Gå til innhold

Male et piano??

Mamma med to søte små

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er mulig?

Har lyst å kjøpe et brukt piano, har funnet et til 500 kr. Men hart lyst til å male det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det jo mange forskjelloge overflater på pianoer, men det lar seg sikkert gjøre. Og til 500,- er det jo verdt et forsøk.

Men må være nøye med å pusse og behandle først så fargen sitter da.

Skrevet

Var det jeg og tenkte, 500 kr er ikke allverdens da..

Tror jeg må sende en mail, kanskje jeg kan prute litt også. :)

Skrevet

Det går fint, men det er litt av en jobb. Kommer jo an på hvor fint du vil ha det. Pussa ned mitt piano, grunna og malte det matt sort. Ser litt shabby rock ut, men det passer inn og det var i ille stand. En del pirk rundt tangentene. Kjenner en som leverte pianoet sitt til spraymaling, og det kom tilbake knall rødt og lekkert:)

Et piano til 500 kr....har du prøvd det? Kommer ofte store utgifter til stemming og reprasjoner.

Skrevet

Er ikke så veldig musikal, men kan noter og spille. Mange år siden jeg har spilt da..

Er vell gehøret jeg sliter med. Så om det er litt falskt, hører jeg det ikke.. :)

Vil berre ha noe å spille litt barnesanger på, så jeg og frøken kan spille og synge.

Skrevet

Hehe ... må bare kommentere det, men utgifter til stemming må man beregne etter anskaffelse av et piano uansett! Det er ingen piano som tåler flytting uten at det går utover stemmingen, skulle det forekomme har man rett og slett hatt knallflaks!

Stemming av piano gjør man uansett med gjevne mellomrom, så det er en løpende utgift! (dersom det skal være til mer enn pynt og eieren har et snev av gehør ...)

Ellers vil jeg kanskje anbefale lakkering i stedet, maling er jeg redd kan "spise" noe av klangen i instrumentet, men det kommer helt an på hvor kresen du er på lydbildet. Er du opptatt av perfekt lyd og klang er det vel ikke å anbefale. Er det bare på skikkelig hobbybasis og knapt dét du skal bruke pianoet går det sikkert greit.

Skrevet

Hvor mye koster det å stemme et piano da?

Og hvem kontakter jeg?

Blir veldig hobbybasis ja! :)

Skrevet

Du kan se i telefonkatalogen eller kontakte de som selger piano der du bor. Er ikke sikker, men tror vi betalte 2000 sist. Må spørre gubben. Han har et bedre enn meg siden har periodevis lever av musikk:)

Skrevet

Lakkering vil nok være det beste, men maling funker sikkert også. Er mye arbeid, da. Anbefaler å stemme pianoet 2 ggr i året, i tillegg til ved evt flyttinger. Du finner sikkert en pianostemmer i ditt distrikt på gule sider, f.eks. Hvis du bor på en liten plass, samler de opp og tar alle mens de likevel er på den plassen. Koster litt, men er definitivt verdt det.

Vi er litt heldige med pianostemmeren vår (en kompis av oss), han tar til takke med ei flaske brunt brennevin ;-).

500 kr var forresten veeeeldig rimelig, jeg ville nok prøvd instrumentet før jeg kjøpte det (med mindre det kun er tenkt som et møbel).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...