Gå til innhold

Hva er 20 timersvarianten av påbygning til generell studiekopetanse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestemt meg for å søke på skole til høsten, og sitter med det nå. Kommer opp endel ting her, bl a dette som jeg kan velge? Hva betyr det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

20 timers varianten mener jeg er den du tar når du har gått 3 år på yrkesfag, eller der hvor det er 2år på yrkesfag og har gått lærlingetid.

Jeg gikk 20 timers varianten affal og er utd helsesekretær- Mener alle i klassen hadde en utdannelse.

Skrevet

Ah men da kan jeg ta den, jeg er også helsesekretær ;) Takker!

Skrevet

Ja jeg tror det altså. For når du har gått 3år på skole så har du hatt så mange timer du må ha på de 3årene, men om du tar påbygningen som det 3året uten å ha gått lærlingetid så må man ha litt flere timer tror jeg :)

Skrevet

Det høres logisk ut ja :) Da har jeg søkt, får bare håpe jeg får plass...

Skrevet

tror 20 timers varianten er at du må være fylt 23 og ha minst 5 års arbeidserfaring for å få godkjent papirene o.l....en slags voksenopplæring.

jeg tok iallefall allemennfaglig påbygning for tre år siden, vi hadde 20 timer i uka. -Et tilbud for de som ikke har rett til å gå på vanlig videregående skole. Vi hadde kun 20 timer i uka, pga alder/erfaring. Her måtte man ikke ha en utdannelse.

trenger ikke være det samme som du har søkt på, men det er iallefall dette som umiddelbart slår meg da jeg hører "20-timersvarianten"

Skrevet

-annen skolegang går under "arbeidserfaring"..

Skrevet

Teller ikke det noe at du har gått hjemme med barn også....? Syns jeg har hørt snakk om det...

Skrevet

Riktig som Wivi og Kasper290106 sier over her.

Jeg tok det selv for 4 år siden, etter å ha gått 3 år på yrkesfag (reklame, illustrasjon og design). Gikk mange frisører, hudpleiere, hjelpepleiere osv i klassa mi.

Skrevet

Takk Bianca :) Ble littegrann bekymret når dem skrev minst 23 år og 5 års yrkeserfaring, og jeg var litt rask med å søke på 20 timersvarianten :)

Skrevet

Tror ikke opptakskrava har blitt forandret siden da jeg tok det. Håper du kommer inn da:) Var veldig deilig å ha bare 20 timer i uka, vi hadde fri på fredagene +begynte seint/sluttet tidlig noen dager. Herlig, hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...