GH73 Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Hei. Har så lyst å ta en UL....har time til ordinær UL 28 mars, men synes det er SÅ lenge å vente til da. Noen som har erfaring med tidlig UL, om det er et sted man kan anbefale etc....? Bor i Oslo og er 12 + 1...dvs er i min trettende uke
Gjest stockholms tjej Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 jeg er 12+6 idag og har hatt 4 tidlige UL,man ser ju ikke så tydligt som på ordinært UL men de bekrefter ju at allt er greit....jeg har massor av bilder av våran lilla redan=) bor ikke i oslo så kan ikke rekomendere noen... men de er ju bara at bestille privat=) lykke til=)
Jeg er HAR FØDT!!! Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Smestadgynekologene på Smestad.. (naturlig nok.. he he) Jeg skal til Dr. Huseby der imorgen, og jeg var hos ham 2 ganger i mitt forrige svangerskap. Han er SUPERbra, skikkelig engasjert og såååå opptatt av å fortelle og vise etc..
blir gal Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 tok en tidlig ultralyd i uke 10 jeg.bare ringte legevakta.var litt bekymra pga småblødninger.da fikk jeg time til ultralyd på sykehuset dagen etter.du kan jo si noe sånt.så kommer du sikkert inn.
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Hei:) Jeg var til tilding UL uke 12+2. Men er ikke fra Oslo, så vet ikke hvordan systemet fungerer der. Men Jeg ville ha bekrefta graviditeten, og det måtte gå igjennom fastlegen min som måtte sende et skriv til sykehuset med hans godkjenning.... Vil en så får en det til;)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 blir gal hon kan si at hon er bekymret men ikke at hon har små blødninger de ser de når de tar UL...de var kanske ikke de du mente=) vet at de har sjekket meg flere ganger å då kan de se viss de ligger en blødning der=)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 Hei! Du kan bare bestille på legesenteret på Oslo City. Du trenger ingen grunn til å få time. Men, om du vil ha med bilde derfra, må du si ifra først. Koster en liten tusenlapp. Lykke til!
endelig mamma t 2 :) Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 Jeg håper du tuller nå. Hvis gravide skal lyge seg til tidlige ultralyder ved å feks fortelle om småblødninger, er det et alvorlig problem. Det er en enorm belastning økonomisk sett, og vil gå utover dem som har bruk for virkelig helsehjelp. I tillegg vil det gjøre at gravide som har problemer, som er bekymret, kanskje vil få en dårligere mottagelse når de tar kontakt med helsevesenet. Dette er noe av det mest egoistiske jeg har hørt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå