Gå til innhold

pinsevenn til fadder??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne ha min stesøster og mannen hennes som faddere for barnet mitt, men de er medlemmer av pinsemenigheten. Kan de være faddere allikevel? Har ingen andre jeg ønsker å ha som fadder....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha opp til 6 faddere og minst 2 av de MÅ være medlem av Den Norske Kirke. Så ja du kan ha de men du må også ha to til da.

Skrevet

Ring kirken og spør. Jeg vet ikke mye om pinsemenigheten og hvordan de ser på dåp. Det er mulig at det går helt greit.

På siden til Den Norske Kirken står det:

Det skal være minst to og maks seks faddere. Fadderne må være fylt 15 år, og enten være medlem av Den norske kirke eller et annet trossamfunn som ikke forkaster barnedåp. Under selve gudstjenesten må det være minst to faddere tilstede.

Skrevet

Pinsemenigheten praktiserer jo voksendåp, så det er nok et tvilstilfelle her, men vi hadde flere humanetikere som faddere for våre barn, uten at det bød på problemer.

• 2 uker senere...
Skrevet

for det første- pinsevenner -forkaster barnedåp- og er de "ekte pinsevenner" vil de ikke kunne være faddere- men det kan jo ikke være vanskeligere enn å spørre dem- Dessuten kan dere spørre dem om å være forbedere for barnet, og fortelle dem at hadde de ikke vært pinsevenner- så skulle de blitt faddere for barnet- og at de er førstevalg- men at dere forstår at det er litt vanskelig... lykke til.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...