Gå til innhold

helsesekretærer????er dere her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

har så lyst til å bli det..men trenger et lite dytt i rumpa...er så usikker på om jeg vil trives..

kan dere fortelle meg litt om jobbene deres,og hvordan skolen er?

har tenkt e til å g¨ettårig nettstudie,noen av dere som har tatt det?

hva syns dere om det?

 

ingen av de jeg kjenner gidder å bry seg når jeg sier jeg vil dette.

vet ikke hvorfor,men kansje de ikke tror jeg fullfører elelr noe..

 

vet ikke hva jeg skulle gjort uten dib jeg..

de fleste vennene mine er bare fjåsete folk,men helt andre interesser enn meg..(ihvertfall etter at jeg fikk barn).

 

noen som vil svare meg på dette,og kansje gi meg litt motivasjon?=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går den linja nå og vil først og fremst si at skal du få tittelen helsesekretær er 3 årig vgs påkrevd. Tar du det over internet (noe jeg ikke kan skjønne at går an pga alt praktisk læring), vil du ikke få tittelen helsesekretær, men kan jobbe med stort sett det samme.

(korriger meg noen om jeg sier litt feil). Vet ihvertfall at helseseretær er en beskyttet tittel.

 

Jeg synes ihvertfall at det er kjekt.Vanskelig, myyyye å sette seg inn i på kun ett år, men er veldig kjekt..Her hvor jeg bor er der masse jobber å få også (bor i storby).

 

Sats på dette om det er dette du vil:)

Skrevet

Send meg gjerne en pm om du vil vite mere:)

Skrevet

det er to titler som mange trur er like; helsesekretær og legesekretær. men er du legesetkretær kan du ikkje ta blodprøver;) Det er jo det som er gøy...hehe...

 

Helsesekretær krever jo praksisperioder, så det er vel ikkje det lettaste å ta over nett..?

 

Det finnes voksenopplæring til helsesekretær som eg trur går over ca et år. kanskje NAV arbeid???

 

Eg likar godt laboratoriearbeidet,då:) kjekt å ta blodprøver og å teste. f eks CRP

Skrevet

Jeg går vanlig vgs...Men er voksenopplæring og ved skolen...Du går 2 kvelder i uka.. Men det kreves HARD selvdisiplin.

Det er somsagt mye som skal læres på ett lite skoleår.

 

Ville gått vanlig vgs:) Jeg er 23 år, og det er ikke ille. Vi er en del over 20 år, er ikke sånn en sitter blandt kun tenåringer;p

Skrevet

neida..den skolen jeg ser på (opk-instituttet),er helsesekretær med autorisasjon...praksisen kan man enten ta på skolen eller finne et utplasseringssted selv.

har ikke mulighet til å gå vanlig videregående,da vi ikke har barnehageplass enda.

voksenopplæring har jeg lest at jeg er for ung til(21)..

 

men tusen takk for svar alle sammen

Skrevet

Tenkte på Helsesekretær for et par år siden, og har tenkt litttt på det nå, om jeg kunne tatt det på ett år...

 

Men hva er årslønna?? Noen som vet?

Skrevet

Jeg var på jobbintervju for noen dager siden, og der var lønna rundt 280 tusen i året....

Skrevet

Åååå... utdannet meg helsesesekretær for 6 år siden, men har ikke jobbet som det fordi jeg ble gravid akkurat i det jeg skulle ut i jobb :-( Å siden har jeg ikke fått meg til å søke pga manglende praksis. Tror dere dette kunne vært noe for meg? At jeg feks kunne tatt lab kurset, for å friske opp litt?

Skrevet

Hvem sier at legesekretærer ikke kan ta blodprøver???? Har jobbet som legesekretær i 5 år jeg og har sikkert tatt flere hundre tusen blodprøver, alle kollegene mine var også legesekretærer...Tok EKG, rensa sår, stt subcutane og intramuskulære injeksjoner. Analyserte diverse blodprøver. Assisterte ved småkirurgi og ved GU undersøkelser...

 

Gikk et år på MI på noe som het sykehussektretær, dette er 8 år siden da, men fikk jobb på vanlig legekontor. Ikkenoe problem det.

 

Studiet var superlett og slett ikke særlig krevende hvis du er normalt oppegående...

 

Lykke til...

 

 

Skrevet

Hei, jeg skal ta det via NKI, det er fult mulig, men man må ordne seg med en praksisplass, neppe noe stor problem å få praksis på et av de lokale legekontorene vil jeg tro hvis man vil jobbe litt "gratis".

Plana mi er å lese litt først et par tre mnd, og så sette i gang med praksis fra august av og ta eksamen til enten jul eller våren 09 ( får se hvor krevende det bir, vil jo ha best mulg resultat)

 

Jeg har forresten generell studiekompetanse og har da kun studieretningsfagene å konsentrere meg om.

 

Først må ma ta Vg1 Helsefag ( tror jeg det heter) hvis man da ikke har GK helse og sosialfag fra før som jeg har, så er det heseservice 1 år og så spesialisering enten Helsesekretær, apotektekniker eller tennhelsesekretær.

Skrevet

Hvis man tar det på ett år, er det da privatskoler og hvor mye må man betale i skolepenger da?

 

Får man forresten noe ekstra fra lånekassen for å betale skolepengene?

Skrevet

Gjennom opus kan du ta det på ett og et halvt år. Mener man får skolepenger ja. er du f. eks enslig mor, får du støtte til bøker gjennom nav også, utdanningstønad, stipend/lån, og reiseutgifter..

Men ikke all verdens med jobber i norge da, tror jeg telte 47 ledige stillinger over hele norge inne på nav i stad.

Skrevet

jeg vil på en privatskole som heter opk-instituttet...nettbasert.man kan velge om man vil finne prksisplass selv eller betale og ha det på skolen..

dette er over ett år og man trenger ikke noe annet enn 9-årig grunnskole fra før...kan også få autorisasjon etter denne skolen...

 

noen andre som skal begynne der eller???

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...