heisand? Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 vi tar nok å gjør slik at bf har ungen fra han er 1år en ettermiddag i uken og annehver helg. hvordan er det med penger fra bf? eller skal han bare gi mor penger til ungen er 18år om det er hos mor ungen bor hele tiden?
Anne-B. Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Dere kan ha privat avtale om bidrag, eller dere kan la det gå gjennom nav, slik at de sender giro som han må betale.
Sjokoladekaka Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 bidrag fra bf kan avtalast privat eller gjennom NAV. Og det er fram til ungen er 18.
heisand? Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. februar 2008 vi skal ha megler til å hjelpe oss, da kan jeg spørre h*n?
heisand? Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2008 flere i samme situasjon som meg? nettopp slutt for to dager siden og vil få orden her. er det flere ting jeg bør tenke på rundt penger og annet mellom bf og meg om mini på snart 6måneder bor hos meg til meklingen er skjedd. hva bør jeg huske å spørre om? har jeg krav på noe? bf har ikke sakt ifra at han er bf siden han ikke melder fra om bosted. dermed godtas ikke hans etternavn siden vi ikke har samme bosted.
mamma til<3<3 Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 Da må han betale barnebidrag..det er noe dere kan bli enige om dere imellom hvor mye han skal betale i mnd,eller du kan gå via nav.Hvis du går vi nav er du sikkret penger uansett om ikke far skulle belale. Den tiden barnet begynner å bo litt hos far kommer bidrage til å bli redusert etter hvor mange dager/netter barnet er hos han
ToPrinsesser<3 Skrevet 8. februar 2008 #7 Skrevet 8. februar 2008 Du kan har krav på overgangsstønad, og ihvertfall dobbel barnetrygd pluss bidrag når du er alene. Ta kontakt med NAV og de kan hjelpe deg med det du lurer på. Mekler kan hjelpe dere med samværsavtale. Her er en artikkel om samvær for små barn: http://www.familiestiftelsen.no/node/1189
heisand? Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. februar 2008 vi har ikke avtalt noe ennå iforhold til hvor mye han skal ha ungen. bf har ikke samme bostedsadresse som meg nå og har ikke hatt det dette året i vi har bodd sammen, han har ikke meldt ifra om dette. kan jeg ringe til nav idag og spørre om disse pengene uten å ha snakket med bf om hvor mye han skal ha ungen?
heisand? Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. februar 2008 men vi har vært samboere i12månedene av de siste 18månedene. så da kan jeg ikke søke om OS?? men som sagt så har han ikke meldt ifra om boadresse på samme som min og ungens!
mamma til<3<3 Skrevet 8. februar 2008 #10 Skrevet 8. februar 2008 Ja ring å hør..der kan de svare på alt om sånt(:
heisand? Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 8. februar 2008 hva kalles disse pengene? er helt nytt for meg dette her. tusen takk for alle svar, så snille dere er
ToPrinsesser<3 Skrevet 8. februar 2008 #12 Skrevet 8. februar 2008 Her er info fra NAV: http://www.nav.no/page?id=267
heisand? Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 8. februar 2008 http://www.nav.no/page?id=267 er det penger fra kommunen eller bf? det er penger fra bf jeg tenker på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå