♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Litt fredagstråd, kjeder meg litt ser dere... Hvilke språk kan dere, flytende eller bare litt? Meg: Engelsk, flytende Norsk, såklart flytende Svensk og dansk, litt Tysk, skjønner hva det går i. Husker det fra ungdomskolen... Spansk, pittelitt- kun hatt kortkurs i det
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Ja.. Norsk selvsagt.. Og engelsk. Jeg forstår godt svensk og dansk. Kan nok snakke litt svensk også, men dansken unnlater jeg å prøve på =P Ellers så snakket jeg litt tysk i fjor sommer da jeg var på feire der. Kan ikke mye, men fikk spurt om folka kunne engelsk og jeg fikk bedt om et dobbeltrom med bad. Jeg kan noen få strofer på spansk, samt telle til seks ihvertfall =D Også helt til slutt kan jeg litt tegnspråk. Kan nok ikke snakke med en som benytter tegnspråk, men kan litt =) "Velkommen til Den gyldne Hale" og "Velkommen til Sesam Stasjon". "Velkommen til mitt hus", "Du og jeg er gode venner", kan nesten hele alfabetet og nesten alle ukedagene, samt å si "Jeg elsker deg" =)
Sol Skippertaksdronning Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Engelsk: flyende Svensk: kan snakke nesten flytende, forstår det perfekt Litt tysk en liten smule fransk-om de snakker sakte.. og så klart norsk. pluss et par ord på tsjekkisk
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Norsk Engelsk flytende Tysk flytende (hochdeutsch), forstår sveitsertysk Fransk Russisk, litt elementære ting Spansk, litt Kan prate svensk, men dansken bare forstår jeg... Forstår mye nederlandsk, og kan litt
C&L snart m BaBy igjen Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 Blir med på denne:) Flytende: dansk, norsk, engelsk, tysk, Forstår: sveitsertysk Snakker og forstår litt: fransk
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 Har norsk som morsmål. Snakker engelsk flytende Forstår svensk og dansk, men klarer ikke å snakke det. Forstår litt islandsk. Snakker litt spansk (hadde det på skolen i 3 år for 3 år siden, men har aldri praktisert det).
*Willow* Skrevet 8. februar 2008 #7 Skrevet 8. februar 2008 Norsk er morsmålet mitt, i tillegg snakker jeg engelsk flytende. Jeg forstår svensk og dansk godt, men snakker det ikke. Kan forstå tysk, fransk og litt spansk. Forstår litt polsk, tjekkisk og romani, og kan gjøre meg forstått på samtlig om jeg konsenterer meg veldig.Type: hva er klokka, hvor er nærmeste bussholderplass. Romanien har dog gått i glemmeboka. Ellers kan jeg lese og oversette norrønt, og forstår dermed islandsk ganske godt har jeg oppdaga i det siste.
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 Norsk Engelsk litt italiensk litt tysk litt fransk bittelitt russisk svensk og dansk snakket jeg i hvert fall flytende før (for vokste opp med det) men er ikke fullt så god på det nå =)
<3 qleopatrice <3 Skrevet 8. februar 2008 #9 Skrevet 8. februar 2008 Jeg kan snakke engelsk, norsk - flytende tysk, litt kosovo albansk, litt men forstår mer når de snakker.
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #10 Skrevet 8. februar 2008 norsk: morsmål engelsk: flytende tysk: godt spansk: noe fransk og italiensk: kan turistspråk
Håperpåønskebaby Skrevet 8. februar 2008 #11 Skrevet 8. februar 2008 Prater flytende: Norsk - dialekten min da... Engelsk - både UK og US engelsk Forstår: Dansk! Kan lese tysk, og forstår bittelitt...
Miss Foster Skrevet 8. februar 2008 #12 Skrevet 8. februar 2008 Er trespråklig - dvs. snakker norsk, engelsk og spansk like godt. Deretter kommer svensk og dansk. Kan lese nederlansk og portugisisk, men ikke snakke det så mye. Forstår også gallego, katalansk og litt fransk og italiensk. Tysken fra barneskolen kan vi vel si har gått i glemmeboka ja.....
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 8. februar 2008 #13 Skrevet 8. februar 2008 Norsk - flytende Dansk og Svensk sjønner alt de sier og kan forkalre meg bra Albansk - samme som dansk og norsk Engelsk - Som de to siste
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 8. februar 2008 #14 Skrevet 8. februar 2008 Norsk, svensk, dansk, engelsk, spansk, tysk. Alt er dog ikke flytende, hehe :-P
Gemini7 Skrevet 8. februar 2008 #15 Skrevet 8. februar 2008 Norsk - morsmål engelsk - flytende italiensk - kan gjøre meg greit forstått og forstår når de snakker sakte tysk - kan snakke og forstå en del fransk - som tysk dansk og svensk - snakker og forstår bra tegnspråk - kan en del grunnleggende ord og fraser
Hera83 Skrevet 8. februar 2008 #16 Skrevet 8. februar 2008 Norsk og engelsk - flytende. Tysk - snakker og forstår litt Dansk og svensk - forstår når de snakker Tegnspråk - kan det helt grunnleggende
Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 8. februar 2008 #17 Skrevet 8. februar 2008 Norsk - flytende Norsk tegnspråk - ganske flytende, Engelsk - gjør meg forstått og forstår det Tysk - forstår mye når de snakker. Kunne dette også en gang godt (fordypning på videregående. Men glemt mye..) Kan noen ord på samisk. Burde egentlig kunne mer synes jeg siden vi bor i et land der vi faktisk har en del samer. Blir neste prosjekt det da, å lære meg litt mer samisk. Men det er jo både sør samisk og lule samisk, og sikkert fler. Har hørt det er ganske stor forskjell på disse språkene.
Mamman til 2 Skrevet 8. februar 2008 #18 Skrevet 8. februar 2008 Jeg reagerer litt på at så mange av dere sier at dere snakker flytende engelsk. Gjør dere virkelig det? Jeg vil påstå at jeg gjør det men jeg har bodd i USA i SEKS år! Vil ikke tro at en som har hatt engelsk på skolen samt reist litt/mye snakker det flytende dvs som innfødt...
camelia4årpåvent Skrevet 8. februar 2008 #19 Skrevet 8. februar 2008 Jeg kan engelsk og spansk (bodd i Mexico) PS: Flytende vil ikke si at man snakker et språk like godt som en innfødt, selv om jeg ikke tviler på at du snakker bedre engelsk enn veldig mange her inne etter seks år i USA.
Katharina88*Angelica08 Skrevet 8. februar 2008 #20 Skrevet 8. februar 2008 Snakker og skriver Dansk, Norsk og Engelsk flytende.. Snakker litt svenskog polsk
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #21 Skrevet 8. februar 2008 norsk-morsmål engelsk- godt kan telle litt på finsk, samt et par enkelt ord kan spørre om hvor mye øl koster på spansk. noen ytterst få ord på italiensk og gresk. og kinesisk forstår brukbart svensk og dansk fransk kan jeg lese/forstå en del, men ikke så godt snakke/skrive
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #22 Skrevet 8. februar 2008 Norsk og engelsk flytende. Tysk, helt greit. Forstår svensk, dansk og ganske greit islandsk. (har studert norrønt i et halvt år) En del småord og setninger på kroatisk. Kan telle til ti på gællisk, fransk, spansk, kroatisk, svensk, dansk, tysk, engelsk, norsk. Kan en del latin. (Studerer det nå, andre semester, så regner med å kunne lese det greit om et år ca) Vil lære spansk og fransk!
Mamman til 2 Skrevet 8. februar 2008 #23 Skrevet 8. februar 2008 Jeg vil vel si at flytende også kan sies som "snakker som en innfødt" det betyr jo at du snakker det helt uten å måtte tenke på hvilken ord du skal bruke osv. Det aner meg at "flytende" slik det blir brukt i denne tråden ikke akkurat er så flytende... Du kan liksom ikke få snakket ett språk noe særlig bedre en flytende og for å klare det må du praktisere det daglig (kanskje bo i ett land språket blir snakket) det holder liksom ikke med litt språkopplæring og ett par turer til syden!
EnLitenPrins Skrevet 8. februar 2008 #24 Skrevet 8. februar 2008 Norsk,sefølgelig! Engelsk kan jeg og pittelitt tysk.. Men forstår svensk og dansk!
babygullz <3 vilde Skrevet 9. februar 2008 #25 Skrevet 9. februar 2008 Norsk, flytende muntlig og skriftlig Dansk, flytende muntlig og skriftlig Svensk, flytende muntlig og skriftlig Engelsk, delvis flytende muntlig og meget bra skriftlig Arabisk, kan føre samtaler men kan ikke lese eller skrive kunstsetningene:P Tysk, har fått med meg noen ord fra ungdomskolen Gresk, et par ord=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå