Krokka og prinsessa Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Vi har prøvd all verdens smukker, men alle kommer ut igjen. Om natten har hun enormt sugebehov, og må å få pupp hver time for å få sove igjen. SLITSOMT! Så nå SKAL hun lære å bruke smokk. Hun er forresten 4mnd nå. Ei på jobb sa at hun knøt skjerf rundt hodet til barna sine slik at smokken skulle holdes på plass. Jeg syntes det hørtes hjerterått ut, men nå har jeg funnet løsningen på smokkeproblemet her, og det er ikke så ulikt: Jeg har kjøpt ett bredt, mykt hårbånd til barn. Det er av stretch, slik at hun ikke kan kveles av det. Dette har jeg rundt hodet og smokken. Hun sutret ett minutt, så begynte hun å kose seg. Nå har hun kost seg i 15 min, og sover nesten!! Håper det kan hjelpe noen av dere med samme problem.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Bare vær obs på når hun er forkjølet. Barn spytter jo ut sutten for å puste gjennom munnen da.
Krokka og prinsessa Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2008 Jepp, skal bare bruke det når jeg sitter å følger med henne, for etter hvert håper jeg at båndet kan fjernes! Men ja, du har ett kjempestort poeng der! =o)
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 det hadde ikke jeg turt. obs obs gulping!!!!
Krokka og prinsessa Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2008 jada, som sagt, når jeg sitter å følger med på henne! =o)
Gjest Mylian er Mambo-Mamma Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 jeg bare lurer på hvorfor det er så viktig for deg at hun tar smokk? Dette er ikke ment som kritikk eller noe, jeg bare lurer. Hehe. Vi har aldri brukt smokk. Hun brukte litt tott istarten men det gjør hun helkler ikke mer
Krokka og prinsessa Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. februar 2008 Jo, til nå har det gått genialt uten smokk. Vi har tenkt at "ok, da slipper vi jo egentlig hele smokkestyret". Men plutselig våkner hun OFTE, til tider 3 ganger i timen, og vil ha kos og suge litt på puppen. Hun ligger i sengen sin og smatter, surker og til slutt gråter dersom hun ikke får pupp. Når jeg legger henne til er hun tydlig ikke sulten, men vil bare suge noen drag til hun sovner....
Gjest Mylian er Mambo-Mamma Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 Ja, da forstår jeg! :-) Her bare soves det uansett om man slipper en atombombe ved siden av så vi har liksom ikke bruk for det. Men forståelig at du ønsker smokk da, ja :-) Gratulerer med at smokken funket :-D
Krokka og prinsessa Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. februar 2008 Hehe, heldige dere er!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #10 Skrevet 8. februar 2008 Smokk er veldig beroligende for mange, og det er mye bedre at hun bruker smokk enn å slite ut den stakkars moren. Fordi om hun ikke tar den, så kan hun like den fordi, bare hun kanskje ikke tar poenget m smokk og trenger tilvenning
*novemberbebbis* Skrevet 8. februar 2008 #11 Skrevet 8. februar 2008 Denne måten syns jeg hørtes litt skummel ut jeg og, men heldigvis finnes det bedre: http://www.alidababy.com/nyesider/norwegian/products_nightguard.htm
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #12 Skrevet 8. februar 2008 Den har jeg ikke hørt om før, så smart og sikkert:) løp og kjøp..
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #13 Skrevet 8. februar 2008 Den nightguarden såg faktisk ganske smart ut. Spesielt under biltur når de sitter litt mer oppreist!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #14 Skrevet 8. februar 2008 vi har oxo prövd alle mulige smokker og först etter 5 mnd begynte han å klare å holde på den.. jeg begynte å gi smokken rett etter amming, sugerefleksen er der i större grad og i tillegg kjöpte vi sånn smokkeholder som festes i klär...han begynte å leke med den og ble lixom kjent med den.. men vi slet som f.... han ville ha den men mistet den hele tida...utrolig slitsomt!på det verste måtte jeg putte den tilbake hver 10 min om natta og ganske ofte på dagtid... men godt tips du kom med:) bare pass på henne i noen dager mens hun lärer seg så sitter den nok som stöpt!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #16 Skrevet 8. februar 2008 Jeg må inrømme at jeg grøsset når jeg leste inlegget ditt jeg også. Hva om han kaster opp, eller gulper? Han har jo ingen mulighet til å få det ut. Han vil jo dra det rett ned i lungene og i værste fall kveles. Vær så snill å ikke bruk det, tenk om du sovner fra hun en natt?!
Krokka og prinsessa Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #17 Skrevet 8. februar 2008 men jeg bruker det ikke på natten! Som jeg sa, når jeg sitter å ser på henne! For at hun skal lære jo!
marita*mamma*har fått jenta Skrevet 8. februar 2008 #18 Skrevet 8. februar 2008 jeg prøvde den night guarden som nevnt over her på mitt første barn.men den funka dårlig må jeg si.fikk henne ikke til og ta smokk før hun var 9 mnd.grunnen til jeg ville hun skulle ta smokk var at hun plent måtte ha flaske med melk for og sovne.så hun sovnet med flaske smokken og det var ganske slitsomt til tider.og ikke er det bra heller.nå har jeg ei på snart 4 uker og hun tar smokken endel.hun klarer fint og holde den i munnen også. men det er jo flere som mister den mye. men det er jo verdt et forsøk.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #19 Skrevet 8. februar 2008 Ok. Beklager. Leste vel ikke nøye nok....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå