Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Er i uke 23 og har kjent spark daglig i ca. 3 uker, særlig om kvelden. Men nå er det 2 dager siden sist jeg kjente noe... Bør jeg bekymre meg, eller kan jeg ikke forvente å kjenne bevegelser hver dag så tidlig?
schackt Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Jeg har hørt at dette varierer noe voldsomt, men fra nå av bør du kjenne babyen mer jevnlig. Noen legger seg i sofaen og "dytter" litt i babyen....la det gå noen minutter og se om du får svar! Eller drikk noe veldig kaldt?! Jeg er i uke 25 og har kjent babyen i seks uker ca, må erte han innimellom for å få respons. Om jeg legger meg ned, kan jeg se utenpå når han sparker... Prøv deg frem, men ikke gi opp for tidlig, noen ganger tar de gooood tid på seg kos deg!
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 hadde samme problem rundt den tiden eg og....men er vist vanlig at de er mer rolig noen dager og så kan de snu seg og sparke innover og da kjenner vi det ikke.... Etter 1,5 dag så var eg tenkt å ringe føden,men da ble det liv i jenta da...hehe=) Så er du skikkelig bekymret så ringer du jordmor eller føden...Er ikke noe kjekt å være redd..
Putte68 Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Jeg hadde også det samme problemet som deg på slutten av uke 23. Det ble nesten helt stille der inne i tre dager. En blir jo bekymret når en har vært vant til liv en stund å så blir det helt stille. Jeg forsøkte å drikke et glass søt saft og legge meg på sofaen og dytte litt forsiktig rundt på magen. Men det hjalp ikke stort. Fikk et lite spark tilbake så ble det helt stille igjen. Jeg vurdrte også ringe til føden dagen etter for å spørre om råd. Men heldigvis da våknet lille nurket til liv igjen og nå sparker hun som aldri før:-) Trengte vel bare en liten pause for så å komme sterkere tilbake hehe.
tvillinger på vei Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 knask på isbiter så kjenner du nok liv der inne:) det er noe med lyden når du tygger og kulden sies det. det hjelper hos meg iallefall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå