Gå til innhold

Å bli invitert til "kaffe"..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om å bli invitert til kaffe? Ikke til selve bryllupsmiddagen. Vi er nemlig invitert til kaffe i bryllupet til et litt "perifert" vennepar, men synes det er litt tullete å invitere på kaffe. Føler en da er sånn "halvveis" velkommen liksom. Må vel da i kirken for å se vielsen og så vente i mange timer før vi kan komme inn på festen. Skjønner at det ofte står om penger, men for vår del kan jeg like gjerne ikke vært invitert. I mitt eget bryllup skal jeg invitere alle gjestene på middag, kutter heller ned på antallet sånn at alle som er invitert for være med fra a til å på festen;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er litt rart å invitere til kun kaffe. Har vært i en del bryllup siste tre årene, men der har alle vært invitert til middag. Som du sier, veldig kjedelig å dra i kirken, pynta og fin, også måtte vente i timesvis før kaffen begynner. Tar ofte mye tid fra kirken er ferdig til kaffen serveres..

Skrevet

Nå synes jeg du er urettferdig mot venneparet ditt! Dere er trossalt invitert til å feire den store dagen deres! Det er helt normalt i de bryllupene jeg har vært i at noen blir invitert til kaffe og andre til middag. Det kan jo være mange grunner til det. Uansett synes jeg at det er dårlig å tenkte på det som et ork å gå i kirka får å "vente" så mange timer.... De har invitert dere får en grunn!

Hadde jeg vist at noen jeg vil invitere hadde tenkt på denne måten tror jeg at det hadde vært like greit at de ikke kom i det hele tatt.....

Skrevet

Veldig enig med HI her.

Skjønner det antageligvis handler om penger, men som kaffegjest vil man alltid føle seg som annenrangs og vanskelig å komme inn i stemningen.

Bestemte meg for leeenge siden at jeg ikke ville ha det i mitt bryllup. Da får man heller spare til man har råd til alle, eller rett og slett la være å invitere, folk har forståelse for det.

Skrevet

Vi gifter oss nå på lørdag, og vi har invitert tilkaffe og kake for noen! De som er bedt på middag er de nærmeste familie og venner(52 stk) og resten av de ikke fult så nærme vennen på kaffe og kaker ( 30 stk)

Vi valgte å gjøre det på denne måten fordi vi ønsket å dele denne store dagen med så mange som mulig, men synes det ble for " dumt" å be de vi ikke har sååå mye kontakt med til middag.

Men skal sies at vi skal ha en stor fest etter kaffe og kakene, men åpen bar........!!!!!!!! For alle!!!!!!!

Skrevet

Vi ble invitert i kaffi t venninna mi i sommer... Ho skal være min forlover no t sommeren, men eg ble ikkje skuffa selv om eg kun ble invitert til kaffi... Men ho skulle kun ha den nærmeste familien til middag, og hadde skikkelig fest etterpå med åpen bar... Bor 1 time unna der ho gifta seg...

Ble også invitert en annen gang t kaffi, da bodde vi på sørlandet og bryllupet skulle stå på østlandet. Vi reiste og dagen før bryllupet fikk vi tilfeldig vite at bryllupet va avlyst.. Det syns eg var virkelig dårlig gjort, for det var KUN tilfeldig at vi fikk vite det...

Skrevet

Jeg ble invitert til kaffe av en ganske god venninne av meg på den tiden, og jeg tenkte nå alldeles ikke på at jeg bare var halvveis velkommen. Jeg tror nok at de ikke har råd til å invitere alle sammen, men ønsker at flere skal få lov til å være med på den store dagen likevel. Og en har jo som regel nok kaker og kaffe i et bryllup uten at det koster fletta liksom. Jeg hadde ikke blitt fornærmer over å "bare bli invitert til kaffe"

Skrevet

Har vært i kaffe i ett bryllup, og det var kjempekoselig det - slapp vi unna den eveiglange middagen med 100 taler og sanger og kom rett til festen, he he;o) Ser ingen problemer med det, nei. Hadde vel vært til kaffe eller ingenting;o)

Skrevet

syns du er litt urettferdig og utakknemlig mot de perifere vennene dine som gadd å invitere deg.

de angrer seg sikkert om de får vite hvor utakknemlig du er. er ikke sikkert alle har mulighet til å invitere alle på full pakke pga penger og plass-mangel vettu

Skrevet

vi inviterer familie og barndomsvenner på middag og resten på bryllupsfest 3 timer etter med fri bar hele natten.

hvis gjestene mine skulle syns at det var annenrangs har de misforstått veldig :)

Skrevet

Venninnen min inviterte noen til kaffe, av de hun følte ikke var veldig nære venner, men som likevel var nære nok til at hun hadde lyst til å dele dagen med de. Dette var først og fremst av plasshensyn, lokalet hadde kun sitteplass til 60. Men det var mange som ble fornærmet og ikke kom, samt at noen syntes det ble for kostbart å reise i et bryllup bare for å få kaffe og kaker - det synes jeg var trist for venninnen min. Det var godt ment. Andre derimot gikk i kirken først, så dro de ut sammen for å spise middag, før de senere på kvelden kom for å delta på bryllupsfesten - de hadde det gøy de!

Skrevet

Vi har invitert 19 stk til kake og fest med fri bar. 13 av disse kunne komme, og flere av de skal gå på restaurant og spise middag sammen etter vielsen, før de kommer til festen.

Jeg synes ikke det er noe galt i å invitere noen til "kun" kake/fest så lenge det er snakk om flere enn 5 personer og at de ikke har lang resievei. Det ville ikke falle meg inn å invitere noen fra f.eks nord Norge (hvor jeg kommer fra) til kun kake og fest. Hvis noen skal bruke penger på flybillett og hotell ska de være med på hele dagen.

De 19 vi ikke inviterte til midagen bor alle i Oslo, og har ingen reisevei å snakke om.

Jeg synes også det er viktig å ha en viss størrelse på antallet som ikke blir invitert med på alt. Hvis man står der som 3-5 pers som er kaffe-gjester tror jeg at jeg selv ville tatt det ille opp. Tenke "hvorfor kunne ikke vi som er sååå få også fått komme til middagen"?

Skrevet

Viss en hel vennegjeng er invitert til kaffi er det greit. Men viss bare noen få føler en seg lett annenrangs gjest. Vi har faktisk aldri blitt invitert til kun kaffi, men vet at jeg hadde følt meg litt utenfor. Så sørg iallefall for at det er en "hel gjeng" som kommer til kaffi...

Vi skal invitere 115 gjester til middag og 25 til kaffi. Vurderer nå alle til middag.... Noen er jo selvsagt litt perifere venner av kaffivennene, men gode nok venner til at vi ønsker å dele dagen sammen med de....

Skrevet

Hei.

Vi gifter oss i august, og planleggig tar lang tid. En av de valgene som har vært tøffest har vært gjestelista. Dette har vært en evig "krangling" i familien, for alle parter vil ha sine nærmeste med på den store dagen. Begge foreldrene våre er skilte, så det er en STOR familie, med ste søsken, halv søsken osv. Vi har bestemt oss for å be 65 stk til middag, og 40 stk til kaffe og kake på kvelden. Grunnen til at vi måtte gjøre det var fordi det ikke var plass til over 100 stk i spisesalen, men ville veldig gjerne ha mange i bryllupet. Vi har valgt 2 pr tanter/onkler hver (jeg har 11 pr tanter/onkler) og 2 pr søskenbarn hver (jeg har 26 søskenbarn). De tantene og onklene som ikke blir invitert til middag blir innvitert på kaffe og kake på kvelden sammen med noen av vennenne. Håper ingen føler at de blir urettferdig behandlet fordi de "bare" blir invitert til festen på kvelden. Det blir da kaffe, kaker og fri bar.

På en sånn viktig dag håper man at alle gjestene får en fin dag, der man ikke føler deg urettferdig behandlet selv om man "bare"kommer på festen på kvelden.

Mange av tantene og onklene mine bor 1 time unna, så regner ikke med at de kommer i kirken, men blir skuffet hvis ikke venner kommer i kirken, selv om de blir invitert på kvelden. Jeg syntes kirken er spennende, har selv reist i kirken for å sett venner og kjente gifte seg, selv om ikke jeg har blitt invitert i selve bryllupet. Det er i alle fall vanlig i "gjengen" min.

Skrevet

Eg har vert invitert til kaffi i fleire bryllup,og synst absolutt ikkje det er noko galt i det...sjølv inviterte me kun familie til middag i vårt bryllup, og inviterte alle vennene våre til kaffi...Det synst me var veldig greitt...Nokre av vennene gjekk sammen før på dagen og åt middag i lag, før kaffien kl 9....Me var 90 til middag og 120 med dei som kom til kaffi....

Skrevet

jeg gifter meg i midten av mars, og det kommer 51 til middag og 10 til kaffe. Jeg synes det ikke er uhøflig å be folk til kaffe i det hele tatt, det koster utrolig mye penger å skulle invitere alle man kjenner i et bryllup, og de jeg har invitert til kaffen og festen er de jeg ikke er fult så nære venner/familie til, som jeg ikke føler trenger å få med seg de personlige talene etc, nettop forde de er ikke så involverte i livet mitt fra før,

men alikevel er de såpass nærme at jeg kan invitere de til festen!

blir man bedt til kaffen er det fordi brudeparet vil ha dere der, ikke fordi man liker den personen mindre enn middagsgjestene :)

men vi har ei tante som jeg har hatt liten kontakt med, men som alikevel vi ba (av årsaker jeg ikke går inn på nå) og hun ble så sur at hun takket nei, "makan altså , bare bli bedt til kaffen" var vel hennes korrekte ord da hun ringte oss.

Hallo, vi har nesten aldri møttes før lissom!

Skrevet

Vi er alle forskjellige og godt er det. Ville aldri under noen omstendigheter invitert noen bare til kaffe! Hva er pointe? Man vet at det blir pes for gjestene som kommer til kaffe...er det bare for å få gaver da? Kan fort føle seg litt utenfor, har jo gått glipp av hele bryllupet,alle taler osv. Da kunne man heller droppet det. Men det er min mening.

Skrevet

Selv ville jeg aldri bedt noen til kun kake og kaffe. For oss er det "alle eller ingen".

Jeg hadde heller ikke blitt fornaermet om jeg selv ble bedt kun til kaffen. Tror jeg da... Likevel forstaar jeg godt hva du mener om at man foeler seg saann halvveis velkommen.

Skrevet

hvorfor blir det "pes" å komme til kaffen?

middagen og vielsen er på samme sted for oss. Men alle kaffegjestene er velkomne å se på vielsen hvis de ønsker! Som dere sikkert skjønner skal vi ikke vie oss i kirka! så jeg kan ikke se at det er mer pes for en kaffegjest å komme seg til bryllupslokalet enn en middagsgjest. Alle får være med på festen til slutt!

men det kommer an på tradisjoner, og tradisjoner er også til for å brytes! nå skal jeg og min partner gifte oss i 2 flotte brudekjoler, så dette bryllupet blir alt annet enn vanlig!

men til dere som blir furt over å bli invitert til kaffe og fest, og må fortelle det til alle andre hvor dårlig gjort det er å ikke bli invitert til middag :

hold dere hjemme da?da er dere ikke nok glad i de som gifter seg! dagen er for å feire paret, ikke for å gå å være sur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...