Duo-yoghurt Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Jeg maser og maser og maser! Vil bare så inderlig ha litt svar, hvis noen kan! Jeg har gått ned ca 8,5 kg på en mnd, ved hjelp av Reductil. Tidligere har mensen kommet til rett tid, aldri hatt problemer med uregelmessig mens. Nå i dag er jeg 12 dager over tiden, og graviditetstestene jeg har tatt er negative. Tenkte kanskje det hadde noe med vekttapet å gjøre.. I går trodde jeg at jeg fikk mensen ettersom jeg så noe lyserosa på papiret. Men....fremdeles ikke mensen og ikke noe mer lyserosa heller.. Jeg vil jo gjerne være gravid, men jeg føler på meg at jeg ikke er det.. Har ingen symptomer heller. Noen som kanskje har opplevd noe lignende?
Makko med to små gutter Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Gratulere med vekttap da! Når du går ned mange kilo (over kort tid?) ved hjelp av piller som gjør noe med kroppen din kan mensen godt bli i ulage, og mensen komme forsinket... Urealistisk at piller som gjør noe med stoffskiftet ikke skal gjøre noe med andre "systemer". En av symptomene på stoffskifte problemer er jo uregelmessig/uteblivende mens. Hos deg er jo ubalansen i stoffskiftet forbigående og det retter seg sikkert ganske snart. Hvis du har gått 12 dager over tiden er det nok desverre ikke så mye håp, legen sa max 3 uker over tid før du kan være 100% på å ikke være gravid. ps fint om du bruker litt mer forklarende overskrifter....
~falck~ har fått baby! Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Å jeg må bare kommentere... Hvis du ønsker å bli gravid tror jeg du gjør lurt i å prøve utenom en slankekur!! Et stabilt godt kosthold og regelmessig mosjon er nok bedre for å få "spira" til å sitte:)) Enn en kur med di tablettene! Å ja, mensen kan forsvinne helt med tablett type slanking... Kun spor av mens.
Gjest mphs Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Det er nok vekttapet som gjør at mensen blir ustabil. Jeg lurer på om ikke legen din ga deg innformasjon om at man ikke må prøve å bli gravid når man bruker disse pillene?
*sutrikus-trassaldrius* Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 reductil og graviditet?? har du gått glipp av noe eller?
Duo-yoghurt Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. februar 2008 *sutrikus-trassaldrius* om jeg har gått glipp av noe?? Jeg har god kontakt og oppfølging av overlegen på gyn.avd på st.olavs, hun sa til meg at det er ingen grunn til å tro at Reductil kan skade et eventuellt foster. Hun sa at i følge rapporter de har fått er det ingen grunn til å tro at reductil på noen måte skader fosteret, ettersom det ikke foreligger bevis på det. Hun sa også at hvis jeg skulle bli gravid mens jeg gikk på tablettene burde jeg slutte med dem, og det er ganske enkelt fordi man ikke skal slanke seg mens man er gravid! Jeg er ikke helt dum i hodet, og jeg ville aldri ha brukt de tablettene hvis legen hadde sagt at de utgjør noen fare! Jeg kan legge til at jeg har gått ned ca 8,5 kg på tre uker. Ikke fordi jeg har prøvd så hardt på å gå ned så mye på så kort tid, men etter jeg startet på reductil økte forbrenningen min veldig. Men takk for svar, alle sammen! Ha en fin dag!
Gjest mphs Skrevet 8. februar 2008 #7 Skrevet 8. februar 2008 Jeg ville ikke stolt på den legen da siden det over alt står blandt annet dette. -Graviditet og amming Reductil skal ikke brukes av kvinner som er gravide eller som ammer. Kvinner i fruktbar alder bør bruke sikker prevensjon så lenge de bruker Reductil. Reductil påvirker ikke sikkerheten av p-piller. http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322000 Og det finnes uendelig med lignende sider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå