Gå til innhold

Forsamtalen over!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, da var forsamtalen over. Tok ikke så lang tid som jeg hadde trodd, og fikk masse informasjon. Virka veldig greie både sykepleierne og gynekologen

Men det skjedde to uventa ting da;

1: Sambo sin sædprøve var faktisk veldig bra, nesten helt normal faktisk. Så da blir det IVF istedet for ICSI, og vi gikk fra grønn til blå (??) perm

2: Jeg har fått cyste på ene eggstokken. Det var jo en liten strek i regninga da, siden den visstnok må være borte før jeg begynner med spray. Er det noen andre her som har erfaring med dette? Det er vel ikke farlig? Huff, merket i dag at jeg egentlig har litt sykehus-angst, ble skikkelig bekymra jo

Men iallefall godt å ha kommet så langt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sambo min har dårlig sædkvalitet også.

Men når vi fikk sjekket den hos Hauken så var den mye bedre enn tidligere prøver. Hos hausken ble jo spermen sjekket et par min etter den var tatt.

Lab dama sto faktisk å ventet på den.

Så har tro på at prøvene en leverer i det offentlige får dårligere resultat enn om den sjekkes med en gang.

Men det var jo fantastiske nyheter at dere slipper ICSI da :)

Tror det er en lett sak å fjerne cyster på eggstokkene, men dette har jeg ikke vært borti.

Masse lykke til iallfall.

Vi skal ha vårt første ICSI forsøk nå snart, begynner snart på sprøyter, hurgjedamej.. Litt sprøyeskrekk ja.

Men dette går nok fint.

Skrevet

Hei! Jeg har nettopp vær gjennom IVF. Hadde også en cyste som ble oppdaget på forsamtale. Jeg fikk imidlertid beskjed om at den måtte være borte før jeg begynte på sprøyter og at de ofte forsvant i sprayperioden. Var til kontroll før sprøytestrart og da var cysten borte :-) Hadde den fremdels vært der, ville de punktert den - og jeg kunne begynt på sprøyter likevel.

Lykke til! :-)

Skrevet

micro: Hvis det er sædprøven du tenker på, så fikk vi svar på denne når vi pratet med lege ja. Sambo leverte prøve, så hadde vi samtale med sykepleier og så til slutt var vi inne hos legen. Og da hadde hun fått svar fra laben:)

Tilia69: Det hørtes jo ut som en mye bedre måte å gjøre det på da! Rart at jeg ikke fikk beskjed om det samme.. Hvor hører du til?

Takk for lykkeønskninger:)

Skrevet

Jeg hører til på Riksen. Veldig fornøyd med behandlingen der :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...