Sivert Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Jeg lurer på om det kan være skadelig og spise brie under svangerskapet? Noen som har peiling?
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Lurer også på det:) Skal ha folk ikveld:) Men syns å huske fra venninner som har vært gravide at d var snakk om at det var ok så lenge d var pastaurisert eller noe slikt...Ikke helt sikker...
marte har fått mage! Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Det er riktig som Elisabeth sier, ost skal være pasteurisert for at vi kan spise den. Tror desverre de færreste brier er det. Men, sjekk på pakkene. Tror kanskje at hvit Castello er pasteurisert, men ikke sikker.
callmebecka Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Du finner brie som er pasteurisert, men etter høsten ifjor advares det mot å spise alle myke oster som gravid, selv de pasteuriserte.
Sivert Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2008 da får vi håpe at det har gått bra. På den brien jeg spiste i dag, står det at det er pasteurisert melk i.. Betyr det da at den er pasteurisert?
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 Skulle tro d ja:) Hmm, tror jeg skal holde meg borte fra alle myke oster jeg da...Bare brie på gjestene ikveld:(
Sivert Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. februar 2008 Ja, det skal jeg også. Kom plutselig til å tenke på det etter jeg hadde kost meg med frokosten i dag (deilig brie på skiva, med skinke og agurk og paprika) Får håpe det går fint, og at ingen skade har skjedd.
stineb Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 når dere sier alle mykoster,går disse tine krem ostene under der da?? disse med hvitløk,krydder osv... he he tror ikke jeg helt vet hva myk oster er jeg
Sivert Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. februar 2008 Da har jeg lest at man trygt kan spise mykoster som er laget på pasteurisert melk, så da er det sikkert ingen fare. Fransk brie fra Eldorado er laget på pasteurisert melk..puh... :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå