Mamman til Mari Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Er ingen danseekspert, men ser at mange skal danse vals til rolige "klinesanger" ;-) Skal dere danse "ordentlig" vals da - med 1 - 2 - 3, og "bena alltid samlet på 3 i vals", sitat Tor Fløysvik, dommer i "Skal vi danse?" eller en kinn-mot-kinn-dans?? Trodde at hvis man skulle danse vals, kan man ikke bruke hvilken som helst musikk. Eller hva sier dere, damer?
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 jeg tror det blir mest kinn mot kinn. Det er vel ikke så viktig at det er vals så lenge vi danser? eller? Jeg synes det er en fin tradisjon og man gjør den som man vil synes jeg!
Mamman til Mari Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2008 Enig med deg altså, folk må absolutt gjøre det som passer dem best :-) Var bare ute etter en begrepsavklaring :-) Usikker på hva folk mente. Selv har jeg mest lyst til å få til en ordentlig vals, men ligger bra dårlig an med øvinga, så får se hva det blir til....
Sivalur Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Jeg elsker å danse og har danset en del tidligere. Samboeren min kan overhodet ikke danse... Men, håper vi skal få til en ordentlig vals for det - en som Tor Fløysvik kunne godtatt... !! Har tenkt å ta et bryllupsvalskurs, selv om jeg kan danse så er det ikke så lett å lære til samboeren min, greit med en utenforstående som forklarer. Så vi må finne en ordentlig valsemelodi. Vil tro at mange av de som skal danse 'vals' til klinesanger, mener at de skal danse en bryllupsdans, men ikke en bryllupsvals, det blir jo feil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå