Gå til innhold

litt urolig; noen som har opplevd det samme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i 37. svangerskapsuke; på torsdag var jeg på jobb og ved fem-tiden gikk jeg på do, når jeg var ferdig og i ferd med å reise meg opp for å dra på buksa begynte det å renne vann ut av meg; jeg satte meg på do og det rant litt mer, reiste meg igjen og litt mer kom ut...ble nervøs, gjorde meg ferdig og raste hjemover i tilfelle det var fostervannet som hadde gått (er ikke sikker....trodde det skulle være mer dramatisk og en foss som kom ut), når jeg kom hjem tok jeg på meg bind og ringte fødeklinikken, jordmor der sa at jeg skulle gå rundt med bindet og ringe meg hvis det kom noe mer....men ingenting skjedde.

På fredag hadde jeg kontrolltime hos fastlegen min; han er gynekolog og tar UL på hver kontrolltime; han påviste lite eller ikke noe fostervann og sendte meg rett til sykehuset for sjekk...der lå jeg på observasjonsrom og sjekket rytme til barnet, blodtrykk osv....en jordmor kjente på magen min og hun sa at 'her var det mye barn og lite vann'.

Når endelig en doktor var ledig og de sjekket meg så sa legen at det var mer enn nok fostervann og antagelig hadde nok ikke vannet gått, de bare sendte meg hjem som ett spørsmålstegn; to stk hadde merket lite eller ikke noe fostervann; en annen synes det var nok og mente jeg hadde hatt urinlekkasje....når hun sa det måtte jeg spørre henne hvordan det var mulig når jeg nettopp hadde tømt meg og var i ferd med å reise meg fra do....det hadde hun ikke noe svar på;

Nå er jeg nervøs for at en eller annen har sett feil, gjort en tabbe eller noe skal skje med lille søte bebisen min der hun ligger uten mye fostervann (i tillegg må det nevnes at magen min plutselig ble litt mindre, det påviste samboer igår).

Noen som har opplevd det samme; noen ide om hva som kan ha rent ut av meg og burde jeg sjekke meg en gang til eller bare stole på at legen hadde rett?

Hilsen nervøse lille meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe greie på det,men jeg ville kontaktet legen igjen. Ikke mye greit å gå å lure. Bedre å få det sjekket en gang til. Masse lykke til og håper dem finner ut av det, så du får ro

Skrevet

Hei

Jeg skjønner godt at du blir nervøs av å få forskjellige svar. Selv går jeg hos jordmor og lege på sykehuset, samt fastlegen min innimellom. Har også fått ulike svar og målinger flere ganger, og man blir skikkelig usikker av det.

Hvis jeg var deg, ville jeg ringt føden og forklart situasjonen slik som du har beskrevet her. De kan jo ikke sende hjem noen uten å gi en forklaring på de sprikende meningene. Uansett bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite.

Håper de finner ut av det og kan berolige deg eller bekrefte at vannet har gått.

Etter som jeg har skjønt, så er det i hvert fall veldig vanlig at vannet kommer litt etter litt og ikke nødvendigvis alt på en gang.

Stakkars deg, håper du får svar på dette snart.

Hold oss oppdatert her inne da :-)

Skrevet

Helt enig! Jeg ville forlangt at de sjekket ordentlig en gang til å svarte ordentlig på mine spm!!! Kontakt legen din igjen å si hva so skjedde og at du er urolig!

Skrevet

Hei!

Jeg ville også fulgt opp dette, ikke gi deg før du har blitt beroliget! Faren når det lekker fostervann er hovedsaklig knyttet til infeksjonsrisiko, fordi det da er åpen inngang inn til fosteret. Så still direkte spørsmål til legen som ansvarliggjør vedkommende: "Så da er det din faglige vurdering at det her IKKE er økt fare for infeksjon eller andre komplikasjoner?" Og hvis responsen er at faren er noe større enn til vanslig, så følg opp med "hvordan kan vi medisinsk sett best følge opp dette?" Merkelig det der, når en må sette navnet sitt på noe så tar en ofte ansvaret på en annen måte....

Skrevet

Ville absolutt ha kontaktet fastlegen igjen, som tross alt er gynekolog, og få en ny vurdering. Så får han heller ta samtalen med føden hvis han fortsatt er sikker i sin sak. Dette er en uke siden? Håper du får en avklaring og ro i kroppen! :-) Lykke til!

Skrevet

takk skal dere ha:) jeg skrev feil dager (litt i tåka), det var på onsdag det lakk, torsdag jeg var hos lege og sykehus...og idag skal jeg nå stikke bort til legen min først og se hva han mener....

man blir paranoid av dette; plutselig merker jeg lite liv (men antageligvis sover hun), så nå har jeg stappet i meg masse druer, bananer og appelsinjuice så får jeg se om hun snart får ett kick av det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...