gravid med termin 18 okt.

Er egentlig helt utrolig.Har vært gjennom 4 prøverørs forsøk nå,og har en veldig god følelse .Har ventet lenge på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er 25 år, fra drammensområdet, å jeg og samboer venter vår første!! :)

 

Har faktisk fortalt det til nærmeste familie på begge sider, da vi tenkte som så at OM det skulle gå galt så er det fint å kunne ha noen andre enn bare hverandre å snakke med.

 

Termin utifra terminkalkulatoren på babyverden er 19 oktober, noe som virker uendelig lenge til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Jeg er 34, bor i Bærum (!) og og venter nr 1. Har forsøkt i nesten 4 år, mistet 3 ganger og hatt 2 mislykkede prøverørsforsøk. At jeg er gravid igjen, helt på egen hånd, er et under!! :-) Vi er ganske nervøse, men håper at spiren sitter godt og trives denne gangen :-) GLEDER MEG til å forhåpentligvis komme over de "skumle" ukene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups! Utropstegnet kom helt feil :-) Var tenkt å akulle stå etter alderen min, siden så mange av dere andre er så unge i forhold!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...