Gjest Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Datteren min har tre ganger i kveld lagd en helt gruuusom hyle/ule lyd. Høres ut som om hun er kjempe redd. Springer inn, men da sover hun som en stein. Lurer på m hun kanskje kan ha mareritt?
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Det kan veldig godt være at det er luft i magen. Da kommer min snupp med sånne lyder i søvne, ofte etterfulgt av promp..
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Joda, har hatt mye luft i magen min også. Men dette er ikke den type lyd. Hører på henne når hun har vondt. Dette er noe annet. Kan ikke beskrives med noe annet en redsel. Lurer på hva hun i så fall drømmer. Stakkar.
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Babyer kan ha mareritt. Dem sier at mareritt på babyer kan ha sammenheng med at de opplever så mye og vokser så fort, uten at jeg helt tror på den delen om voksing. Drømmer har jo med absorbering av inntrykk og babyer får jo MASSE inntrykk iløpet av dagen som må arbeides ut av hjernen.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Huff, stakkars... Hvor gammel er hun? Det er jo begrenset med inntrykk de har fått enda,- ihvertfall min som bare er 4 mndr... Hun har vel bare mareritt om at noen tar smokken fra henne )
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 babyer husker ikke konkrete ting. når mor er borte så er hun borte. babyen merker at noe er anderledes men kan ikke sette fingeren på hva. så om en baby har marerritt så lurer jeg litt på hovrdan det skal gå til... siden de bare husker et gjenomsnitt av følelsene de har opplevd. men forskning sier jo at babyer som har vært igjenom en har fødsel sover dårligere en andre babyer. så kansje de "drømmer" om følelsene fra den gang? hva vet vel jeg ;-)
ScaryMama Skrevet 7. februar 2008 #8 Skrevet 7. februar 2008 Det spekuleres i om babyer har mareritt om å være alene, eller at de faller... Det NupiSnowJog sier er riktig, drømmer har med inntrykk å gjøre så alt det en baby kan oppleve som skummelt en dag kan de ha mareritt om (kanskje de har sett en hund for første gang).
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 7. februar 2008 #9 Skrevet 7. februar 2008 Hmm... det har du egentlig rett i . Selv små ting blir store for disse søte små..
Morango 29.05.2007 Skrevet 7. februar 2008 #11 Skrevet 7. februar 2008 ..og når jeg begynner å involvere meg i interessante innlegg- så ser jeg det er du mortilgunnar som har skrevet mange av de. Begynner å tro vi har avtale om å møtes her inne jeg=) rundt midnatt, hehe.
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #12 Skrevet 7. februar 2008 Jeg syns at hun i de siste ukene for første gang har vist redsel (altså i våken tilstand) Hun er mye mer var på om jeg eller mannen er borte. Skeptisk til andre mennesker. Og så er hun livredd byggmakker reklamen (den med den blå bamsen med motorsag) Hyyyyler så tårene spruter når han drar igang motorsagen Støvsugeren er hun også meget skeptisk til. Så det virker på en måte som om at hun først nå har fått kjennskap til følelsen "redsel". Kanskje det er det som går igjen i drømmene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå