Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 lillegutt vil ikke sovne etter første nattmåltid, og det ender opp med at han sover sammen med meg i min seng.. hs sier at det ikke er noe i veien med det siden jeg ikke røyker..men er fortsatt litt skeptisk.. men siden han bare er 5 uker gammel står valget mellom samsoving eller natteskrik !!! har prøvd alt jeg kan for at han skal sove alene..men funker ikke
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Så lenge han har egen dyne ser jeg ikke noe i veien med samsoving. Jeg sov dårligere av det fordi jeg var redd for å rulle på han og hadde derfor madrassen hans oppi senga vår slik at han lå litt høyere!
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Ja, vi har gjort det hele tiden. Da han begynte å krype, måtte vi få han til å sovne i egen seng, men ennå havner han hos oss i løpet av natta. Det handler om at de er tryggere sammen med foreldrene. Ikke rart det, når de har vært i magen i ni måneder. Du må bare passe på at han ikke kan få noe over seg. Småen ligger høyt oppe i senga, mellom putene våre, og har som oftest egen dyne. Du kan også kjøpe en kasse du kan ha i senga, hvis du selv sover dårlig og urolig. forresten så er anbefalingene i Danmark at en SKAL samsove minimum de to første månedene!
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Hei! vi samsover, hun sov sammen meg hele natta den første mnd,men nå ligger hun i vår seng og får mm til hun sovner,så løfter jeg henne i egen seng som står ved siden av. Etter ca 3 timer våkner vi automatisk samtidig for da er det på tide med mat igjen og jeg løfter henne over til meg, men da er jeg så ofte veldig trøtt og sover mens jeg ammer henne og glemmer å løfte henne tilbake hehe så jeg våkner med en fornøyd jente kl 8-9 som har fått masse mat! Vi bruker ammemadrass(merke DRY) så hun ligger i den uansett om det er egen seng eller vår seng somgjør at hun slipper å merke forskjell på underlag, temperatur osv i sin egen seng og vår. Jeg slipper også å tenke på om hun blir for varm, havner under min dyne osv:o)
ruffen Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 Jada, du er ikke alene nei. ) Vi hadde akkurat samme problemet. Viss vi la babyen over i egen seng etter det siste måltidet før natta, så våkna hun etter få minutter og var våken en time eller to. Overtrøtt og skrikeklar. Men lot vi henne sovne i vår seng, sov hun helt fint. På den måten fikk vi vent henne til når det var natt. Hun ble som regel liggende hele natta. Var så redd hun skulle våkne viss jeg la henne over i senga midt på natta. Nå er hun to mnd og sovner fremdeles i vår seng, men blir lagt over i sin seng når hun sover tungt. Etter hvert skal hun lære å sovne i sin seng, men foreløpig funker dette bra for oss. Det hender hun kommer oppi en tur på morgenen også. Litt koselig også da. ) Men, hun har alltid egen dyne. Ingen fare da. Det er pga overoppheting de ikke anbefaler det, ser du. Blir fort varmt inntil varm mamma, under mammas dyne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå