Gå til innhold

Nedskjæringer på St. Olavs i Trondheim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på omvisning på føden i dag og fikk beskjed om at det mest sannsyligvis blir nedskjæringer på føden. Da blir det slik at den ene avdelingen blir dagpost og stenger på natt og helg. Så hvis man kommer i fødsel en lørdag og det er fult, kan man bli sendt til Levanger eller Orkanger. Man kan vel også regne med å bli liggende på gangen på barsel.

Flott!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff, håper jeg har født før det skjer! det er jo helt patetisk å skjære ned på sånne avdelinger på sykehuset, skulle heller vært utvida!!!

Skrevet

hva?? fra når da?? da må jeg skynde meg å føde!!

Skrevet

Vi som var der har termin i mars/ april og det hørtes ut som det var aktuelt for oss i allefall. Jordmor var ganske oppgitt og håpet vi ville lage mediasak av det. Hun mente det måtte komme fra oss, at personalet ikke blir hørt likevel.

(jeg startet tråden)

Skrevet

nå får de f....! meg gi seg!!!

Ikke nok med at man må kapre seg en jordmor omtrent før man har blitt befruktet her oppe, men nå skal de kutte fødesenger også...!

utrolig at det er tillatt! det er faktisk gravide og barn det er snakk om her!

(blir veldig sinna kjenner jeg, så måtte bare få ut litt frustrasjon på pairet :P..)

Skrevet

uff, blir bare mer og mer oppgitt over st olav. selv skal jeg føde der, går bare å håper på det beste...

Skrevet

Kødder dere?? De kan jo f.. meg ikke begynne å sende oss ut til Orkanger eller Levanger midt på natta med rier?? Det er jo en grunn til at vi bor i byen jo- slippe lang transport til føden...

Hvilken avd. er det snakk om da? Øst eller Vest? Ligge på gangen? De kan vel ikke mene at vi skal føde på gangen??? Nei vettu hva!! Da må man jo bare krysse fingrene for at fødsel starter helst en tirsdag sånn på mårran..

Nesten så jeg velger å reise til foreldrene mine, og heller føde i Namsos da altså..Selv om jeg bor 3 minutter fra St.Olav..

Skrevet

Neeei, det er ikke mulig!! Har selv termin 27.mars og skal føde på St.Olav!! Har time hos jordmor på mandag, hun jobber der, så skal ta meg en prat og høre med henne hva som skjer! Er IKKE aktuelt å ligge på noe gang!!!

Skrevet

Namsosjente?

litt avsporing:)

Bor selv fem min unna St.Olavs og hadde sett fram til å føde på der..nå blir jeg bare kjempe usikker. Mamma ønsker gjerne at jeg skal komme til Namsos å føde, og akkurat nå frister det jaggu meg å søke om ny fødeplass!!!!!dette er helt vilt. Tatt seg ut om jeg skal ligge på en gang og føde..HAHAHA!da skal de få møte motgang på st.olavs.

Skrevet

Dette var litt spesielt å få høre om, for jeg skal føde på orkanger, og vet at den fødestuen skal ha sommerstengt. Så der må alle de som bor i nærheten her (mange kommuner), til trondheim. Dette går da ut over de som bor i trondheim, de får ikke være lenge på føden. De må komme tilbake og ta sprøytene til barnet osv, pga plassmangel...Hørt sånt! Så her er det nedkuttinger over hele fjøla!

Glad for at jeg skal føde i mars/april!!!

Lykke til, og håper det blir fødestue på dere alle:)

Skrevet

Har tipsa Adressa om dette jeg, håper de kan ta tak i saken, slik at vi slipper å bli slengt rundt i Midt- Norge som noe annet avfall!!

Jeg nekter å bli flytta, vil gjerne møte den jordmora som skal fortelle meg at jeg blir transportert til Orkanger eller Levanger- hun skal i så fall få ønske seg at hun aldri sa noe til å begynne med...

Det er jo bare helt høl i hue, hva fa... tenker de på?? Skal vi tilbake til 1950 eller?? Barselomsorgen er jo ille nok som den er..

Skal til jordmor på mandag, og gråte mine tårer..Har nok usikre tanker om fødselen, om ikke dette skulle bli kasta i trynet på oss...

Skrevet

Nei og nei...

Helse-Norge på sitt aller beste.

Glad jeg skal føde hver dag som helst nå...

Skrevet

Bare dytter litt på denne jeg, så alle får den med seg...

Skrevet

Usj, stadig vekk nedskjæringer på St. Olavs. Det er for ille når mangel på omsorg for seg selv/barnet blir en større bekymring enn selve fødselen. Jeg har en kollega som mistet både kone og barn i svangerskapsforgiftning, så mangel på oppfølging er virkelig den store skrekken for min del. Skulle ønske det fantes et skikkelig privat alternativ sånn at en kunne kjøpe seg skikkelig service - skulle betalt mye for å slippe den bekymringen!!!!

Ikke nok med det; de har truet med å stenge fertilitetsklinikken også. Min svoger hadde testikkelkreft for noen år siden - og embryoene de har fryst ned på fertilitetsklinikken er deres eneste håp for en større familie. Det kan da ikke være mulig å bare stenge klinikken / slutte å kjøle ned embryoene??!

Skrevet

Noen som vil starte en facebook-gruppe for bedre fødselsomsorg i Trondheim? Kanskje vi får oppmerksomhet om nok medlemmer blir med? Det er ikke bare St Olavs som er ille - jordmormangelen er helt på trynet den også.

Skrevet

Fertilitetsseksjonen blir nok ikke stengt.

De truet med det for et år eller to siden også, da vi var midt i behandling.

Da satte Brustad ned foten. St.Olavs har meget stor kompetanse på dette området, og jeg tviler sterkt på at det blir aktuelt med nedleggelse!

Skrevet

dytter denne opp slik at flere kan ta et tak for å hindre at dette skjer!!

Skrevet

Jeg dytter litt, viktig at alle får det med seg. Jeg har skrevet mail til ei i Adressa som jobber med St. Olavs -saker, så vi får håpe det kommer ut.

Skrevet

Slapp av jenter! Det skal nok gå bra dette. Jobber som sykepleier selv på huset, de truer og truer... Men det skjer nok ikke med det første...

Skrevet

Dytter på denne igjen..

Ikke f.. om jeg skal ut og kjøre bil med rier!! Stå på Trondheimsdamer, dette skal vi forhindre (forhåpentligvis med god hjelp fra Adressa- de er kontakta..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...