Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Noen her som har erfaring med det? Jeg sliter noe jævlig med gammel gjeld og vil bli ferdig med det. Er umulig å få lån i baank pga dette. Men jeg er pokka nødt å ha en boplass. Er lei av og leie,er startlån noe jeg kunne ha fått mon tro? Noen som har fått det?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Du skriver ingenting om hvilken inntekt du har...hvor mye gjeld du har fra før f.eks? Så vanskelig å gi noe svar på det. Er gammel gjeld f.eks forbrukslån så er det gunstig å flytte dette til banken...men det krever gjerne en kausjonist for å få en bra avtale..alt er avhengig av ditt forhold til banken egentlig... Selv hadde jeg div smålåm som utgjorde 60 000.- dette fikk jeg flyttet til banken uten kausjonist...det var som hun sa langt over grensen...MEN i og med at jeg har vert kunde i mange år og alltid gjort opp for meg punktlig så fikk jeg det. Ta en tlf/ mail til banken å forhør deg hvilke muligheter du har.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Problemet er at noe av denne gjelden har gått til inkaso,så banken kan jeg bare glemme! Gjelder er på rundt 200000(massevis av renter og salær) Har hørt at startlån skal kunne hjelpe sånne tidligere dumme folk som meg?!!! Noen med erfaring???
Mamma`n til turbo Skrevet 9. februar 2008 #4 Skrevet 9. februar 2008 Hei! Det første du burde gjøre er å ta kontakt me kredittkortseskapene og prutte på rente/salær utgiftene, det kan spare deg for masse penger. Få i stand en avtaen med dem om og betale x hver mnd, slik at du har mer forutsigbare utgifter hver mnd. Prøv å få kontakt med en økonomisk rådgiver, gjennom banken din f.eks, slik at dere kan sette opp ett realistisk budsjett. Det er slettes ikke sikkert at du får ett boliglån når du har såpass mye kredittgjeld, men viser du at du prøver å ordne opp og har gjort klare avtaler med dem så er sjansen mye større. På sikt bør du prøve å bake kredittgjelden inn i ett evt. boliglån. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå