Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Tulla er 5,5 mnd, og ikke noe flink til å sove i egen seng... vi legger henne 19-1930, og hun sovner fint, men våkner etter 1-1,5 timer og er avhengig av at jeg legger meg med henne for å fortsette å sove. så ligger vi slik da, hele natten, og hun sover sjelden lengre enn 1,5 timer i strekk... har begynt å få i henne grøt de siste kveldene, og har tenkt å starte avvenning på søndag (sånn at storebror på 2,5 er i barnehagen på dagtid) jeg vil altså venne henne til både å sove i egen seng og ikke spise på natta (vi vet at hun ikke er sulten, har sjekka med flaske og hun drikker maks 70 cl) pappa er tilgjengelig hele natta, men hun er ekstrem mamma-dalt.... hva gjør vi?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 jeg ville absolutt ikke anbefale å kutte nattammingen enda. De faglærte sier at man ikke skal kutte nattmaten før babyen spiser seg god og mett om dagen, dvs ca fire måltider (ikke melk altså, men grøt, middag, frukt...). Men du kan jo kutte ned til feks bare en gang om natten?? Ville hvertfall ikke kuttet helt ut, for så lenge hun ikke får grøt/middag om dagen så er hun nok sulten på natten. Mine barn ville ikke ha flaske, men spiste masse da jeg ammet dem.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 ja.... hadde bare så lyst til å ta alt i en "smekk", sånn at jeg ikke må kjøre ny avvenningsrunde om et par mnd... men det kan hende hun må få lii nattmat da... på hs mente de det var greit hvis hun spiser en porsjon grøt på kvelden... noen andre? Hl
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Har akkurat samme problem som deg. Gutten på samme alder våkner mange ganger om natten for å få pupp. Noen ganger spiser han i 2 min og andre ganger i 40 min. Han er nok sulten når han spiser i 40 min. Men de 2 min øktene kunne jeg godt tenke meg å kutte ut. Han sover også hos oss i vår seng. Gruer meg til avvenning, det blir nok et lite helvete! Vi venter med egen seng til han er rundt 8 måneder tenker jeg, når han spiser mer grøt og andre måltider. Gir forresten grøt nå, har ikke hjulpet desverre. Men vi gir ikke opp og håper at nettene blir bedre etter hvert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå