superk Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Hvordan er det med dere? Kjenner dere noen tegn til at det snart vil skje noe? Noen tips til å få fart på ting? Selv har jeg igjen 5 dager til termin, altså på onsdag. Venter gutt, men merker ingen tegn til at det skal skje noe med det første. Jeg er førstegangsfødende og på kontroll på onsdag mente JM at hun fortsatt kunne bevege litt på hodet... Er skikkelig lei nå, selv om svangerskapet i seg selv har vært uten særlige fysiske problem. Skal bli godt å få han ut, da jeg har hatt en del bekymringer pga tidligere sa.Har kynnere, men ingen vonde. Kjenner godt med liv, men dette går litt opp og ned for hver dag. LItt usikker på om slimproppen har gått, men regner med at det ikke var den som kom her en dag, da jeg sikkert hadde vært mer sikker på det. Er forberedt på overtid, men er spent ettersom jeg både har tatt bringebærkapsler og gått til modningsakupunktur siden uke 35. Skal bli moro om noen vil dele litt erfaringer, tips eller bare støtte den siste tiden frem mot målet
tudeluuu Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Jeg er 1 dag på overtid i dag, og har akkurat innsett at falsk alarm nr 3 er et faktum. Er så gørrlei av å gå å vente. Har hatt kraftige kynnere i over 3 uker nå, og har hver kveld trodd at dette skulle være den siste som 1 barnsmor. Men neida.. Våknet altså i morges kl 5 med jevnlige sammentrekninger, og de var vondere enn det jeg har hatt hittil. Jeg var overlykkelig over at noe endelig skulle skje, men jeg lot tiden gå til kl 7 før jeg vekte mannen min, og tok meg en dusj.. men tror du ikke at det har stoppet opp igjen.. ååå, jeg blir så irritert!! Nå skal jeg gå å legge meg på sofaen og sove. Kjenner at jeg er litt for trøtt for mitt eget beste akkurat nå!! =S
UngVoksen-over termin Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Uff... har 3 dager igjen til termin. Får ikke sove om nettene.. i natt satt jeg på stuen til kl. var 5! Fikk en del kynnere - laget meg lakrisrot te - men det har jeg gjort noen ganger siste uken - uten at noe har skjedd - annet enn at blodtrykket var steget på kontroll på tirsdag... Jormor sa at hodet ikke var festet - og livmortappen var det en del igjen av så jeg var ikke moden. I allefall ikke noe åpning. Jeg er 3 gangs fødende... og hadde håpet at det skullle gå litt kjapt denne gangen.... Grrrrrrrrrrrr.... er utrolig lei! Jeg har forsøkt allt - rømmegrøt med kanel - biola - masse sex - komle middag i går - lakrisrot te - bringebærblad te - til og med microlax!!! I ren desperasjon... men nei-- så lenge man ikke er moden er det ingenting som hjelper... men burde jeg ikke være moden 3 dager før termin???? Uffffff... får bare smøre meg med tålmodighet.... Hadde jo håpet han kom i dag, for det hadde blitt en stilig fødselsdato... 08.02.08 :-)
Mira* Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Jeg hadde termin på onsdag (2 dager siden). Trodde virkelig noe var på gang i natt. Har hatt mye kynnere, men denne gangen var de virkelig vonde! Lå å ynket meg nesten. Men nå ser det ut til at ingenting skjer enda likevel. Krabaten i magen har det veldig bra der inne, så han har nok tenkt å bli værende litt til. Har sånn veldig nedtrykk for tiden. Når jeg setter ned så dunker/klikker hodet litt nedover liksom. Som et lite dunk. Det har ikke festet seg helt enda. Har ikke sett noen slimpropp. Har vært 3 ganger til modningsakkupuntur og tar bringebærkapsler. Ellers så har jeg svømt mye den siste uken. Jordmora sa at det ville hjelpe hodet nedover. Vet det kan gå lenger tid, men det hadde vært kjekt om noe skjedde snart.
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 Hei! Hadde termin i går og har håpet på fødsel før helgen, men det kan jeg tydeligvis bare glemme. Her skjer jo ingenting, annet enn at mobilen min snart blir overarbeidet fordi jeg får ørten meldinger om jeg har født ennå. Grr. Har ikke så lyst til å føde i helgen, både på grunn av at da må vi ha barnevakt på 3 åringen i så mange timer, og hun er utålmodig nok fra før av. I tillegg er det helgebemanning på føden så da er det bedre å vente til mandag. Hvis ingenting skjer i formiddag så kniper jeg igjen noen dager! FOrrige gang født jeg to dager over termin. Hadde håpet det skulle gå litt raskere denne gangen, men neida. Har gått til modningsakupunktur også, men men...
stockflets Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 Jeg har termin i dag, kjenner ingen ting ennå men det gjorde jeg ikke sist heller før det plutselig var rett på ordentlige rier med 3- 4 min mellom. Har en gutt på 3 som er syk, så hadde jo vært greit å ffå han frisk først.. Men samtidig er jeg jo veldig lei og vil bare bli ferdig NÅ
Gjest Lenchen *fødeklar* Skrevet 8. februar 2008 #7 Skrevet 8. februar 2008 Jeg har termin på mandag (3 dager til), og har de siste dagene hatt sterke og tette kynnere, men de forblir kynnere og går dessverre ikke over til rier. Jeg hadde falsk alarm natt til lørdag og havnet på føden, og fikk vite at jeg er moden, men hadde da ingen åpning, så ble sendt hjem igjen. Og siden da har ikke så mye skjedd. Trøster meg med at forrige fødsel startet uten noen forvarsel, så plutselig kan det skje
Sunniva78 har to små Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 Og jeg hadde termin mandag, 4 dager siden. Men ifølge IVF-termin er det 6 dager på overtid. Har hatt kraftige kynnere i lang tid, og mye nedpress. Siste dagene har det begynt å kjennes ut som babyen presser seg ut, og hele "understellet" er oppsvulmet og ømt. Jeg trøster meg også med at det plutselig kan sette i gang, som Lenchen skriver... Skal på overtidsvurdering mandag, håper jeg slipper det!!!
Veronica Mars Skrevet 8. februar 2008 #9 Skrevet 8. februar 2008 Jeg hadde termin for 7 dager siden, men det er virkelig ingenting som skjer. Jeg sover hele natten gjennom uten å ha det noe vondt.. Jeg kan ikke kjenne kynnene eller stikkinger eller nedpress... Har fått beskjed på at jeg blir satt i gang om en uke med mindre noe skjer av seg selv da, som det visstnok gjør med 95%! Jeg har også spist bringebærkapsler, men kjenner ikke noe til de heller jeg.. Men , men, får bare håpe at det er dagen idag da jenter:) Lykke til!
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #10 Skrevet 8. februar 2008 Har termin onsdag, men blir satt igang på mandag pga svangerskapsdiabetes. Både gleder og gruer meg nå. Gleder meg utrolig masse til å få gutten vår, holde ham, se hvordan han ser ut, kose med ham osv, og jeg gleder meg til å bli meg selv igjen. Sover utrolig dårlig om nettene, og selv om det sikkert kan bli masse våking etter at han kommer, blir det litt anderledes når kroppen faktisk fungerer som den skal! Det blir lettere å hente seg inn mellom slagene! Litt lettere blir det jo også når pappaen kan bære vekta innimellom! Det ser jo han fram til også, ikke bare å kose med magen (som jo egentlig er MEG...), men å ha en egen liten kropp å dille med! Gleder meg også til at resten av søskenflokken får hilse på den lille, de er veldig opptatt av hva som skal skje nå. Koser masse med magen og snakker om lille Balder som kommer snart til oss. Men jeg kommer til å savne følelsen av å være gravid. Man er jo i en litt egen modus, når det meste man er opptatt av har med kropp, underliv, pupper og mage å gjøre. Følelsen av å kunne være den ene som har ansvaret for at lillegutt vokser og gror og blir til et menneske. Omtanken fra omverdenen og all hjelp jeg har fått... Og det blir veldig spennende ettersom vi får induksjon på mandag. Vi ble satt igang med forrige også, og svangerskapene og modning osv har vært veldig identiske denne gangen. Så da håper jeg på en like rask og grei fødsel som da! Da ble vannet tatt (hadde 3 cm da også, som nå), og riene startet skikkelig ikke lenge etter. Tok 4 timer fra de tok vannet til gutten var ute, ingen komplikasjoner og ingen sting etterpå. Så jeg gleder meg til denne, selv om jeg stiller med åpent sinn! Og så er jeg kjempespent ettersom vi skal ha med journalister som skal forevige hele seansen!
Lillegull2008&2010 Skrevet 8. februar 2008 #11 Skrevet 8. februar 2008 Jeg har termin idag, og kjenner ikke en plass at jeg noen gang kommer til å føde For 14 dager siden hadde jeg endel kynnere og masse stikninger, men de har jeg ikke kjent noe mere til. Så her blir det vell godt over termin dato tenker jeg.. Har ikke prøvd noen kjærringråd, bortsett fra kanelboller! begynner å lure på om mannen skal få slippe til igjen ;D haha..
nøffemamma Skrevet 8. februar 2008 #12 Skrevet 8. februar 2008 Hei hei. Jeg har termin 14, så seks dager igjen nå, og begynner allerede å merke trykk på tlf fra venner og familie..........Må jo bare se å få tatt den hver gang også, ellers tror alle at jeg føder:O) Igår tok kaka, da jeg fikk super stressa mld av ei venninne som lurte på om babyen hadde kommet.......Hun er sammen med en av kjæresten mins beste kamerater, og han hadde fått mld av min kjære .......... et bilde av meg hvor det ser ut som jeg ligger på en sykeseng........Dette bildet ble tatt hos jordmor på onsdag, rett før hun skulle undersøke magen, på sengen der. Ingen av oss skjønner hvordan akkurat dette bildet ble sendt, for det var hvertfall ikke gjort med vilje:o) Lurer på hvordan trykket på tlf blir hvis vi evt går over tiden...Får prøve å se positivt på det! Selv føler jeg meg klar for å føde nå.....Synes det er litt psykisk stressende å gå å vente på denne smerten hele tiden.........er førstegangsfødende, så denne følelsen av å ikke vite hva jeg går til i det hele tatt er absolutt noe for seg selv....... ER i tillegg utålmodig av natur, så kjenner jeg er følelsesmessig ustabil......Gråter MYE lettere enn før. I tillegg synes jeg kveldene blir tyngre og tyngre. Masse kynnere,nedpressog stikninger som aldri går over til veer, men får meg til å føle meg som en strandet hval:o) Ja ja, får bare smøre meg med mer tålmodighet- jeg har tross alt seks dager igjen til termin her........
PilleMille Skrevet 8. februar 2008 #13 Skrevet 8. februar 2008 Jeg har ingen barn, hadde termin på tirsdag, så er 3 dager over den magiske datoen. Her er det ingen tegn på at noe skal skje i det hele tatt og begynte vel å bli utolmodig på, tja, tirsdag? Magen henger like høyt, hodet er ikke festet og ingen berømt slimpropp.... Bare en masse vann som får meg til å føles som Michellin-kvinnen, hehe. Merker at telefonen piper daglig der folk bare lurer på hvordan det står til uten å egentlig ha noe å si utenom fint vær i dag og sånn. Men det er nå kjempekoselig at det ikke bare er jeg som er spennt og jeg tenker at det er et heldig barn som har så mange som bryr seg og tenker på det, og det har engang ikke blitt født enda. Skal det ikke skje noe snart? Vi venter alle sammen! Det er utrolig surrealistisk å sitte og vente på å få vontder, og når en først kjenner noe som kaaanskje kan være litt vondt jubler en "Oy, det var litt vond, kanskje, hurra! Å nei, det gikk over..." Hehehe. Vi får håpe på at vi rekker å føde før morsdagen på søndag
'75Mamma Skrevet 8. februar 2008 #14 Skrevet 8. februar 2008 13 dager over, ingen tegn til fødsel :-( Har helt mistet troen på at dette kan starte av seg selv. De vil ikke sette meg igang før tirsdag, 17 dager over! Jeg synes det er alt for lenge og er redd komplikasjoner..
En, snart to :) Skrevet 8. februar 2008 #15 Skrevet 8. februar 2008 Termin i morgen. Har vært våken i nesten hele natt, masse kynnere som aaaaaaldri (!!!!!) går over til rier. Har vært moden med åpning i 3 uker nå og begynner å bli lei av å ha vondt. Fikk blødnidger i går kveld (ikke mye, kommer bare litt og litt) og er litt bekymra nå da barnet er veldig rolig i motsetning til vanlig. Tror jeg ringen føden for å bli beroliget snart. Er 1.gangsfødende og egentlig livredd fødselen, så i går når sambo spurte når jeg ville føde svarte jeg kjapt: neste år... Måtte le litt selv da. Vil jo ikke se ut som en elefant til slutt heller.
moki, har fått sin prinsesse! Skrevet 8. februar 2008 #16 Skrevet 8. februar 2008 Slenger meg på her jeg! Tredjegangsfødende m termin for 3 dager siden... Er rimelig lei, og synes kroppen bare tuller m meg denne gangen! Med nr en fødte jeg 5 dager før termin, og det var rett på sak.. Når det startet var det skikkelig i gang liksom. Med nr to fødte jeg 9 dager før termin, enkelit og raskt! Ingen lurerier eller masse murringer... Nå er jeg altså for første gang på overtid, og har matt masse murringer, nedpress og rier underveis de siste ukene. Til og med vært på føden i 6 t m rier, men ingen reel åpning.... Ble da sendt hjem i påvente av sterkere rier, som aldri kom:( I dag er det enormt m nedpress, og det verste jeg kan gjøre er å sitte slik som nå v pc-bordet., Da får jeg sterke kynnere, men vet de gir seg raskt om jeg legger meg ned... Håper ting skjer snart., er lei av å gå sånn som dette!!
Engel, skatt og lite frø. Skrevet 8. februar 2008 #17 Skrevet 8. februar 2008 Jeg har egentlig termin om 12 dager, men pga kombinasjon smalt bekken og seteleie skal jeg inn neste uke for ks. Bærum har i utg.p full operasjonsplan hele neste uke, men lillegutt vil ikke legge på seg og de ønsker derfor å få han ut så fort som mulig. Osndag er 1 dagen de har satt av..-men kan risikere å vente til fredag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå