Topmodel Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Hvordan er hverdagen deres ? Hvormange barn har du? Har du god tid ? JEg sresser nesten hverdag
trompetisten Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Stresser ikke så mye, men dagen går i 100 - i alle fall til etter middag Har riktignok bare et barn... 06.30: Vekkerklokka uler - og jeg har badet for meg selv 07.00: Vekker veslemor og steller henne, samtidig kommer pappa tuslende og dusjer og sånn 07.30: Pappa drar på jobb, vi spiser frokost 08.00: Kjører i barnehage, og jeg drar på jobb 16.00: Ferdig på jobb, og "spurter" til barnehagen 17.00: Pappa kommer hjem og vi spiser middag 20.00: Lillemor har spist kveldsmat, ordnet seg på badet og tusler til sengs... FRIIIIII Kveldene tar vi som de kommer. Enkelte ganger ligger det hauger med klær, eller en oppvaskmaskin burde vært ryddet. For ikke å snakke om vasking - men kjære, det ligger der i morgen også Litt stress om morgen, for det er lite som skal til for at jeg blir for sen på jobb. Men jeg har relativt god tid, da jeg selv velger å stå opp 20 min før jeg strengt tatt må...
☆Pacific sunset☆ Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Vi har 2 barn, jeg er hjemmeværende mens mannen min jobber... 06.00 - mannnen min står opp og lager frokost til oss 0630 - jeg står opp å dusjer etc 0650 - mannen min går på jobb 0650 - 0745 sover hvis ungene fortsatt sover 0745 - står opp og kler på minstemann på 8 mnd 0800 - eldtsemann våkner som regel rundt der, han sitter å ser på barne tv og spiser frokost sammen med meg og minsten. 0830 - kler på eldstemann, pusser tennene hans osv 0845 - kler på meg selv, sminker meg osv 0915 - kjører i barnehagen med eldstemann 0930 - 1530 finner på ting med minsten eller er hjemme 1530 - henter eldtsemann sammen med mannen min 1700 - spiser middag + lek etter middag 1800 - barnetv 1830 - bading, pysj etc 20.00 - ungene er i seng Mitt råd: Legg fram klær hver kveld Om mulig - smør matpakke kvelden i forveien Pust rolig, ikke stress selvom du har dårlig tid (lettere sagt enn gjort men prøv) Jeg er heldig som er hjemmeværende mens ungene er små så slipper å stresse men vet at god planlegging og at man er litt i forkant hjelper masse. Alt du kan gjøre kvelden før bør gjøres. Stå opp litt før om mulig. Stress er grusomt, ikke minst for ungene. Men vet det er hektisk når man er i full jobb. Lykke til
Topmodel Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2008 takk takk jeg skal prøve det fra idag.
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 Jeg har nesten en stress fri hverdag.... nå i alle fall. Min hente uke: 0700 to gutter på 3 o 4 vekker meg. Jeg går på jobb 30 min senere. 0820 faren og gutta sykler i bhg. Er på jobb ca 0900 1530-1600 gutta henta og vi sykler hjem 17 30 så spiser vi middag når pappa kommer hjem, om han kommer hjem:) Legger seg 20 00. Levere uke da kommer jeg sent hjem. Har ofte kortere arb. dager eller forskyver arb. tid om hverandre slik gutta får en rolig start og kortere tid i bhg. Om kvelden jobber vi litt begge to etter gutta har lagt seg.
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #7 Skrevet 8. februar 2008 Legge nesten alt frem om kvelden, og gutta har plukka frem klær. Vi voksne har rygge kvarter hver kveld, slik ikke noe blir liggende. Handler IKKE etter bhg. Hver mandag handler jeg stort etter jobb. Puster dypt og roer ned. Er middagen stressende så spiser vi et knekkebrød først. De hjelper meg begge to med matlaging, og vi har en hyggelig stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå