Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 ...at dere er gravide? gruer meg til å si det! i såfall, hvordan tok de det?
Lille-My,75 Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Jeg fortalte det til sjefen min og de aller nærmeste kollegaene i 7. uke. Sjefen så "åååååå gratulerer så mye!!!! det var kjempekoselig!!!!" Nå må du passe på så du ikke stresser for mye.... :-) Var ingenting å grue seg for hos meg i hvertfall.
Makko med to små gutter Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Fortalte det i uke 7. Sjefen skulle akuratt til å ta et stort prosjekt som jeg skulle spille en nøkkelrolle i. Følte at han hadde krav på å vite at jeg mest sannsynlig ikke var der til å komme halveis i prosjektet engang. Han tok det kjempe bra! Velidg positiv. Jeg var litt stressa om at det var tidlig og faren for å miste og alt det der. Men han sa ganske enkelt, om det ikke skulle gå bra trenger du sikkert litt tid, og det kan være greit om vi kan ta litt hensyn da også.... -egentlig ganske sant. Er riktignok tatt ut av det aktuelle prosjektet og satt på små prosjekt med mindre stress og mindre krise om jeg skulle bli sjukmeldt. -Trives godt med mine nye arbeidsoppgaver, så for meg er ikke det noe nederlag. Nå er jeg i uke 12 og alle på jobb veit det, -veldig greit de dagene jeg er skikkelig dårlig.....
*Lissi* Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Fortalte det da jeg var 5 uker på vei. Jobber i produksjonen, så kunne ikke jobbe der lenger. (må på kontor) Han tok det veldig bra.
Ønskebaby08*12 Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 Jeg fortalte det i uke 7 til mine sjefer, men fortalte det til kollegaer like etterpå. Jeg syns det var greit at de visste, siden vi jobber ganske tett, så vet de at det er en grunn til at jeg av og til har behov for å trekke meg tilbake,og hvorfor jeg var så trøtt og sliten hele tiden. Det blir så fort snakk ellers.. dessuten så er det godt å ha de dersom det skulle gå galt også. I hvertfall, de tok det veldig fint alle sammen, de spøker med at det er noe som går, siden det er flere på jobb som også er gravide.. :-)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. februar 2008 dette hørtes jo bra ut;) snille sjefer dere har hehe.. tror ikke det blir så kjempebra her i gården men skal nok overleve det! sjefen har gitt uttrykk for at jeg er for ung til å få barn tidligere og må nyte tiden mens jeg kan.. det synes jeg var fælt sagt, hun har ikke barn selv så kan ikke vite så veldig mye om akurat det hehe..
nr-4-i-oktober Skrevet 8. februar 2008 #7 Skrevet 8. februar 2008 De fleste arbeidsgivere tar det heldigvis fint ) Her har arbeidsgiver visst det nesten like lenge som meg selv. Da jeg leverte sykmeldiga måtte jeg jo si det, ikke vits i å finne på en annen grunn. Ledelsen sier ikke noe til de andre ansatte, men jeg vil tro de begynner å spekulere ganske snart når ei i "sin beste alder" er sykmeldt i 1 mnd. De får bare lure..
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. februar 2008 jeppjepp. håper det går bra i hvertfall! men har ikke store håpene hehe.. skal si det rundtom uke 12 så sant jeg ikke blir dårlig i form, men klarer fint å gå på jobb nå.
gitte Skrevet 10. februar 2008 #9 Skrevet 10. februar 2008 jeg har ikke fortalt det enda, er i uke 7 jeg.... men jeg må til pers snart jeg å for jeg jobber på ungdomshjem og faren for å få seg en slag eller spark er jo ganske stor. Min kjære er også livredd for det, jeg også selvfølgelig, men ser for meg at dem ikke har no alternative arbeidsoppgaver til meg og da vil det si at jeg blir gående hjemme i netsen 2 år da..... men men... sier det etter UL som er på Valentines day =)
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #10 Skrevet 10. februar 2008 jobber i bhg, og vi skulle flytte over i nye lokaler for et par uker siden. jeg har aldri sagt nei til å hjelpe til med tunge løft da fler har ryggplager, så måtte fortelle hvorfor jeg ikke kunne hjelpe til denne gangen. de ble kjempeglade, siden alle rundt meg har ventet lenger på dette enn jeg har...=) nå er jeg 9+6 og klarer nesten ikke å vente med å fortelle det til resten av gjengen!!
Romsjulskos har snart to:) Skrevet 10. februar 2008 #11 Skrevet 10. februar 2008 fortalte d til sjefen da jeg var 5 uker på vei fordi hun holdt på å skulle bestille flybilletter til en konferanse i sommer.. ikkje sikkert æ e i form til d da... ho tok d kjempe fint. sa hun skulle begynne å strikke til babyen.. ho e no bra grei..
babygullz <3 vilde Skrevet 10. februar 2008 #12 Skrevet 10. februar 2008 Jeg fortalte d omtrent med en gang jeg,...fordi jeg er så ekstremt trøtt og kommer for sent her og der pga jeg ikke får nok søvn i disse dager...så håpet jg sjefen kanskje ville forstå at jeg ikke bare var en slask, men at d nettop fates en grunn. og sjefen forstod veldig godt at jeg var trøtt, til tross for han attpåtil er mann=) Han gratulerte og syns d var kjempekoselig=)
Ullbærta Skrevet 11. februar 2008 #13 Skrevet 11. februar 2008 Jeg har ikke fortalt det til andre enn ei venninne, og samboeren min har fortalt det til en kompis. Er usikker på terminen og vil gjerne vite den når vi forteller det, både til sjefen og familien... sannsynligvis har jeg termin i slutten av august eller begynnelsen av september, men tida vil vise :-)
lillejente Skrevet 11. februar 2008 #14 Skrevet 11. februar 2008 jeg fortalte det til en kollega i uke 5... hadde håpt hun skulle spre det videre så jeg slapp, men hun har ikke sagt noe, spør bare hvordan formen er når vi er aleine. det er jo snilt av henne å ikke spre det når jeg ikke har sagt hun kan spre det:) Neste kollega fikk vite det nå i uke 9. Og hun har spurt om hun kan få lov til å spre det:) hihi. Jobber med røntgen, så da er det ikke noe vits å skjule det! Men jobber ikke så mye, derfor har det ikke vært aktuelt å si det til flere enda.
Fomle84 Skrevet 11. februar 2008 #15 Skrevet 11. februar 2008 Ja, fortalte det på fredag. Grudde meg litt, begynte å jobbe der i aug. Hun ble kjempe glad og lovte å ikke si det til noen. Ikke farlig i det hele tatt. Ble sykemeldt litt over en uke har vært syk og mye kvalm. Så får vi bare se hvordan det går.
2 søte små gutter Skrevet 11. februar 2008 #16 Skrevet 11. februar 2008 Har ikke fortalt noe enda, er 7+1 og i relativt fin form. Men har en tung jobb så det drøyer nok ikke så lenge før jeg forteller det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå